Idag är jag förbannad därför att...

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Knäskada som har gått upp igen och klarar inte att kicka igång hojen längre? Dax att byta hoj!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
...folk kör ofattbart oförutsägbart och märkligt. Några exempel:

- Du närmar dig en rondell, och har anpassat din fart för att snyggt glida in bakom den där röda volvon. Men nej, då kommer den obligatoriska hemska SAAB-jäveln som skjuten ur en kanon från infarten före din. Nästan så han kör in i röven på Volvon. Du glider in bakom SAABen och konstaterar att människan så snart h*n lämnat rondellen kör 10km/h långsammare än skyltat och bortanför honom försvinner Volvon....

- Påfartsramper till motorvägen. På den kör man i max 80, sen byter man till motorvägens högerfil innan man börjar gasa upp mot 110.

- Omkörningar. Du kommer ikapp nån på motorvägen, och går ut i vänsterfil för att köra om, bara för att då upptäcka att fordonet ifråga helt plötsligt väckts ur sin dvala och dammar på i något högre hastighet än den du vill kryssa i. Du släpper av och går in bakom, och då börjar den jäveln att sakta ner igen.

Jag hatar fan alla i trafiken. Ofattbart mycket idioter som kör så jävla konstigt att man är glad att man inte får hjärtinfarkt.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Pelle. Du gjorde fan min dag. Varenda jävla dag man är ute o kör, bil eller mc så är det såna här fuckon som ska ställa till det för en. Lackar ur varenda gång.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
...folk kör ofattbart oförutsägbart och märkligt. Några exempel:

- Du närmar dig en rondell, och har anpassat din fart för att snyggt glida in bakom den där röda volvon. Men nej, då kommer den obligatoriska hemska SAAB-jäveln som skjuten ur en kanon från infarten före din. Nästan så han kör in i röven på Volvon. Du glider in bakom SAABen och konstaterar att människan så snart h*n lämnat rondellen kör 10km/h långsammare än skyltat och bortanför honom försvinner Volvon....

- Påfartsramper till motorvägen. På den kör man i max 80, sen byter man till motorvägens högerfil innan man börjar gasa upp mot 110.

- Omkörningar. Du kommer ikapp nån på motorvägen, och går ut i vänsterfil för att köra om, bara för att då upptäcka att fordonet ifråga helt plötsligt väckts ur sin dvala och dammar på i något högre hastighet än den du vill kryssa i. Du släpper av och går in bakom, och då börjar den jäveln att sakta ner igen.

Jag hatar fan alla i trafiken. Ofattbart mycket idioter som kör så jävla konstigt att man är glad att man inte får hjärtinfarkt.

Du glömde alla pensionärer som tycker att vägen är så otäckt smal när det är wireräcken på sidorna att de måste köra 20km/h under skyltad hastighet. När det sedan blir 2-filigt så drar de på för att kompensera så att bara ett par av bilarna i kön hinner köra om innan det blir 1-filigt igen. För de idioterna som ligger först i kön törs ju bara köra 2km/h fortare än den de kör om. :gnissla:huvet

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Många bilförare verkar vara utvecklingsstörda eller nåt.
Istället för att låta en motorcykel komma mellan och ställa sig längst fram vid rödljuset, nädå - då ska det blockeras och ställas ivägen för att markera eller hävda någon konstig rättighet dom tror dom äger.

Höll på att damma in i en kärringjävel som tyckte det var en lysande idé att korsa den heldragna linjen och pallnita framför mig. Förvisso körde jag i busskörfältet vid Liljeholmsbron men det var väl knappast hennes problem. :confused:
Dessa oberäkneliga låtsas-poliser kommer nog bli min död en vacker dag.....

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag är på riktigt livrätt för att köra bil i den här stan.
Tog mig hem från jobbet och plötsligt dök det upp en Volvo 850 fem centimeter från bakluckan.
Föraren verkade påtänd, fladdrade och for bakom ratten, ryckte till och försökte passera mellan mig och en refug, men det gick ju inte så han pallnitade och vräkte bilen ut på fel sida, öste mot rött så gångtrafikanter och cyklister kastade sig åt sidan.

Det är tamefan cirkus jämt.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Trots att jag är vänsterpartist, så undrar jag ibland om fan inte välfärdssystemet i det här landet är lite för generöst. Eller iallafall skevt fördelat.

Mitt jobb: Kör rullstolsbuss.
Idag fick jag en körning med en dement person i rullstol (med assistent) som gick från ett hus till ett annat hus, tvärs över gatan. Kunde inte assistenten själv kunnat putta den korta sträckan?
Denna resa kostar då alltså kommunen drygt 2000 kr, och sådana resor är inte ovanliga.

I tisdags fick en annan förare köra en standardrullator, alltså bara själva rullatorn och inget annat, från Umeå till Malå. En sträcka på 20 mil som troligen kostade landstinget runt 4500 kr. Hade det inte varit bättre om landstinget sponsrat en rullator på plats i Malå?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Trots att jag är vänsterpartist, så undrar jag ibland om fan inte välfärdssystemet i det här landet är lite för generöst. Eller iallafall skevt fördelat.

Mitt jobb: Kör rullstolsbuss.
Idag fick jag en körning med en dement person i rullstol (med assistent) som gick från ett hus till ett annat hus, tvärs över gatan. Kunde inte assistenten själv kunnat putta den korta sträckan?
Denna resa kostar då alltså kommunen drygt 2000 kr, och sådana resor är inte ovanliga.

I tisdags fick en annan förare köra en standardrullator, alltså bara själva rullatorn och inget annat, från Umeå till Malå. En sträcka på 20 mil som troligen kostade landstinget runt 4500 kr. Hade det inte varit bättre om landstinget sponsrat en rullator på plats i Malå?

Håller med, men det finns större plånböcker att plocka pengar från.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Jag är på riktigt livrätt för att köra bil i den här stan.
Tog mig hem från jobbet och plötsligt dök det upp en Volvo 850 fem centimeter från bakluckan.
Föraren verkade påtänd, fladdrade och for bakom ratten, ryckte till och försökte passera mellan mig och en refug, men det gick ju inte så han pallnitade och vräkte bilen ut på fel sida, öste mot rött så gångtrafikanter och cyklister kastade sig åt sidan.

Det är tamefan cirkus jämt.

stabo.........."en sa bo ute i bygderna" :fakta

dennkan

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Hoj
-14 yamaha xt660r
Idag är jag förbannad för att folk har så jävla svårt att hålla sig på sin sida av vägen, en annan har 2 hjul i diket när man möter folk som slickar mitt, vet dom inte vart dom har bilfan?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin