SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, så går det när man kör bilarna i elekrolyt 4 månader i året.
Idag är jag sur för iTunes (Apple) anser att dom har rätt o flytta mina filer på datorn fast jag valt att dom INTE ska göra just detta...så nu har jag ca: 300st .mp3 omdöpta, i nya mappar och spridda över hela skrivbordet....o allt jag ville va o flytta dom till luren så man kunde lyssna på lite musik i garaget...vad hände med Copy/Past? *SUCK*
(+Någon som har ett bra prog som gör ALLT så man slipper iTunes? Gärna gratis )
Det är lösa hjullager på Volvon också, men 12 års rostande har gjort sitt. Runda bultar = slipa bort huvuden eller skära bort med gas. Det är bara att öppna plånkan och låta lokala mecken får råd att köpa HJUL-klappar åt sina barn.
Skam den som ger sig! Med en brännare så fick jag bort skiten och kunde montera nytt lager.
Om oljudet försvann? Nix...
Bytte fel lager?
Kanske, är faktiskt inte säker på att det är hjullagren/lagret som är upphov till missljudet.
Har ett konstant morrande som ger ett våldsamt resonansljud vid 80-90 kmh därefter planar ljudet ut till att låta lite mindre...
Misstänkte höger lager bak då ljudet tystnar vid vänstersvängar och jag tror att ljudet kommer bakifrån. Känner dock inget glapp eller missljud vid nåt av hjulen.
Därför jag misstänkte lagret är för att ljudet är helt hastighetsberoende, dvs låter lika mkt om jag frikopplar eller varvar...
Skitbil - men snygg är den iaf
Kan vara däcken som ger upphov till ljudet..... Kolla mönstret och rotationsriktning.
Ev byt sida eller pos på hjulen.
Detta kan ju uteslutas om det är samma ljud med både sommar och vinterhjul......
Låter lika illa med båda uppsättningarna.
Kanske, är faktiskt inte säker på att det är hjullagren/lagret som är upphov till missljudet.
Har ett konstant morrande som ger ett våldsamt resonansljud vid 80-90 kmh därefter planar ljudet ut till att låta lite mindre...
Misstänkte höger lager bak då ljudet tystnar vid vänstersvängar och jag tror att ljudet kommer bakifrån. Känner dock inget glapp eller missljud vid nåt av hjulen.
Därför jag misstänkte lagret är för att ljudet är helt hastighetsberoende, dvs låter lika mkt om jag frikopplar eller varvar...
Skitbil - men snygg är den iaf
Säg nån som inte har ett minne av henne.
Lägg nallen med ljudinspelning nära hjulhus.
Gör det på samma vägsträcka och gasa upp till typ 90 exakt efter en viss tid så du kan jämföra ljudfilerna , hörs direkt.
Någon lyfte sen tråd från 2013, inga länkar funkade, lyft inga trådar, det gör mig arg.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|