Idag är jag förbannad därför att...

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Gamla Oplar har sin tjuriga charm. Ger jag lite gas i svag nerförsbacke tänds motorfellampan... det är den grejen nu, men det brukar ju vara något.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Väldigt irriterande. Bloggar och bloggar men all för ofta sparas de inte utan jag får bara ett meddelande om "att något gick fel" och så är det borta när man försökte spara. Usch jag blir så arg. Det är ju inget roligt att blogga då man får skriva om och om och om igen de gånger man glömmer att kopiera all text innan man trycker spara. Måste nog hitta en annan bloggplattform för det är inte vettigt när det inte fungerar.

Om du nu nödvändigtvis måste skriva något till omvärlden så är ctrl+c jävligt bra att ha, tillsammans ctrl+s.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Bristande kvalitet på små saker som håller uppe mycket!

T.ex. en saxpinne som håller ett kullager på plats. Gick inte ens att räta ut så det gick att slå upp den innan den gick av.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Man kan inte älska en ford.

Nope. Franskt eller italienskt. Cittra CX eller XM, Alfa 75 eller 155 är några förslag på billiga fordon med outömliga möjliheter till jävelskap.
Fast Ford Ficus FlexiFuel går att hitta billigt, och eftersom det är miljöbil är skatten riktigt låg.
Perfekt för att hålla de löpande kostnaderna låga när den står trasig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Drabbats av en jävla manflu. :gnissla
Jag som skulle skruva ihop det sista på släpet, istället spenderade jag hela eftermiddagen liggandes under täcket med frossa. Teh hell! Jag har inte tiiid med sån här skit! :huvet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag som skulle skruva ihop det sista på släpet, istället spenderade jag hela eftermiddagen liggandes under täcket med frossa. Teh hell! Jag har inte tiiid med sån här skit! :huvet

Najs, själv fick jag inte lunchen att hållas nere, så bestämde mig för att kasta in handduken för idag. :zpy :sjuk

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Visst är det mysigt, min personliga favorit är att avrunda den med hjärnhinneinflammation.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Att IT-miljön på skolan har tungan så långt upp i röven på Microsoft.

Spendera flera fantasiljoner på att låsa sej till ett system som aldrig fungerat bra, för något.
M$ fantastiska konferenssystem Lync är inget undantag och är den senaste källan till frustration.
Personligen tycker jag det vore bättre om dom slopade windowsmiljön helt och hållet.
Körde man linux rakt igenom skulle det spara massor av skattekronor.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Att IT-miljön på skolan har tungan så långt upp i röven på Microsoft.

Spendera flera fantasiljoner på att låsa sej till ett system som aldrig fungerat bra, för något.
M$ fantastiska konferenssystem Lync är inget undantag och är den senaste källan till frustration.
Personligen tycker jag det vore bättre om dom slopade windowsmiljön helt och hållet.
Körde man linux rakt igenom skulle det spara massor av skattekronor.

Jag håller iofs med om lync. MS är totalt värdelösa på allt som har med socialt att göra. Men resten får IT-staben på skolan stå med hundhuvudet för. (skulle jag tro iaf. )

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Jag håller iofs med om lync. MS är totalt värdelösa på allt som har med socialt att göra. Men resten får IT-staben på skolan stå med hundhuvudet för. (skulle jag tro iaf. )
Jag har inte så mycket insyn på serversidan, däremot finns det bara EN enda anledning att köra windows på en användardator och det är spel, för allt annat går linux lika bra. Eftersom jag tror tanken är att folk skall jobba och inte spela på jobbet så ser jag ingen anledning till varför man ska betala för användarlicenser till windows. Det kunde dock ha varit värre, på SU har man gått över till mac på användardatorerna...

Finns det någon särskild anledning att köra windows på serversidan?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag har inte så mycket insyn på serversidan, däremot finns det bara EN enda anledning att köra windows på en användardator och det är spel, för allt annat går linux lika bra. Eftersom jag tror tanken är att folk skall jobba och inte spela på jobbet så ser jag ingen anledning till varför man ska betala för användarlicenser till windows. Det kunde dock ha varit värre, på SU har man gått över till mac på användardatorerna...

Finns det någon särskild anledning att köra windows på serversidan?

Stabilt, bra support och uppbackat av ett företag som inte kommer försvinna den närmaste tiden. Det finns dessutom fler bra anledningar att ha det på användarsidan med, man slipper ta höga ut bildningskostnader för personalen, de flesta programmen som skrivs finns för windowsplattformen, företaget som tillverkar det har långtlöpande serviceavtal och så vidare.
Ska man komma åt något liknande i Linuxvärlden finns det företag som tillhandahåller serviceavtal, men de kostar på de med och då missar man en del mjukvara som bara finns i windows.

Jag skiter ganska fullkomligt i vilket OS folk använder, nuförtiden är top tre alla mogna OS.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Stabilt, bra support och uppbackat av ett företag som inte kommer försvinna den närmaste tiden. Det finns dessutom fler bra anledningar att ha det på användarsidan med, man slipper ta höga ut bildningskostnader för personalen, de flesta programmen som skrivs finns för windowsplattformen, företaget som tillverkar det har långtlöpande serviceavtal och så vidare.
Ska man komma åt något liknande i Linuxvärlden finns det företag som tillhandahåller serviceavtal, men de kostar på de med och då missar man en del mjukvara som bara finns i windows.

Jag skiter ganska fullkomligt i vilket OS folk använder, nuförtiden är top tre alla mogna OS.

...kan ju bara känna vilken fulllkomlig mardröm det skulle bli med linux på burkarna åt våra användare. Jeeeeesus... :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nyfiken, varför skulle dom få spader?

Du har inte jobbat med IT-support va?
Vanliga användare är rena mardrömmar framför ett system de är bekanta med, sätter man dem framför något helt främmande har man en aldrig sinande ström av mardrömmar på halsen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du har inte jobbat med IT-support va?
Vanliga användare är rena mardrömmar framför ett system de är bekanta med, sätter man dem framför något helt främmande har man en aldrig sinande ström av mardrömmar på halsen.

Win8, var inte det ett bra frånsteg från kända system?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Win8, var inte det ett bra frånsteg från kända system?

Kan inte påstå att jag har hållit koll på det, men ligger inte många företag kvar på win 7?
Och det är fortfarande officepaketet och samma gamla program som ska köras. Men ja, win 8 är rent UI-mässigt skitdumt. Och IT-supporten får garanterat frågor om vart startknappen är vid byten till win 8, gärna ett tiotal gånger från samma person med.
Det är ganska fantastiskt hur i övrigt väldigt begåvade personer kan tappa all förmåga till tanke när de sitter framför en dator. Fast vi som är IT-muppar får nog skylla oss själva på den punkten, med tanke på att användarvänlighet och upptäckbara gränssnitt ofta inte ens finns på agendan när system utvecklas.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kan inte påstå att jag har hållit koll på det, men ligger inte många företag kvar på win 7?
Och det är fortfarande officepaketet och samma gamla program som ska köras. Men ja, win 8 är rent UI-mässigt skitdumt. Och IT-supporten får garanterat frågor om vart startknappen är vid byten till win 8, gärna ett tiotal gånger från samma person med.
Det är ganska fantastiskt hur i övrigt väldigt begåvade personer kan tappa all förmåga till tanke när de sitter framför en dator. Fast vi som är IT-muppar får nog skylla oss själva på den punkten, med tanke på att användarvänlighet och upptäckbara gränssnitt ofta inte ens finns på agendan när system utvecklas.

Hela den där hanteringen är faktiskt ett ganska intressant fenomen, i slutändan brukar det handla om att användaren känner sig överkörd och allmänt besviken på sig själv till följd av sin bristande kompetens.

Tur det finns support som bollplank när dom tappar vettet.:hihi

Men tanken var mer, systembyte som systembyte, problemen kommer oavsett.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping