Jadu, blev alldeles nyss klar med mitt kopplande. Köpte mig en lampa till hallen, äntligen idag, då det varit mörkt sen jag flyttade in, för snart två år sedan.... Nåväl när jag öppnat förpackningen blev jag ju förvånad över att där inte fanns någon stöpsel, utan är en såndär gammaldags som tåtarna skall in i lampsockeln och fästas med skruvar. Skit samma, men lägenhetsjäveln har ju en såntdär lamputtag med krok.
Verktygsutbudet då allt vettigt ligger i garaget hos päronen består ju av en biltema bitsmejsel och en "rostfri" multinypa typ leatherman. En helmetallnypa är ju säkert jävligt bra isolerad?
Till på köpet har de använt sånadär förbannade engångsgrejjer som är som en hullning till uttaget så det var bara att klippa och skala på nytt.
Nåväl, letar upp rätt märkning i säkringsskåpet, slår av säkringen, ser till att brytaren ligger i den position som är "av" för precis allt annat i lägenheten, och skrider till verket. Klipper, skalar, påtar ledarna in i det lilla hålet i metallhöljet och öjjer skiten ppå plats osv. När jag sedan lägger i knoppen i sockeln står det ju omedelbart klart att här finns det ju ström minsann! Alternativt så har classe sålt mig en riktigt förbannat strömsnål lampa!
Roligt att lita på att andra gjort rätt...