Folk som säljer prylar som är "köpt för x månader sedan, nytt i kartong, aldrig använt" på blocket och sen blir tjuriga när man kollar upp vad saken faktiskt kostar att klicka hem ny... Jag har väl egentligen inga större problem med att hjälpa folk att reda ut sina "fuck, jag ångrade mig efter ångerrättstiden"-köp, jag är en god medmänniska och kan absolut tänka mig att hjälpa dig ur denna penibla knipa. Så länge du har en rimlig prissättning vill säga... De flesta har inte det, och en del blir snarast defensiva, ibland rentav otrevliga, när man påpekar att de säljer en begagnad pryl (även om varan inte är fysiskt brukad så har ju garantitiden börjat löpa) och begär mer än nypris.
"Hej, såg att du har en pryl till salu. Kollade upp nypriset och du ligger en bra bit över det. Jag kan tänka mig att köpa den men tänker inte betala mer än nypris för något som är de facto begagnat. Står du fast vid ditt pris eller är du beredd att gå ned något?"
- Vad bjuder du? Accepterar inga skambud.
"Beror på, när är den inköpt och finns kvitto/garanti kvar"
- Du är nog på fel sida om du vill ha kvitto och garanti. Köp nytt så får du det, samt betala det dubbla.
"Nja, nu har jag ju som sagt kollat upp vad prylen kostar, jag kan klicka hem den för ca 60% av ditt pris inklusive frakt och då är den flång ny samt har garanti från inköpsdatum. Här har du en länk:
www.bevis-köp-pryljäveln-billigare.nu"
- Säkert en kopia.
"Från tillverkarens officiella säljsida på Amazon??"
-JAMEN KÖP DEN DÄR DÅ!?!?!?!?!?! HEJDÅ!!!!
Alltså...

Idiot