Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Du funderade aldrig på att bryta spänningen efter första stöten? ;)

Jodå, men kom fram till att de va smidigare att skuta i att ta i nått jordat :D

Va säkert 2 år sen jag fick en stöt på jobbet men när man "ska bara" hemma slarvar man lite mer
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jodå, men kom fram till att de va smidigare att sköta i å ta i nått jordat :D

Va säkert 2 år sen jag fick en stöt på jobbet men när man "ska bara" hemma då e slarvar man lite mer

Mmmm, känner igen det där. :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle flytta en taklampa och sätta upp en ny, vad kan gå fel? Två stötar och en krossad lampa är den nya uppe och tå blöder, och de lär va mörkt i hallen ett tag...

Jadu, blev alldeles nyss klar med mitt kopplande. Köpte mig en lampa till hallen, äntligen idag, då det varit mörkt sen jag flyttade in, för snart två år sedan.... Nåväl när jag öppnat förpackningen blev jag ju förvånad över att där inte fanns någon stöpsel, utan är en såndär gammaldags som tåtarna skall in i lampsockeln och fästas med skruvar. Skit samma, men lägenhetsjäveln har ju en såntdär lamputtag med krok.
Verktygsutbudet då allt vettigt ligger i garaget hos päronen består ju av en biltema bitsmejsel och en "rostfri" multinypa typ leatherman. En helmetallnypa är ju säkert jävligt bra isolerad? :gnissla
Till på köpet har de använt sånadär förbannade engångsgrejjer som är som en hullning till uttaget så det var bara att klippa och skala på nytt. :dummer
Nåväl, letar upp rätt märkning i säkringsskåpet, slår av säkringen, ser till att brytaren ligger i den position som är "av" för precis allt annat i lägenheten, och skrider till verket. Klipper, skalar, påtar ledarna in i det lilla hålet i metallhöljet och öjjer skiten ppå plats osv. När jag sedan lägger i knoppen i sockeln står det ju omedelbart klart att här finns det ju ström minsann! Alternativt så har classe sålt mig en riktigt förbannat strömsnål lampa!

Roligt att lita på att andra gjort rätt... :crash
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jadu, blev alldeles nyss klar med mitt kopplande. Köpte mig en lampa till hallen, äntligen idag, då det varit mörkt sen jag flyttade in, för snart två år sedan.... Nåväl när jag öppnat förpackningen blev jag ju förvånad över att där inte fanns någon stöpsel, utan är en såndär gammaldags som tåtarna skall in i lampsockeln och fästas med skruvar. Skit samma, men lägenhetsjäveln har ju en såntdär lamputtag med krok.
Verktygsutbudet då allt vettigt ligger i garaget hos päronen består ju av en biltema bitsmejsel och en "rostfri" multinypa typ leatherman. En helmetallnypa är ju säkert jävligt bra isolerad? :gnissla
Till på köpet har de använt sånadär förbannade engångsgrejjer som är som en hullning till uttaget så det var bara att klippa och skala på nytt. :dummer
Nåväl, letar upp rätt märkning i säkringsskåpet, slår av säkringen, ser till att brytaren ligger i den position som är "av" för precis allt annat i lägenheten, och skrider till verket. Klipper, skalar, påtar ledarna in i det lilla hålet i metallhöljet och öjjer skiten ppå plats osv. När jag sedan lägger i knoppen i sockeln står det ju omedelbart klart att här finns det ju ström minsann! Alternativt så har classe sålt mig en riktigt förbannat strömsnål lampa!

Roligt att lita på att andra gjort rätt... :crash

Man ska aldrig lita på att andra gjort rätt. En Fas-penna är en billig investering. :tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Man ska aldrig lita på att andra gjort rätt. En Fas-penna är en billig investering. :tummenupp

Nej faspenna är ett billigt sätt att zappa sig själv, inte ens flukes är påtagliga, två kollegor har fått duktiga kyssar så i år.

Spänningsprovare är ett billigt sätt att slippa dock

Sjp du kan iaf skylla på nån, ja har dragit om elen själv så blir svårt för mig haha
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Nej faspenna är ett billigt sätt att zappa sig själv, inte ens flukes är påtagliga, två kollegor har fått duktiga kyssar så i år.

Spänningsprovare är ett billigt sätt att slippa dock

Sjp du kan iaf skylla på nån, ja har dragit om elen själv så blir svårt för mig haha

Hehe, min har då funkat klanderfritt i alla dessa år. :) Visst, man får prova den emellanåt så man vet säkert att den funkar. Men jag använder den dagligen i jobbet. Spänningsprovare har jag ju också förstås, men den har jag sällan i fickan. :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Som lärling satte jag handen mellan två fasskenor i en gammal gjutjärns central som bevisligen va på...

400 volt känns även om de bara går genom ett finger! :näsblod

Kör hellre teasern i låret igen än gör om det!
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Att man inte ska lita på andra stod jävligt klart när jag skulle byta ett eluttag och bröt den tydligt uppmärkta säkringen i skåpet. Inte fan blev uttaget strömlöst för det. Tack och lov för jordfelsbrytare.

Jävla tomte till föregående ägare och fan att man aldrig lär sig att bryta huvudströmmen.
 

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
;-)
Hoj
250 cr
Att man inte ska lita på andra stod jävligt klart när jag skulle byta ett eluttag och bröt den tydligt uppmärkta säkringen i skåpet. Inte fan blev uttaget strömlöst för det. Tack och lov för jordfelsbrytare.

Jävla tomte till föregående ägare och fan att man aldrig lär sig att bryta huvudströmmen.

att kontrollmäta innan man börjar greja är en ren självbevarelsedrift.........:7peta


///Herr duktig :tungan
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag stod upphissad till max i en grävskopa och försökte separera några trådar i en gammal dosa när det small till och benen nästan vek sig.
Grabben i traktorn frågade om han skulle stänga av strömmen men jag sa att blixten aldrig slår ner två gånger på samma ställe. Gissa vad som hände ungefär 10 sekunder senare :crash

Kommer ihåg när jag var tvungen att prova att stoppa in två blyertspennor i ett uttag i skolan när man gick på lågstadiet. Jag misstänker att det var ungefär i samma veva som jag bestämde mig för att bli elektriker, något jag aldrig gjorde fullt ut då jag tröttnade innan jag hann jobba ihop några timmar.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att man inte ska lita på andra stod jävligt klart när jag skulle byta ett eluttag och bröt den tydligt uppmärkta säkringen i skåpet. Inte fan blev uttaget strömlöst för det. Tack och lov för jordfelsbrytare.

Jävla tomte till föregående ägare och fan att man aldrig lär sig att bryta huvudströmmen.

Vill du ha numret till stabila elektriker i grannskapet så hojta till. Känner dem genom jobbet...
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Youtube!
Har varit borta en längre period under hösten och nu jag är tillbaka så märker jag att det är reklam innan i princip varje klipp:mad::brinnerup:gnissla:censored:hördu:skitdator:ajjabajja:kulspruta:pangihuve

Innan så kunde man åtminstone se ett par klipp utan att det var reklam. HeLvEt vad frustrerande det är!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Youtube!
Har varit borta en längre period under hösten och nu jag är tillbaka så märker jag att det är reklam innan i princip varje klipp:mad::brinnerup:gnissla:censored:hördu:skitdator:ajjabajja:kulspruta:pangihuve

Innan så kunde man åtminstone se ett par klipp utan att det var reklam. HeLvEt vad frustrerande det är!

Adblock! :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Youtube!
Har varit borta en längre period under hösten och nu jag är tillbaka så märker jag att det är reklam innan i princip varje klipp:mad::brinnerup:gnissla:censored:hördu:skitdator:ajjabajja:kulspruta:pangihuve

Innan så kunde man åtminstone se ett par klipp utan att det var reklam. HeLvEt vad frustrerande det är!

Reklam :confused: Jag ser ingen reklam alls på YT.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Blir lite irriterad på folk som, tät trafikintensitet till trots kör i rondell med konceptet "närmaste vägen är bäst och snabbast" och totalt struntar i allt vad filer heter.

DEN typen av fildelning kan de väl stävja lite.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top