Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Telefonkö hos skatteverket. Gick nyss från plats 20 till plats 23 i kön på 14 minuter. Amenvafa... :huvet

Ja, ni läste rätt. Jag backar i kön.

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Telefonkö hos skatteverket. Gick nyss från plats 20 till plats 23 i kön på 14 minuter. Amenvafa... :huvet

Ja, ni läste rätt. Jag backar i kön.

Efter 52 minuter har jag avancerat till plats 10. Varför gjorde jag inte det här direkt när jag fick deklarationen!? :brinnerup Jag hade kunnat köra hoj nu istället.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Varit bortrest under hela påskveckan (Val Thorens, snowboard till 140%), men precis innan det drog jag iväg en spontanansökan för en tjänst på ett företag i en stad 30 mil bort. Lämnade ett mail med mycket information och VD'n ringde snabbt upp mig :tummenupp
Han var väldigt intresserad och informerade att jag matchade riktigt bra mot en annan (snarlik) tjänst som de inte hunnit lägga ut än :yoparty och vi bestämde möte denna vecka.

Väl på plats så är han halvt otrevlig, pratar på mycket men samtidigt väldigt kort i tonen, låter uttråkad, ointresserad och inte det minsta imponerad av nånting längre vad gäller mig, vare sig utbildningar, tidigare erfarenheter och arbetsinsatser - fast inget borde vara någon större överraskning utifrån den information han redan fått i mitt mail och vårat telefonsamtal. Dessutom refererade han hela till att mina kunskaper var inte så matchande mot den annonserande tjänsten, fast vi tidigare pratat mycket om tjänst #2... ständigt återkommande om detta :va

När jag 60 mil senare kommer jag hem och börjar googla han och företaget ännu mer noggrant så visst fan finner man väldigt skumma aktiviteter och varningssignaler från diverse håll och kanter, saker man helt enkelt inte vill beblanda sig med/i...

:glömdet :4skrika

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Alla jävla tomtar som ska ta A2 och tjatar om att strypa hojar de inte får strypa och undrar om det går, om det kommer märkas, om de kan bli upptäckta och diverse påföljder och andra dumheter. Hur jävla svårt är det att använda sig av google och lite logik!? :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alla jävla tomtar som ska ta A2 och tjatar om att strypa hojar de inte får strypa och undrar om det går, om det kommer märkas, om de kan bli upptäckta och diverse påföljder och andra dumheter. Hur jävla svårt är det att använda sig av google och lite logik!? :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Eller ge fan i att ha ett sånt satans förmyndarsamhälle och skrota hela skiten.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Somalia skall vara rätt fritt från dylika myndighetsövergrepp. Funderat på att flytta dit? Bra väder också, liksom låga priser på det mesta.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.

Anarki is the shit, ropen skalla - porsche åt alla!
Stjäl dig ett vapen och gå ut o skjut någon vetja, så jävla fånigt att man inte får göra som man vill :glömdet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Folk cyklar på trottoarer, fortsätter sedan över övergångsställen in tron att de har förkörsrätt framför bilarna trots att de inte ens har rätt att cyklar där. När så en korkad darwinaward-kvinna cyklar in under en Scania så tas lastbilschauffören in på förhör misstänkt vållande till annans död? Kan inte poliserna heller trafikreglerna?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18767628.ab
En 55-årig kvinna har omkommit efter att blivit påkörd av en lastbil i Norrköping.

Kvinnan cyklade vid ett övergångsställe på Gamla Övägen när hon blev påkörd.

– Hon fördes till Vrinnevisjukhuset men avled senare av sina skador, säger Thomas Agnevik, presstalesman på Norrköpingspolisen.

Lastbilsföraren är misstänkt för vållande till annans död.
TIPSA! Vet du mer om händelsen? Kontakta Aftonbladet

Polisen fick in larmet vid halv 7 på torsdagsmorgonen. Den 55-åriga kvinnan cyklade vid ett övergångställe i närheten av Vrinnevisjukhuset när hon blev påkörd av en lastbil.

Två polispatruller och en ambulans larmades direkt till platsen och kvinnan kördes till det närliggande sjukhuset, men hennes liv gick inte att rädda. Hon avled till följd av sina allvarliga skador.

Polisen utreder nu vad som orsakat dödsolyckan.

– Vi vet inte så mycket än. Olyckan har skett i en korsning vid ett övergånsställe. Detaljer kring händelsen har möjligen poliserna som var på plats. Men just nu har vi inga bestämda uppgifter, säger Thomas Agnevik.
Tagen till förhör

Mannen i 60-årsåldern som körde lastbilen är misstänkt för vållande till annans död, och har tagits till polisstationen i Norrköping för förhör.

– Vi har en brottsutredning som gäller vållande till annans död. Vi kommer fortsätta att förhöra föraren och eventuella vittnen som kan ha sett händelsen. Sedan kommer en åklagare att kontaktas och så får denne besluta vilka åtgärder som ska tas, säger Thomas Agnevik.

Lastbilen har beslagtagits och undersöks just nu av trafikpolisen i Norrköping.

Vid 09- tiden flyter trafiken kring olycksplatsen på som vanligt, enligt polisens hemsida.

Igår såg jag till och med en kvinna med moped körandes på trottoaren, korsade gatan och vidare efter trottoaren på nästa gata...

Polisen kanske skulle utbilda folk i trafikvett istället för att stå med lasern och mäta hastigheter.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Upptäckte, när korven redan var i ugnen, att korvbrödet var åt helvitte gammalt. All fryst potatis man har tar femtonhundramiljoner år att tillaga och korven håller redan på att brännas. Kollar frysen, inget pålägg till att göra mackor. Närbutiken stänger samtidigt som jobbet, så dit kan man inte gå och köpa något.

Happ, ugnsgrillad korv med kakor till middag! :mad:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Upptäckte, när korven redan var i ugnen, att korvbrödet var åt helvitte gammalt. All fryst potatis man har tar femtonhundramiljoner år att tillaga och korven håller redan på att brännas. Kollar frysen, inget pålägg till att göra mackor. Närbutiken stänger samtidigt som jobbet, så dit kan man inte gå och köpa något.

Happ, ugnsgrillad korv med kakor till middag! :mad:

Cooooooooockies. :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Folk cyklar på trottoarer, fortsätter sedan över övergångsställen in tron att de har förkörsrätt framför bilarna trots att de inte ens har rätt att cyklar där. När så en korkad darwinaward-kvinna cyklar in under en Scania så tas lastbilschauffören in på förhör misstänkt vållande till annans död? Kan inte poliserna heller trafikreglerna?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18767628.ab

Igår såg jag till och med en kvinna med moped körandes på trottoaren, korsade gatan och vidare efter trottoaren på nästa gata...

Polisen kanske skulle utbilda folk i trafikvett istället för att stå med lasern och mäta hastigheter.
En cyklist anklagade min far för att ha kört på honom med lastbilen.
Han hade cyklat in i bakhjulet.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Firmabilen som måste funka står fullastad med jobbprylar och rasad hydraulik. Den MÅSTE vauploadfromtaptalk1398438600654.jpgra fungerande på måndag och jag kan inte lämna den innan skiten är fixad. Perfekt fredag...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Pollen :mad:

och att alla som klotar måste skylla på nån eller nåt annat, för att anpassa hastigheten efter rådande omständigheter är ju ingen bra idë?

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Pollen :mad:

och att alla som klotar måste skylla på nån eller nåt annat, för att anpassa hastigheten efter rådande omständigheter är ju ingen bra idë?

Man kan ju klota fast man anpassar hastigheten efter omständigheter. Om man är blåst tex.
Jag vet, jag har provat. :fakta

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...