Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ingen aning faktiskt. Idag var första gången jag själv såg skadorna.



Troligen är det en ventil som ska hålla oljetrycket uppe som gett sig. Det är ett känt fel på tidiga årsmodeller och om jag inte har helt fel så har KTM skickat ut en "technical bulletin" på det. Ska bli (o)roligt att se vad KTM säger om det hela då jag fortfarande har garanti.

Då är det värre!
Har tryckreduceringsventilen stått öppen, så har hela motorn gått (nästan) smörjtort.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Bilister som är totalt dumma i huvudet och inte har vett nog att kolla runt innan de kör ut... Hur fan fick de sitt körkort... Vann på lotto??? Djävla idioter...
Bapelsinen troligen tvärdöd och snart inlöst... :(
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För att jag nyss satte mig på en ZX9R som jag ska sälja åt en vän, och insåg precis efter att jag körde iväg (i shorts, linne och gympaskor!) att jag vill åka hoj i sommar fast jag trodde att jag inte ville det.
Fan, funderar på att köpa den själv av honom men då kan jag inte köpa båt och en liten rolig jeep :(
Ska ta en sväng ut till sommarstugan med hojen nu och tvätta av den och gasa ur den, blir jag lika rädd som jag blev senast jag körde hoj på den vägen så skiter jag i att köpa den...

/R. Ingrostig

PS: Ser ni inga fler inlägg från mig här den kommande veckan så har jag antingen köpt en hoj (nåja, en Kawasaki men den har två hjul åtminstone) eller så står mitt boende samt ägodelar under dödsbo-förteckning inom kort...
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
För att jag nyss satte mig på en ZX9R som jag ska sälja åt en vän, och insåg precis efter att jag körde iväg (i shorts, linne och gympaskor!) att jag vill åka hoj i sommar fast jag trodde att jag inte ville det.
Fan, funderar på att köpa den själv av honom men då kan jag inte köpa båt och en liten rolig jeep :(
Ska ta en sväng ut till sommarstugan med hojen nu och tvätta av den och gasa ur den, blir jag lika rädd som jag blev senast jag körde hoj på den vägen så skiter jag i att köpa den...

/R. Ingrostig

PS: Ser ni inga fler inlägg från mig här den kommande veckan så har jag antingen köpt en hoj (nåja, en Kawasaki men den har två hjul åtminstone) eller så står mitt boende samt ägodelar under dödsbo-förteckning inom kort...


Städa dig! Skit i jeep och båt och tjöp hoj!

Vad är kul med jeep förresten?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad är kul med jeep förresten?

En seriös Jeep är fruktansvärt kul, prova så får du se!

Men då snackar jag inte morsans SantaFe (även om dom klarar mer än man tror med en duktig förare)

Dessutom gillar brudar jeepar!
[YOUTUBE-ID]fn8NsIciyaE&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
En seriös Jeep är fruktansvärt kul, prova så får du se!

Men då snackar jag inte morsans SantaFe (även om dom klarar mer än man tror med en duktig förare)

Dessutom gillar brudar jeepar!

Okej, jag har aldrig haft möjlighet att testa så jag har ingen aning.

Men att brudar gillar jeepar? Mjaa, där håller jag inte med dig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Okej, jag har aldrig haft möjlighet att testa så jag har ingen aning.

Men att brudar gillar jeepar? Mjaa, där håller jag inte med dig.

Jorå, i precis samma utsträckning som crossmotorcyklar/motarder/sporthojar..

DVS, det påstås att det finns såna tjejer, men man ser fan aldrig till dom :D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Terrängkörning är skitskoj.
Men efter några kostsamma år insåg jag att den typen av fordon inte passar i hemterrängen, så jag drog igång min gamla endurohusky igen.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jaha då var vårdstrejeken över. :huvet Jag är så innerligt trött på sjuksyrrornas gnäl, ta tag i problemet själv istället (alla inom den offenliga vården tjänar dåligt, är det en överaskning:rolleyes: ), sök privat eller bemaningsföretag om man inte är nöjd, de skriker efter duktiga medarbetare (ej fikande :rolleyes: )men de kommer inte inte ringades på ytterdörren till en :huvet
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jorå, i precis samma utsträckning som crossmotorcyklar/motarder/sporthojar..

DVS, det påstås att det finns såna tjejer, men man ser fan aldrig till dom :D

Det är det jag menar. Alla säger ju hur mycket kexena gillar sporthojar. Men hur många här inne är inte singlar då? :hihi
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det blir ingen hoj, så jävla kul var det faktiskt inte. Jag känner av mina begränsningar för mycket för att det ska bli skoj :(
Jeep kan vara jävligt skoj men framförallt smidigt. Sen har du en cab när du känner för det och en vanlig bil när vintern kommer igen.
Fast att en Santa fé skulle klara mer än man tror med en bra förare stämmer nog inte alls, min gamla Nissan Micra tog sig fram bättre än den Santa fén jag hade i jobbet en stund... Nu låter det som att jag påstår att jag är en bra förare, vilket stämmer :tungan
Nu är jag inte förbannad längre, bara stolt över att vi åkte hem från festen vid halv tolv och någorlunda berusad endast.
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Idag är jag förbannad för att det gick en proppjävel när jag skulle "perkulera" min morgonkopp kaffe.
Kyl/frys fläkt samt diskmaskin.
Och naturligtvis omärkt i säkringsskåpet, ingen testlampa och en sådan här medeltida proppjävel av porslin som inte syntes att den brunnit.
Bytte varenda propp tills det funka.
Nu är jag glad igen.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Folk som inte tänker på sin eller andras säkerhet.

Sen bilister som inte har uppmärksamhet åt båda hållen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top