Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Happ, månadens slut, kan betala hyra eller fortkörningsböter. Bara att välja vilken håll man vill bli knullad i röven från dådå. :crash

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Idag är jag förbannad på två stora världsproblem.
1. Apple som har bestämt att svaraknappen på hörlurarna ska sitta på höger sida, jag har alltid haft den på vänster men nu kan man inte vända öronpropparna som man vill längre.

2. Björk-jävla-kladd på bilfan som man inte får bort med mindre än att ta fram vinkelslipen.

Jobbigt :mad:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Idag är jag förbannad på två stora världsproblem.
1. Apple som har bestämt att svaraknappen på hörlurarna ska sitta på höger sida, jag har alltid haft den på vänster men nu kan man inte vända öronpropparna som man vill längre.

2. Björk-jävla-kladd på bilfan som man inte får bort med mindre än att ta fram vinkelslipen.

Jobbigt :mad:

:såjaponken

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Den svenska läkarkåren i allmänhet och tjejens husläkare i synnerhet, som i snart ett år hävdat att min flickvän bara är inbillningssjuk, och att det inte är något fel på henne. Hennes husläkare har för övrigt aldrig ens undersökt henne, utan "visste redan första gången hon kom in att det inte var något egentligt fel på henne".

Nu har ortopeden kommit på att den magnetröntgen som gjordes för ett år sedan, men som ingen verkar ha kollat särskilt noga på, visar att hon har diskbråck och även någon form av skada på ett par intilliggande kotor.

Så hon har under tiden gått och blivit sämre och fått kraftigare värk tills nu när hon knappt kan sitta upp längre än en halvtimme åt gången. Helt i jävla onödan.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Den svenska läkarkåren i allmänhet och tjejens husläkare i synnerhet, som i snart ett år hävdat att min flickvän bara är inbillningssjuk, och att det inte är något fel på henne. Hennes husläkare har för övrigt aldrig ens undersökt henne, utan "visste redan första gången hon kom in att det inte var något egentligt fel på henne".

Nu har ortopeden kommit på att den magnetröntgen som gjordes för ett år sedan, men som ingen verkar ha kollat särskilt noga på, visar att hon har diskbråck och även någon form av skada på ett par intilliggande kotor.

Så hon har under tiden gått och blivit sämre och fått kraftigare värk tills nu när hon knappt kan sitta upp längre än en halvtimme åt gången. Helt i jävla onödan.

Fan vad syrak! Sånt där gör en riktigt sne!
Hoppas de får ordning på henne nu.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Haha, ja jävlar i mig, den var rolig.

Antar att du inte har några egentliga erfarenheter av vår sjukvård......

Nä, det har jag faktiskt inte. Aldrig uppsökt en vårdcentral, ens, i egenintresse. :) Men man har ju hört en del, men jag lever ändå på hoppet. :)

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
Nä, det har jag faktiskt inte. Aldrig uppsökt en vårdcentral, ens, i egenintresse. :) Men man har ju hört en del, men jag lever ändå på hoppet. :)

Well jag lyckades hålla mig borta i 12år t.o.m i måndags.. :crash

Jag kommer nog aldrig gå till en vårdcentral igen och skulle inte rekommendera någon det heller utan uppsöka ett riktigt sjukhus eller om inte ens det... :död

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fan vad syrak! Sånt där gör en riktigt sne!
Hoppas de får ordning på henne nu.

Tackar, man kan ju alltid hoppas.
Hon har fått en remiss för en ny magnetröntgen för att se om det syns att läget förändrats. Dessvärre är det såklart väldigt lång väntetid, precis som överallt annars inom vården.

En liten vinst är ju att vi fått bekräftat att det är något som är fel på henne, och att det finns nedskrivet i journal. Är bra sugen på att få ortopedens noteringar utskrivna och åka ner till husläkaren och trycka upp dem i hennes arroganta ansikte. Kärringjävel!

Well jag lyckades hålla mig borta i 12år t.o.m i måndags.. :crash

Jag kommer nog aldrig gå till en vårdcentral igen och skulle inte rekommendera någon det heller utan uppsöka ett riktigt sjukhus eller om inte ens det... :död

Problemet är ju att man måste gå via vårdcentralen för att få komma till sjukhuset. När man väl fått in en fot på sjukhuset är det såklart enklare, men fram till dess är det tyvärr den långa vägen som gäller.

Tjejen valde att byta vårdcentral nu i förrgår för att komma bort från husläkaren hon hade. (Hon behövde en sjukskrivning till jobbet då den senaste gått ut.)
Detta innebar att hon ringde direkt på morgonen för att boka en telefontid med en sköterska. Sköterskan ringer senare upp och meddelar såklart att någon läkartid finns inte att boka utan det bästa är om hon kommer dit följande morgon och står och hänger på dörren vid öppning, så kanske hon har turen att få en av de akuttider de har avsatta varje dag.
När tjejen då förklarar att hon inte klarar av att ta sig dit och stå i kö får hon svaret att "det är så det fungerar, det är likadant för alla".

Nu lyckades tjejen till slut, efter mycket tjat och gråt, få sköterskan att fatta att det inte var något alternativ att åka dit och stå i kö. Så sköterskan lovade att ringa upp dagen efter (igår) vilket hon faktiskt gjorde, och hon hade då lyckats boka en tid hos en av doktorerna på vårdcentralen. Det var denna doktor som plockade fram journalen med förra årets magnetröntgen där han han såg att det stod klart och tydligt att hon hade allvarliga fel på ryggen.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...