Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Inte ont anande bestämde jag mig för att det var dags för månadens storhandling såhär på en måndag, fyra pappkassar pantamera hade jag finurligt nog lastat in i bagageluckan kvällen innan också. Detta eftersom jag har svart bälte i att glömma burkjevlarna och därav mängden. Väl framme bestämmer jag mig för att panta först och ta vagnen efteråt när jag upptäcker att båda maskinerna är upptagna, nåja de har uppskattningsvis inte många kvar så det här är väl snabbt avklarat.

Det ska senare visa sig att det är ett par som står o försöker panta, herr o fru mumin för övrigt, och först tror jag bara att hon är aningens korkad när hon bokstavligen misslyckas med var och varannan burk eller plastflaska... Hon vevar med armen samtidigt som hon rabblar rappakalja till gubben som är lite sådär finsk aggro tillbaka, displayen på maskinen vrålar för femte gången "Kasta inte in burken!!!" medan hon istället försöker kasta in nästa fast den inte svalt den första eller ev. andra.

-Hrm, ja det står att du inte får kasta in burken och därför fungerar det inte.. säger jag och visar lite demonstrativt hur det ska gå till.

-Taakk duuu, duuu är snäall! skiner o hon upp och vänligt menat tar tag i min jackärm.

(jag vacklar tillbaka ett steg när hon släppt ärmen och vänt sig om igen, den där sidimporterade spolarvätskan för två år sen stod sig slätt mot detta, tvii faaan, o jackan får jag väl kasta eller skicka på kem...)

Igång igen var hon, maskinen vrålade samma lika tills den fick nog... *Alarm!* stod det i displayen och ett förtjusande tjutande ljud som inte upphörde hur som helst, fint. 10 sekunder senare händer samma sak för gubben så nu står vi o lyssnar på två tjutande oljud i otakt istället... Herrn bakom mig upplyser kajan om lyfta på luren och tala om att det är strul, dom hade inte bråttom i andra änden f.ö..

Vidare fick jag reda på att de varit gifta i 40 år, att den där fick hon stå ut med och hon hota han med stryk minst tre ggr..

En måndag kl 17:00, helvete... 133:- i pant hade jag samlat ihop till och 25min av min fritid tog det = fiasko!

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Om jag ska spara pengar gäller det nog att åka pendeltåg! FYFAN!

Annars är det 80mil/veckan i bil...

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Hoj
Kawasaki z800 -14
Ska ta hojen till Västerås på service och kollade vädret kanon inget regn, skippar regnstället, ca en mil kvar och nog f... ska det börja regna blir lagomt fuktig och kall nr man kom fram. :(

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Förbannad för att jag inte kan hämta en mc som jag vill ha!!!

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Sporthoj har gett upp på mig :(
bloggade och då står det att blogginlägget är skrivet av Oregistrerade... Milla finns inte mer :gråta:gråta:gråta

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[h=1]Alexandra Pascalidou[/h]
Ibland bär våldet uniform. Mordet på 69-åringen blev den tändande gnistan. För vissa blev det ett kvitto: ”Polisen kan komma hem till dig, skjuta dig till döds och sen ljuga om det. Och komma undan”.
Vi hör Niclas Andersson, närpolischef Västerort, avfärda förortens frustration med att mordet bara användes som en ursäkt för att legitimera våldet.

http://www.dn.se/kultur-noje/kultur...nomiska-ojamlikheten-ar-samhallets-stora-hot/

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fan!!!

Slutade jobbet, sen hem, krängde på mig stället och åkte till rosenhill. Hittade inte flytet någonstans. Allt kändes avigt. :gråta Som en formsvacka liksom. En djup...

Körde hem och nu dricker jag öl ensam istället. Typiskt att det är en sån där dag när inget funkar nu när vädret är kalas och jag har tid. :huvet Ska kolla om tvättstugan är ledig så att jag kan missfärga litet kläder.

SUCK!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fan!!!

Slutade jobbet, sen hem, krängde på mig stället och åkte till rosenhill. Hittade inte flytet någonstans. Allt kändes avigt. :gråta Som en formsvacka liksom. En djup...

Körde hem och nu dricker jag öl ensam istället. Typiskt att det är en sån där dag när inget funkar nu när vädret är kalas och jag har tid. :huvet Ska kolla om tvättstugan är ledig så att jag kan missfärga litet kläder.

SUCK!

Amäh, du skulle kommit hit och fått lite grillat istället. :hihi

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Amäh, du skulle kommit hit och fått lite grillat istället. :hihi

Tackar!!! :tummenupp

Jag kan väl få spara den inbjudan till en dag med bättre och obittrare humör på mig? Om inte annat kanske vi ses på Gröndal på söndag? Då ska jag vara go o gla Kexchoklad!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Tackar!!! :tummenupp

Jag kan väl få spara den inbjudan till en dag med bättre och obittrare humör på mig? Om inte annat kanske vi ses på Gröndal på söndag? Då ska jag vara go o gla Kexchoklad!

Oooh, gröndal på söndag... Det skulle smaka det. :)

Martin.

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
ZZR600 -90
...skatorna har diarré på vår balkong. Inte en plan yta lämnad orörd!
Vad gör man åt detta? Går det att få bort dem på något vis?
Tror att de vill åt det späck som blir kvar i grillen efter mina bravader.
Vi har jävligt många träd på innergården, så de bor förmodligen där. Vi har dock inte kapacitet att avverka dessa utan att grannarna hinner stoppa det...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Damn Swepace, jag satt ju på Rosen ikväll och fikade. Jag kunde ha tröstat dig, nångång måste vi baske mig träffas så vi känner igen varandra....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kom och visa dina racing-skillz! :rock

Nä förresten! Det är ju en trafiksäkerhetsutbildning. Men kom och fortbilda dig.:)

Attans att min RD är grundligt nere för räkning, annars hade det varit skoj att komma med den. :hihi Den har jag iaf börjat skruva på igen.
Och attans Svedea som inte låter mig köra i fortiga gruppen. :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Du får köra med mig i snygga gruppen då! Posörmode:eek:n (var är knäskrapssmileyn?)

Jag har ju lärt mig hänga av som folk (eller apa) sen jag var på gröndal sist, så även om jag inte är snabbast kan jag ju se snabbast ut. :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka