Idag är jag förbannad därför att...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du är inte ensam, bro..:krama


Hur förbannad du än är så är det inget mot vad du skulle vara om du inte haft dina principer.. Exakt detta hände när jag skulle köpa bil. Satt på tåget och hade fixat lift till affären när säljaren ringde och sa att han fått ett högre bud. Den var utsatt i annons med fast pris. Jag fick blackout, höjde och köpte ändå.:3freak
Det blev till ett sår i självkänslan som aldrig läker och det var rätt längesen.. Har hans namn och nummer kvar.. Nån gång så..
Var stolt över dina principer!

Själv är jag fortfarande förbannad på Apple som ska vara ett sånt jävla nobelt och lättjobbat märke. Uppdaterade min bajskorv till Ifån igår och sen funkar inget.:huvet:zpy

Minns första gången jag råkade ut för det, skulle köpa ett par 125.or på ett bräde, var fjorton.

Stannar och ringer efter vägbeskrivning och får veta att någon bjuder över mig, satte mig i bilen och säjer till skjutsen att vända hemåt.

Minns det som om det vore igår, och det var rätt länge sedan.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Minns första gången jag råkade ut för det, skulle köpa ett par 125.or på ett bräde, var fjorton.

Stannar och ringer efter vägbeskrivning och får veta att någon bjuder över mig, satte mig i bilen och säjer till skjutsen att vända hemåt.

Minns det som om det vore igår, och det var rätt länge sedan.
Good for you.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Inte nog med att säsongen är över, P-böter, måndag med nästintill obefintlig uppkoppling till affärssystemet på jobbet, till råga på allt har man fått munsår med begynnande blåsor. :huvet
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Arbetslös.... Nu har man äntligen tid att skruva på både bil och motorcykel.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Lagningen i tanden jag lagade för en vecka sen gav upp! Ny tid om två veckor.
Varningslampan i bilen för att det var nåt vajsing i motorn lyste, felkod sa spridare nr 2. Hämtade bilen efter verkstadsbesöket, när jag skulle köra till jobbet dagen efter lyste varningslampan igen, felkod sa lampa nr 3. Nu ska resterande tre spridare bytas.
Och så ska givaren i pannan för hetgasen bytas idag.
Grattis för fan.

Edit, man skulle kanske ta och skrapa lotterna man har i plonkan.....
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Håll på att bli rånad igen, försäkringskostnad på en er6a som motsvarade 12 månaders studiemedel!
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Just det, jag är förbannad för jag är helt hundra säker på att TV10 skrivit i sin tablå att de skulle sända Patriots match på söndag. Men nu är det helt borta!

Jag blir vansinnig. Ska jag inte få se en enda av deras matcher i år eller?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vissa telebolag (främst Tele2) tar hutlöst betalat för att hjälpa polisen att lösa brott. Har dom fan ingen skam i kroppen? :mad:

(ja på slutet påstår presschefen att dom är sååå ledsna och ska se över sin policy. Sääkert dom hade gjort det om inte tidningarna uppmärksammat)

http://www.metro.se/teknik/tele2s-nota-for-att-hjalpa-polisen-3-3-miljoner/EVHmjo!TG2fdiZxKY7Hc/

Tele2:s nota för att hjälpa polisen: 3,3 miljoner

Kartläggningar med hjälp av telemaster har blivit ett av polisens viktigaste verktyg vid utredningar av grova brott. Men operatörernas möjlighet att ta betalt kostar miljonbelopp för skattebetalarna. Samtidigt som polisen tvingas prioritera bort utredningar och i vissa fall även kan missa avgörande bevisning.

Tidningen Östran kunde på tisdagen berätta att Tele 2 krävt polisen på 540 000 kronor i ersättning för att ta fram uppgifter från en mobilmast i samband med utredningen av dubbelmordet på Öland.

Stockholmspolisens kostnader för att tömma master
Riksnet: 3 900 kronor
Com Hem: 26 100
Followit: 8 000
Telenor: 289 555
Hi3g Access: 241 442
Ventelo: 2 500
Bahnhof: 15 600
Tele2: 3 363 181
Teliasonera: 331 460
Totalt: 4 281 738

Fall där masttömning spelat en viktig roll
Dubbelmordet på Öland
I ett nedbrunnet garage utanför Löttorp, på norra Öland, hittades en 58-årig man och hans 55-åriga hustru mördade. Polisen hämtade då ut mobiltrafik för att kartlägga vilka som rört sig i området. En 55-årig bekant till paret greps och dömdes sedan mot sitt nekande för dubbelmordet.

Busschauffören mördade av svartsjuka
Det två morden var först en gåta för polisen. Sedan visade sig att de två mördade männen någon gång tidigare haft en relation till samma kvinnor som den 36-åriga busschauffören. Masttömningen visade även att busschauffören hade ringt och lurat ut männen innan morden.

MMA-stjärnans väskkupp på Stureplan
En del av polisens bevisning var att de misstänka tjuvarna hade haft telefonkontakt innan, under och efter stölden mot butiken för lyxväskor på Stureplan. Information som kom från masttömning i området. MMA-stjärnan Reza Madadi dömdes till 1,5 års fängelse för grov stöld.


 
Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag är nu upprörd för att jag uppenbart, trots att jag inte är kund eller någonsin planerar att bli det, är med och sponsrar Tele2 med en ansenlig summa pengar varje år via min skattsedel.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
hCFCC59D8


*mutter, spott och fräs*

Nåväl... Hoppas det blir bättre framöver.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top