Idag är jag förbannad därför att...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Är måttligt irriterad.

Befinner mig i Kanada för lite "studier" och lyckades häromdagen tappa mobilen så skärmen sprack. LCD:n är intakt men själva touchdelen av skärmen funkar inte längre, vilket innebär att jag just nu har en stor klocka som hånar mig genom att notifiera mig såfort någon vill nått men jag kan inte kolla vad.

Har sprungit runt som en dåre senaste dagarna och försökt hitta någon som kan laga min mobil:
-Yes sure we can fix it. Oh no wait, we don´t have that part and don't now when it will arrive.
Åker härifrån snart igen så hinner inte vänta.
-Yes we can fix mobile phones, no wait, we only fix Iphone and Samsung.
x 7 ungefär. Tydligen är det helt omöjligt att hitta någon som kan laga en LG. Störigt som fan att behöva flyga hem utan Spotify i lurarna men köpte iaf en mp3 spelare så man får nåt iaf.

Nåja nu är den delen beställd till Sverige iaf så nu är frågan: ska jag försöka leva med min gammelmobil tills jag kanske lyckats laga den, eller ska jag ge upp och köpa mig en Samsung S5 som tydligen verkar vara betydligt vanligare för att slippa dessa bekymmer i framtiden?
Sedan får min LG agera reservmobil i framtiden om jag lyckats med operationen.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ibland lägger folk ifrån sig påsen när hunden har den stora oförskämdheten att skita redan när promenaden påbörjas, för att sedan plocka med sig den på vägen tillbaka.

Gissa hur jag fick reda på det...

Bra poäng(nja inte ok att göra så men bättre än att dom ligger för evigt), fast några av påsarna har jag definitivt set flera gånger. Men man kan ju hoppas att någon försvinner på det sättet...

Ta bajset och följ efter dom för att se vart dom bor. Sen kör du det gamla hederliga bajs-i-brinnande-påse-skämtet och hoppas att dom inte har nån brandsläckare.

Kanske lite äckligt att förflytta bajset från plastpåse till papperspåse men det lär ju vara värt besväret när du ser hundägaren hoppa i bajs :D

Ser inte när dom dumpar påsarna utan bara när de ofta färglada påsarna ligger bakom skyltar och utefter vägen. Hade definitivt sagt till om någon slängde ifrån sig en påse så jag såg det, är fan inte ok.

Framförallt är jag fascinerad över att fenomenet verkligen exploderat i år, nästan aldrig sett det tidigare. För många påsar för att det skulle kunna vara en enstaka individ med ens extremt bajsnödig hund.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Någon i mitt garage tyckte det var ok att ställa en träbock med en "parkering förbjuden"-skylt på ovanpå min gubbhoj.
Ja, den stod inte på "rätt" plats, den stod i en ruta man inte får parkera en bil i av manöverutrymmesskäl. Dock får 2-3 hojar plats däri utan att inskränka på manöverutrymmet.
Hade man inte kunnat nöja sig med att lägga skylten på hojen istället för att ställa upp hela bocken? Eller bara kontakta mig direkt eftersom det bara är jag som någonsin har haft hoj i föreningen?
Detta dessutom i ljuset av alla gratisfixar jag gör åt föreningen, kickar igång hissar, fixar pumpar, beskär träd etc, etc.
Jag tror mina gratistjänster är till ända om det skall vara såhär :gnissla

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bra poäng(nja inte ok att göra så men bättre än att dom ligger för evigt), fast några av påsarna har jag definitivt set flera gånger. Men man kan ju hoppas att någon försvinner på det sättet...

Ser inte när dom dumpar påsarna utan bara när de ofta färglada påsarna ligger bakom skyltar och utefter vägen. Hade definitivt sagt till om någon slängde ifrån sig en påse så jag såg det, är fan inte ok.

Framförallt är jag fascinerad över att fenomenet verkligen exploderat i år, nästan aldrig sett det tidigare. För många påsar för att det skulle kunna vara en enstaka individ med ens extremt bajsnödig hund.

Är väl lite samma fenomen som vid soptunnorna på rastplatser. Sålänge det är snyggt och städat är folk duktiga och kastar i soptunnan, men när ett enda jävla stolpskott missar soptunnan så fortsätter varenda jävla mongo efteråt att kasta skiten där de behagar. Folk är lata och dumma i huvet nå djävulskt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Någon i mitt garage tyckte det var ok att ställa en träbock med en "parkering förbjuden"-skylt på ovanpå min gubbhoj.
Ja, den stod inte på "rätt" plats, den stod i en ruta man inte får parkera en bil i av manöverutrymmesskäl. Dock får 2-3 hojar plats däri utan att inskränka på manöverutrymmet.
Hade man inte kunnat nöja sig med att lägga skylten på hojen istället för att ställa upp hela bocken? Eller bara kontakta mig direkt eftersom det bara är jag som någonsin har haft hoj i föreningen?
Detta dessutom i ljuset av alla gratisfixar jag gör åt föreningen, kickar igång hissar, fixar pumpar, beskär träd etc, etc.

Det är just därför man vill ha egen kåk, med eget garage, och gärna långt nå djävulskt till närmaste mupp. :nicka

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är just därför man vill ha egen kåk, med eget garage, och gärna långt nå djävulskt till närmaste mupp. :nicka

Det är sjukt najs att ha. :fakta
Dessutom med de trevliga hojvägarna precis där garageuppfarten tar slut. :kär

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det är sjukt najs att ha. :fakta
Dessutom med de trevliga hojvägarna precis där garageuppfarten tar slut. :kär

Jo så har man haft de! synd att de va parasiter i huset... Nu sitter man här i australien och jobbar på någon sketen dykbåt med massa äkligt trevliga personer som är precis där de vill vara. Och så har man bra massa regnskog att köra hoj i när man är ledig! De e fan helt... Öhm fantastiskt? Fasen är i fel tråd!

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj

Skriv "MC-parkering" på skylten och låt bocken stå kvar. Skyltmongot kommer nog att ge sig tillkänna när blodtrycket stigit tillräckligt högt.

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Jo så har man haft de! synd att de va parasiter i huset... Nu sitter man här i australien och jobbar på någon sketen dykbåt med massa äkligt trevliga personer som är precis där de vill vara. Och så har man bra massa regnskog att köra hoj i när man är ledig! De e fan helt... Öhm fantastiskt? Fasen är i fel tråd!
Får man ett bättre pris om man kommer upp till dig och tar dykcert? :rolleyes:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det var första gången jag blivit glad av att du skriver i förbannadtråden.
Grattis!

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Från att jag har gillat döttrarnas Polo (de har varsin) så har det övergått i hat. :kulspruta

Satans helvetes skitkonstruktion vad gäller centrallås. På båda bilarna har det pajat ung. samtidigt. Och skiten är pneumatisk!!!!!!!!:skrämd Sitter en luftpump i bagaget som ska trycka eller suga.

På den ena har en koppling gått sönder till ena bakdörren. Ska köpa ny, den går inte att köpa längre, har utgått säger de på VAG. Får en snilleblixt att jag tar en koppling från den andra bilen, för där har gummitutan över pinnen till tanklocket gått sönder, och det behövs inte. Så jag kapar röret till det och tar till andra bilen. Men slangen är stenhård, ska värmas för att det ska gå att trä in kopplingen. Provar med varmvatten, värmepistol och tändare men lyckas inte få dit skiten, bara bränna mig.

Den andra ska jag täppa igen med smältlim så att alla andra lås fungerar. Lyckas trycka i för mycket så jag täpper till totalt och ingenting fungerar. :finger Så jävla sne på både bilar och mig själv. :dummer

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fick precis nerslag på besiktningen pga att jag missat att sätta dit en reflex baktill. På väg tillbaka till kontoret stannar jag därför till på Biltema och köper en reflex så att jag kan besikta om hojen direkt. Men givetvis har batteriet slut på kräm, så nu kommer jag inte härifrån.

Det som gör mig mest förbannad är att allt detta är ingen annans fel än mitt eget. :huvet

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fick precis nerslag på besiktningen pga att jag missat att sätta dit en reflex baktill. På väg tillbaka till kontoret stannar jag därför till på Biltema och köper en reflex så att jag kan besikta om hojen direkt. Men givetvis har batteriet slut på kräm, så nu kommer jag inte härifrån.

Det som gör mig mest förbannad är att allt detta är ingen annans fel än mitt eget. :huvet

Vadå, du är vid biltema? De har väl hyllorna fulla med batteri? :7peta

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Dom flesta hojar går att springa igång om man verkligen vill, och det är väl inget bilprovningen borde ha synpunkter på så länge du står för jobbet. Bra motion är det också. :banana

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Vadå, du är vid biltema? De har väl hyllorna fulla med batteri? :7peta

Mjo, visserligen har de det. Men batteriet har varit dåligt och i behöv av utbyte ett tag, och eftersom jag är färgad av min tid som Apa-ägare bär det emot att inte köpa kvalitetsbatterier. Nuvarande hoj är ju en rätt stor twin också, och den kräver en del kraft i accen.

Dom flesta hojar går att springa igång om man verkligen vill, och det är väl inget bilprovningen borde ha synpunkter på så länge du står för jobbet. Bra motion är det också. :banana

Gjorde ett halvhjärtat försök att springa igång den, men det gick inget vidare. Körde med springstart på min Mille under ett par veckors tid när jag bränt startrelät så jag trodde att det skulle gå bra även med denna, men det sket sig.

Hur som helst har jag kontoret i hyfsad närhet, så jag ringde efter starthjälp och nu står hojen på laddning utanför fönstret. :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring