Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hudkräm med bigift är det nya svarta... Det triggar reaktion i skinnet som föryngrar och tar kål på hudförändringar och rynkor mm.

Kan vara värt att testa.
Chey, LR?
Jobbigt att upptäcka att man är allergisk…

Jag kunde ju inte hjälpa det. Kör om husvagn på E4. Trodde jag fått sten på näsan. Icke. Fick dra bort biet, som då suttit ett par km innan jag svängde av. Kollar i spegeln och det sitter kvar. Sen började det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har fått för mig att getingar oftast bara blir sådär aggressiva när man kommer i närheten av deras bo, så spontant känns det som om du bör börja leta i närheten av var du stod när de gick till attack. Hur ser t.ex. golvet ut? Kan de bo under golvbrädorna eller i någon annan hålighet?

Jag blev stungen i fjol för första gången på säkert 20 år och då stod jag mer eller mindre rakt på ett bo i marken. Blev stungen på handleden och det gjorde ondare än jag mindes och jag var svullen i nästan två veckor därefter.
Ja, ingen aning... Aldrig haft problem med getingar där tidigare så jag fattar bara inte hur fan de kunnat bli så många så plötsligt, var där ute för bara ett par dagar sen och då var där inte en enda :va golvet är gjutet så tror mer på väggar eller tak. Som tur var verkar mitt spontana attentat med raid ha fått död på en hel del, betydligt lugnare där ute idag:
20240917_141358.JPG
Ska se om jag kan lokalisera boet och bli av med dem ordentligt.

Upplever också att det gjorde ondare än man minns, hela foten svullnade och bultade rejält första dagarna och det kliar fortfarande utav bara helvete... :huvet

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, ingen aning... Aldrig haft problem med getingar där tidigare så jag fattar bara inte hur fan de kunnat bli så många så plötsligt, var där ute för bara ett par dagar sen och då var där inte en enda :va golvet är gjutet så tror mer på väggar eller tak. Som tur var verkar mitt spontana attentat med raid ha fått död på en hel del, betydligt lugnare där ute idag:
View attachment 503813
Ska se om jag kan lokalisera boet och bli av med dem ordentligt.

Upplever också att det gjorde ondare än man minns, hela foten svullnade och bultade rejält första dagarna och det kliar fortfarande utav bara helvete... :huvet
Ja, den där klådan var nästan det värsta.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Nån apa ska äta bönorna och sen samlas bönorna in och processad till kaffe.
Fast jag tror att det kaffet är betydligt dyrare, förmodligen överhypat.
Jag fick en påse apskitkaffe, det var helt OK men inget jag skulle köpa själv.
Särskilt inte när man vet att det produceras genom att apor hålls i mängder i burar och matas i princip bara med bönor för att få till detta.
Jag dricker hellre blaskigt kondiskaffe som inte plågat någon stackare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Släktingar som hade varit på Bali tog hem en påse Kopi Luwak, men där hölls inga djur i fångenskap, utan dom plockade skiten direkt på marken under kaffeplantorna.

Cibetkatterna (om dom själv får välja) äter bara dom bönor som är perfekt mogna och lämnar resten på busken, det är därför kaffet blir så bra påstås det.
Djurens matsmältningssystem ska på något sätt förädla bönan genom att lösa ut vissa ämnen men inte kunns smälta den.

Det var helt ok, men min fråga är, vem fan som jobbade på en kaffrodling sa, äsh, ta inte bönor från busken, vi pillar ut bönorna ur bajset på marken och kokar kaffe på det istället?

Den killen hade en kink, helt klart

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Själv tyckte jag det var det absolut bästa kaffet jag testat.
Oerhört aromatiskt och fylligt. 👍

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Är det bara jag som är förbannat trött på alla "kändisprogram" ?
- nä jag tittar inte på skiten, men det kommer fan reklam om möget titt och tätt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det bara jag som är förbannat trött på alla "kändisprogram" ?
- nä jag tittar inte på skiten, men det kommer fan reklam om möget titt och tätt.

Jag tittar inte på TV alls, så jag ser inte ens reklamen.

Men något jag är trött på är att gränsen för "kändis-status" ständigt sänks. och nu dräller det av barn till föredettingar som ska vara kändisar baserat på precis ingenting.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Taggbuskar.. är fan det Värsta jag vet.
20240922-122007.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Taggbuskar.. är fan det Värsta jag vet.

Jag har klippt gräset åt en äldre släkting i ett par år nu, dom har taggbuskar längst hela tomten, givetvis klipper man gräset när det är bra väder och man vill ha t-shirt/shorts, men nej, man tvingas till långbyxor och långärmad tröja, och inte ens det hjälper.

Dessutom ska buskarna klippas vare år, och man sticker sig så inni... på klippet.
Och tar man inte upp 100% av det så kan man ge sig fan på en punktering

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...