SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Näe hemma hos mig på åland.I Sverige?
Tråkigt med hojen!
Näe hemma hos mig på åland.I Sverige?
Tråkigt med hojen!
Igår var det ju skärtorsdag och vi stängde verkstan kl 15.
Stannade kvar och tvättade bilen och runt fyratiden dök det upp en utlandsregistrerad bil med tre ungdomar i som undrade om jag kunde lufta däcken på bilen.
Självklart, tog ju bara fem minuter och sen sa dom hej och åkte.
En stund senare körde jag ut bilen, dags att göra helg, och vad ser jag, på parkeringen utaför huset har dom slängt ut resterna av en donkenmiddag för tre, på den helt tomma parkeringen.
Vad säger man nästa gång nån vill ha hjälp?
Igår var det ju skärtorsdag och vi stängde verkstan kl 15.
Stannade kvar och tvättade bilen och runt fyratiden dök det upp en utlandsregistrerad bil med tre ungdomar i som undrade om jag kunde lufta däcken på bilen.
Självklart, tog ju bara fem minuter och sen sa dom hej och åkte.
En stund senare körde jag ut bilen, dags att göra helg, och vad ser jag, på parkeringen utaför huset har dom slängt ut resterna av en donkenmiddag för tre, på den helt tomma parkeringen.
De trodde självklart att det var skräptorsdag.
Såklart, att jag inte tänkte på det
Funkade filten på Birrdya?
min har suttit i runt 2 mån.Jag har dragits med en envis hosta i över två veckor nu och det börjar bli jävligt tjatigt
Huvudvärken som kommer med hostan är inte att leka med och inga av mina piller verkar hjälpa heller och Cocillanan är lika verksam som ett glas vatten.
Och envis som jag är så bokade jag ingen tid på vårdcentralen för att kolla upp det denna vecka då det givetvis måste ge med sig men nu blir det vara värre och värre
Dagisbarn, livsfarligt för den egna hälsan har jag insett...
Jag har dragits med en envis hosta i över två veckor nu och det börjar bli jävligt tjatigt
Huvudvärken som kommer med hostan är inte att leka med och inga av mina piller verkar hjälpa heller och Cocillanan är lika verksam som ett glas vatten.
Och envis som jag är så bokade jag ingen tid på vårdcentralen för att kolla upp det denna vecka då det givetvis måste ge med sig men nu blir det vara värre och värre
Dagisbarn, livsfarligt för den egna hälsan har jag insett...
Skiva färsk ingefära i tjocka skivor i vatten, låt sjuda så att det blir riktigt starkt och drick avkoket med honung så kommer det garanterat att kännas bättre. Trodde inte heller på det första gången men det är klockrent.
Vad händer om jag skivar den på en skärbräda?
Skiva färsk ingefära i tjocka skivor i vatten, låt sjuda så att det blir riktigt starkt och drick avkoket med honung så kommer det garanterat att kännas bättre. Trodde inte heller på det första gången men det är klockrent.
Jag blev bjuden på liknande avkok i början av min hostkarriär men det hjälper lika mycket/litet som allt annat, sen smaka det pyton också.
Det är varken rethosta eller slemhosta och det enda som jag vet med säkerhet framkallar det är hastiga luftombyten men det kan komma när som helst annars också.
Hostfri inatt fram till tidig morgon då den dök upp igen och nu sitter jag och andas korta andetag för att undvika hostande.
Snart ska jag ut och cykla med ungarna så då får vi se om jag hostar upp inälvorna eller inte
Har en ilsken Blåmes som har förklarat Jihad mot våra bilar på parkeringen. Flyger in i sin egna spegelbild och bajsar friskt ner allt som finns i vägen. Jefla blåmes.
Man blir förbannad.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |