Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Trots att jag är vänsterpartist, så undrar jag ibland om fan inte välfärdssystemet i det här landet är lite för generöst. Eller iallafall skevt fördelat.

Mitt jobb: Kör rullstolsbuss.
Idag fick jag en körning med en dement person i rullstol (med assistent) som gick från ett hus till ett annat hus, tvärs över gatan. Kunde inte assistenten själv kunnat putta den korta sträckan?
Denna resa kostar då alltså kommunen drygt 2000 kr, och sådana resor är inte ovanliga.

I tisdags fick en annan förare köra en standardrullator, alltså bara själva rullatorn och inget annat, från Umeå till Malå. En sträcka på 20 mil som troligen kostade landstinget runt 4500 kr. Hade det inte varit bättre om landstinget sponsrat en rullator på plats i Malå?
De har blivit dresserade till att de "minsann har rätt till det".
Precis som ni blir dresserade till att "det ingår inte i mina uppgifter".

Det var inte utan anledning som jag prioriterade bonnapajkar när jag hade hand om anställningar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det var inte utan anledning som jag prioriterade bonnapajkar när jag hade hand om anställningar.

:tummenupp:fakta

Den här är ganska välformulerad.
En kränkt företagare talar
http://jeanettebohman.wordpress.com/2014/05/01/en-krankt-foretagare-talar/comment-page-1/#comment-12
Ett jobb i min verksamhet är inget värt för en sosse. ”Ingen unge utan jobb” är dagens paroll, och jag håller med. Är ett jobb på en restaurang inte fint nog för vänsterpartiet eller sossarna? Det har man gjort väldigt klart för oss då ungdomar ska ha garantijobb istället för ett riktigt jobb på en restaurang.

Sedan sjunger de själva helt utan självinsikt.
Båd' stat och lagar oss förtrycka,
vi under skatter digna ner!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...folk kör ofattbart oförutsägbart och märkligt. Några exempel:

- Du närmar dig en rondell, och har anpassat din fart för att snyggt glida in bakom den där röda volvon. Men nej, då kommer den obligatoriska hemska SAAB-jäveln som skjuten ur en kanon från infarten före din. Nästan så han kör in i röven på Volvon. Du glider in bakom SAABen och konstaterar att människan så snart h*n lämnat rondellen kör 10km/h långsammare än skyltat och bortanför honom försvinner Volvon....

- Påfartsramper till motorvägen. På den kör man i max 80, sen byter man till motorvägens högerfil innan man börjar gasa upp mot 110.

- Omkörningar. Du kommer ikapp nån på motorvägen, och går ut i vänsterfil för att köra om, bara för att då upptäcka att fordonet ifråga helt plötsligt väckts ur sin dvala och dammar på i något högre hastighet än den du vill kryssa i. Du släpper av och går in bakom, och då börjar den jäveln att sakta ner igen.

Jag hatar fan alla i trafiken. Ofattbart mycket idioter som kör så jävla konstigt att man är glad att man inte får hjärtinfarkt.

Du beskrev precis Västerås. Och det är gott om både påfarter och rondeller. :huvet

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

Vad avser du med "ni"?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Innerstadsproblems.
1. Klockan sex i morse bröt helvetet ut en trappa upp, det höll på en timme, sen gick dom ut.

2. Klockan 08:00 tog en plåtslagare över på taket tvärs över gården, han bankade plåt i tre timmar.

3. Vid elvasnåret tog en annan munter man över, det var grannen snett över gården som tvättade deras uteplats med högtryck, ett högtryck som nog var avsett att tvätta nåt annan med för han höll på i tre timmar.

Nu är alla på plats på denna uteplats, onyktra såklart och alla tror att dom sjunger vackert, nu ska dom grilla.
Verkar svårt att få fart på grillen för det luktar både tändvätska bensin och startgas.

De e najs att bo i stan.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Innerstadsproblems.
1. Klockan sex i morse bröt helvetet ut en trappa upp, det höll på en timme, sen gick dom ut.

2. Klockan 08:00 tog en plåtslagare över på taket tvärs över gården, han bankade plåt i tre timmar.

3. Vid elvasnåret tog en annan munter man över, det var grannen snett över gården som tvättade deras uteplats med högtryck, ett högtryck som nog var avsett att tvätta nåt annan med för han höll på i tre timmar.

Nu är alla på plats på denna uteplats, onyktra såklart och alla tror att dom sjunger vackert, nu ska dom grilla.
Verkar svårt att få fart på grillen för det luktar både tändvätska bensin och startgas.

De e najs att bo i stan.

FLytta till lAndet. Det finns mer plats här och tystare. :fakta

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
FLytta till lAndet. Det finns mer plats här och tystare. :fakta
Jag vill inte bo på landet.
Jag har bott på landet, jag får lappsjukan efter 35 minuter.
Jag vill ha varm torr asfalt, vrålande radfyror och brappande motarder nedanför fönstret, inte måsjävlar och mjölkstinna kor som vill bli hämtade kvart i fyra på morgonen.
Jag vill inte mocka stallet, eller mata grisarna, jag vill brassa ifrån grisarna, comprende?

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag vill inte bo på landet.
Jag har bott på landet, jag får lappsjukan efter 35 minuter.
Jag vill ha varm torr asfalt, vrålande radfyror och brappande motarder nedanför fönstret, inte måsjävlar och mjölkstinna kor som vill bli hämtade kvart i fyra på morgonen.
Jag vill inte mocka stallet, eller mata grisarna, jag vill brassa ifrån grisarna, comprende?

Jaha och när hämtar du hojen? :crash

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Tänker fel ordning så här ska det va:
1) slut på gummi
2) tom
3) skitig

= flerbarnsmorsa

att man måste lära dig allt... :glömdet
Tack mamma.
Jag kom på att jag är förbannad för att jag drog ena pekfingret ur led när vi körde marklyft igår.
Kan iofs böja det nästan 90 grader men det är tjåkkare än vanligt.
Kan du komma och blåsa?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...