Idag är jag förbannad därför att...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Om man lägger in en blocket annons och enbart anger mailadress så kan man väl för h-vete svara på dessa... :mad: Även om man har annan köpare på gång som ska få titta på den först kan man väl åtminstone ge ett livstecken?

Ja, jag vet, man kan försöka hitta någon annan säljare men nu råkade det vara just den kombon av färg och motor som jag ville ha, till ett vettigt pris också. Och ja, det var relevanta frågor jag skickade, inte något skambud eller annat som är mer förståeliga att man skickar i skraldespanden.

Edit: Och hade folk kunnat ha all relevant information i annonsen hade man ju kunnat skita i att fråga så mycket och istället koncentrera sig på att bestämma tid att titta på och köpa objekten. Sparar tid både för dem och för mig. Speciellt regplåt så man själv kan kolla upp saker, visst har du en sporthoj eller sportbil kanske du vill dölja den men en tio år gammal bruksbil i 20-30000 kronor klassen så är det ingen större vits att dölja den om du har rent mjöl i påsen.
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Måndag, och precis allt har gått åt hel :huvet vete idag. Det började när telefonen ringde kl. halv sju i morse och sedan har det fortsatt käpprätt utför.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Bilverkstäder finns de överhuvudtaget några bra?!
Lämna in en fullt fungerande bil på service hos SKOBES I NYKÖPING i morse nu på eftermiddagen ringer de och säger att bilen inte startar och säger att batteriet är helt slut och inte tar laddning och erbjuder sig byta batteriet för 600kr plus nytt batteri för 1300kr :huvet:mad:
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tar det 1 timme???!!!? att byta ett batteri?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bilverkstäder finns de överhuvudtaget några bra?!
Lämna in en fullt fungerande bil på service hos SKOBES I NYKÖPING i morse nu på eftermiddagen ringer de och säger att bilen inte startar och säger att batteriet är helt slut och inte tar laddning och erbjuder sig byta batteriet för 600kr plus nytt batteri för 1300kr :huvet:mad:

Haha du lämnade in en bil på service! Pilutta dig madicken!
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
De tar betalt per påbörjad timme såklart.

Alltså, när man har bilen på service så borde det fan vara olagligt att gå tillväga på sådant sätt. Då kan man ju tycka att de kan baka in tiden i servicetiden.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tar det 1 timme???!!!? att byta ett batteri?
Är man lika sämst som bilmekarna där skulle de inte förvåna mig.

Borde kunna kräva att de ska polera lacken de övriga 55minutrarna :hihi
Fan de skulle jag sagt.

Haha du lämnade in en bil på service! Pilutta dig madicken!

"Pilutta dig mallgroda" Har gått och velat i 1 mån om jag ska skita i de o göra de själv. Men hyffsat ny bil med alla stämplar och används av tjejen när jag är borta så är de skönt med mobilitetsgaranti.
BTW när går brytgränsen för fullservad bok kostnad förtjänst vid försäljning?

Alltså, när man har bilen på service så borde det fan vara olagligt att gå tillväga på sådant sätt. Då kan man ju tycka att de kan baka in tiden i servicetiden.

Verkligen ! Speciellt eftersom de garanterat har poppat stereo eller haft lysena på hela dagen och total laddat ur batteriet själva.
De lilla glädjen jag fick var iaf att puckona seriöst putta ut den på parkeringen HAHA. För jag vägrade att betala för att de skulle sätta i ett batteri. De tog garanterat längre tid än vad de skulle gjort att byta batteriet:rofl
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
"Pilutta dig mallgroda" Har gått och velat i 1 mån om jag ska skita i de o göra de själv. Men hyffsat ny bil med alla stämplar och används av tjejen när jag är borta så är de skönt med mobilitetsgaranti.
BTW när går brytgränsen för fullservad bok kostnad förtjänst vid försäljning?

Ingen aning. Aldrig ägt en bil yngre än 20 år så jag skulle säga där nånstans :D
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Den här veckan pissar mig i ansiktet med sköna kombos som soppatorsk 1 mil efter varningslampan tänds, på en mörk landsväg, i en kurva, efter ett krön, vid ett vägräcke, med trasig varningsblinkers, utan fungerande startmotor, påväg till ett stängt gym.. och mobilen dör.

Skulle flytta en taklampa och sätta upp en ny, vad kan gå fel? Två stötar och en krossad lampa är den nya uppe och tå blöder, och de lär va mörkt i hallen ett tag...


Haha, du är ju ett levande train wreck waiting to happen! :rofl

train.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
...jag vägrade att betala för att de skulle sätta i ett batteri. De tog garanterat längre tid än vad de skulle gjort att byta batteriet:rofl


:tummenupp Helt rätt gjort! Helst skulle man ju vilja ta hem bilen utan att dom får serva den heller när dom håller på med sån där skit.

Har den startat för dig i kylan utomhus är det ju mycket konstigt om den helt plötsligt inte startar inne i värmen på verkstaden.
Jag behöver väl knappast ge dig rådet att hitta en annan verkstad till nästa gång.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
GINZA!

När jag beställde stod det "Finns i lager 3-6 dagar leverenstid." Det gör det fortfarande om man går in på varan i dag men på orderbekräftelsen i går står det "Ej leveransklar = Restnoteras inom 5 vardagar."

Hur fan ska dom ha det, speciellt som jag valde att beställa därifrån just för dom hade i lager (varan är slut på väldigt många ställen).

Ja, kanske i-landsproblem men hur jävla svårt kan det vara. Eller är det medveten strategi för att få beställningar? :foliehatt
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
GINZA!

När jag beställde stod det "Finns i lager 3-6 dagar leverenstid." Det gör det fortfarande om man går in på varan i dag men på orderbekräftelsen i går står det "Ej leveransklar= Restnoteras inom 5 vardagar."

Hur fan ska dom ha det, speciellt som jag valde att beställa därifrån just för dom hade i lager (varan är slut på väldigt många ställen).

Ja, kanske i-landsproblem men hur jävla svårt kan det vara. Eller är det medveten strategi för att få beställningar? :foliehatt

Precis samma sak när jag beställde ps3 och gta5 därifrån.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jävla Windows 8.1

Jag säger bara att får ni upp rutan som frågar om ni vill uppdatera så gör för helvete inte det!!

Jag blir galen!! :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top