Idag är jag ledsen för att...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag hade det förut. Men sen blev jag singel rätt som det var och nu känns det nästan jobbigt åt andra hållet. Har knappt haft en dag för mej själv på hela veckan.

Men det känns rätt omotiverat att tacka nej till middagar och fester med kompisarna bara för att sitta i soffan.

Men det är satans skönt att ligga i en soffa när man vet att man kunde varit på någon bjudning istället.:fakta

Att ligga i samma soffa utan att ha något annat att göra är fan så segt, konstigt nog.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Idag är jag ledsen för att andras jävla shabbel drabbar mig...

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Skrev detta igår.

http://www.sporthoj.com/forum/showt...-att-le-idag&p=5517447&viewfull=1#post5517447

Men jag hade nog fel om mig själv, idag är det sju resor värre. :(

Long story short.

Jag gör slut med en tjej pga. svalnande känslor.
Vi är vänner efter det i nästan fem år och har mycket kul tillsammans, delar sorg osv.
Vi strular på olika håll under denna tid, och hon blir tillsammans med en rätt skum kille under några månader. Vi fortsätter vara vänner.
Hon mår inte jättebra av olika anledningar, jag trycker på om att hon ska lägga ut en profil på Match.
Hon gör detta, får kontakt med en kille som bort väldigt långt ifrån henne.
Dom bokar dejt och han är där nu sen i helgen och hela veckan ut. Dom klickar och är väl i princip tillsammans.
Kikar facebook nu innan lunch där hon skriver att hon är enormt glad över honom. Någon kunde lika gärna stuckit en kniv i magen på mig.

Jag har alltså haft mkt kraftigare känslor för henne än jag trodde, och det kommer inte gå att vara vänner (på ett bra tag iaf) så jag måste ringa henne ikväll och berätta hur det ligger till. Fyfan. :(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skrev detta igår.

http://www.sporthoj.com/forum/showt...-att-le-idag&p=5517447&viewfull=1#post5517447

Men jag hade nog fel om mig själv, idag är det sju resor värre. :(

Long story short.

Jag gör slut med en tjej pga. svalnande känslor.
Vi är vänner efter det i nästan fem år och har mycket kul tillsammans, delar sorg osv.
Vi strular på olika håll under denna tid, och hon blir tillsammans med en rätt skum kille under några månader. Vi fortsätter vara vänner.
Hon mår inte jättebra av olika anledningar, jag trycker på om att hon ska lägga ut en profil på Match.
Hon gör detta, får kontakt med en kille som bort väldigt långt ifrån henne.
Dom bokar dejt och han är där nu sen i helgen och hela veckan ut. Dom klickar och är väl i princip tillsammans.
Kikar facebook nu innan lunch där hon skriver att hon är enormt glad över honom. Någon kunde lika gärna stuckit en kniv i magen på mig.

Jag har alltså haft mkt kraftigare känslor för henne än jag trodde, och det kommer inte gå att vara vänner (på ett bra tag iaf) så jag måste ringa henne ikväll och berätta hur det ligger till. Fyfan. :(

Det är inte helt ovanligt att det kommer en till känslovåg när exet hittar någon som det funkar bra med, även om man egentligen kände rätt svalt. Det är jobbigt, men för mig brukar det kunna ebba ut snabbare än förväntat...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det är inte helt ovanligt att det kommer en till känslovåg när exet hittar någon som det funkar bra med, även om man egentligen kände rätt svalt. Det är jobbigt, men för mig brukar det kunna ebba ut snabbare än förväntat...

Mjoo, men varför mår man piss om man inte tyckte att man kände speciellt mycket innan?
För mig så är det en bekräftelse på att man hade betydligt starkare känslor än man trodde, men kroppen kanske spelar en ett spratt med..

Det bästa är nog att låta relationen med henne bero ett bra tag tills det man nu känner är bortblåst.
Det vore dessutom snällast mot henne också.

Nåväl, livet är ett helvete ibland. Men det blir bättre också. :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mjoo, men varför mår man piss om man inte tyckte att man kände speciellt mycket innan?
För mig så är det en bekräftelse på att man hade betydligt starkare känslor än man trodde, men kroppen kanske spelar en ett spratt med..

Det bästa är nog att låta relationen med henne bero ett bra tag tills det man nu känner är bortblåst.

Jag tycker att det låter jättebra att tala om för henne hur du känner.
När du piggnat till lite så tror jag att det är bra att träffa den nya killen, om han nu är bra.
Jag tror att det ligger en hel del ansvarskänslor, blandade med förlusträdsla, bakom dina känslor.
Det kommer nog att kännas bättre om det är en hyvens kis som du "lämnar över" till.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag tycker att det låter jättebra att tala om för henne hur du känner.
När du piggnat till lite så tror jag att det är bra att träffa den nya killen, om han nu är bra.
Jag tror att det ligger en hel del ansvarskänslor, blandade med förlusträdsla, bakom dina känslor.
Det kommer nog att kännas bättre om det är en hyvens kis som du "lämnar över" till.

Nja, jag tror faktiskt jag helst ej vill träffa honom. Möjligen om några år eller så.
Han verkar vara en riktigt bra kille, omtänksam, snäll osv. så det är jag grymt åt glad för hennes skull!

Men du har rätt i övrigt, hade det varit en bad boy så hade jag nog övertalat henne att hitta nån annan isf.

sportbike

Guest
Har en mycket god vän som för ett år sedan skulle genomgå ett ganska simpelt kirurgiskt ingrepp.
Han skulle sövas, men sjukhuspersonalen schabblade med syrgasen vilket ledde till att han fick syrebrist som orsakade en ganska svår minnesförlust.
Träffade honom igår, han minns mig fortfarande inte.
Det gör mig ledsen.

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Har en mycket god vän som för ett år sedan skulle genomgå ett ganska simpelt kirurgiskt ingrepp.
Han skulle sövas, men sjukhuspersonalen schabblade med syrgasen vilket ledde till att han fick syrebrist som orsakade en ganska svår minnesförlust.
Träffade honom igår, han minns mig fortfarande inte.
Det gör mig ledsen.
Jag förstår det. Det borde överklagas eller något liknande för såna personer förtjänar ersättning plus att läkarna inte borde arbeta som det.

Ont :
Råkade knäcka avgasfästet på moppen i 2 delar :( Nu måste jag bonnmeka skiten för har inte riktigt råd att svetsa aluminium just nu och moppen ska snart svetsas så snyggar väl till det lite och fixar det på ett seriöst set

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Sådär, nu är det gjort. Blev nån slags paus på obestämd framtid, upp till mig sen att höra av mig vilket nog blir på sensommaren/hösten som det känns nu.

Även fast det är tungt så känns det ändå som rätt sak att göra. Nu ska jag bara få bort hoppet inom mig, sen jäklar! :)

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Nästa vecka begravs min farfar .... Det är surt som fan..
Fast helgen efter det så gifter jag mig.. Det gör mig gladare igen!! =)
Sen så är tjejen i fråga lättirriterad för att hon är nervös att nått ska glömmas.. det gör mig irriterad
Fast så inser jag att jag har det ganska bra ändå och att hon fortfarande har full koll på alla smågrejer och allt som ska fixas, då blir jag glad igen :p

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

Den där konstiga känslan när ett ex träffar en ny känner jag igen.
Kan bli ett panikartat "Vadfan har jag gjort!" men när man tänker efter lite så inser man att det fanns ju en anledning till att det inte funkade första gången. Precis som Ulvhamne skriver så dör också dessa känslor av ganska snabbt.

Någon gång träffar du en ny.
Kanske tar det slut.
Åter kommer du känna kniven i magen när det framtida exet träffar ny.
Lika bra att du vänjer dej.
Eller så ser du till att träffa ny innan exet gör det. Brukar inte kännas så mycket då.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Den där konstiga känslan när ett ex träffar en ny känner jag igen.
Kan bli ett panikartat "Vadfan har jag gjort!" men när man tänker efter lite så inser man att det fanns ju en anledning till att det inte funkade första gången. Precis som Ulvhamne skriver så dör också dessa känslor av ganska snabbt.

Någon gång träffar du en ny.
Kanske tar det slut.
Åter kommer du känna kniven i magen när det framtida exet träffar ny.
Lika bra att du vänjer dej.
Eller så ser du till att träffa ny innan exet gör det. Brukar inte kännas så mycket då.

Jo jag förstår vad du menar, och jag har varit med om att bli dumpad av en tjej jag var kär i.
Men det gick däremot enklare att komma över såvitt jag kommer ihåg.
Jag strulade med nån brud på en fest varpå mitt nyblivna ex fick reda på detta och blev fly förbannad och då blev det tvärt slut.
Har inte sagt ett ord till henne sen dess, men däremot sett henne och det var nog tur det blev slut såhär i efterhand..

Men med den här tjejen så har vi umgåtts så länge efter jag gjorde slut och känner varandra utan och innan.
Var hos henne helgen innan hennes nya kille kom och hälsade/hälsar på, och då var det verkligen hur grymt som helst.
Pratade om framtiden, dåtiden och allt möjligt.
Trodde och kände verkligen att hon säkert inte skulle falla för den här killen, men det var ju kul att dom skulle träffas så fick hon se vem som "gällde".
Mitt ego svällde till oanade höjder och verkligheten tog ner mig på jorden igen antar jag. Det gjorde jävligt ont iaf då jag brukar lita på min magkänsla. Jag hoppas den stämmer såsom den kändes då jag gjorde slut första gången bara.

Puh, mycket ord.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Trodde och kände verkligen att hon säkert inte skulle falla för den här killen, men det var ju kul att dom skulle träffas så fick hon se vem som "gällde".

Jag känner inte ditt ex, men rent allmänt så vill tjejer gärna vara kära, och då är det lätt tro att man är det. Speciellt om man byggt upp förväntningar innan man ska träffa någon. Då är det lätt att vara kär mer för att man vill vara kär än för att killen verkligen är den rätte. :brynad Om jag var i hennes kläder så skulle nog du vara den siste jag erkände för att 'mr right' inte var rätt. Måste säga att jag är skeptiskt till att träffa någon på det sättet. Vet folk som provat, men kan inte komma på någon som det hållit för i längden... :va

Ta inte ut någonting i förskott. Är det meningen att det ska bli något, så blir det det. Annars var det inte meningen. Det är min filosofi. :)

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag känner inte ditt ex, men rent allmänt så vill tjejer gärna vara kära, och då är det lätt tro att man är det. Speciellt om man byggt upp förväntningar innan man ska träffa någon. Då är det lätt att vara kär mer för att man vill vara kär än för att killen verkligen är den rätte. :brynad Om jag var i hennes kläder så skulle nog du vara den siste jag erkände för att 'mr right' inte var rätt. Måste säga att jag är skeptiskt till att träffa någon på det sättet. Vet folk som provat, men kan inte komma på någon som det hållit för i längden... :va

Ta inte ut någonting i förskott. Är det meningen att det ska bli något, så blir det det. Annars var det inte meningen. Det är min filosofi. :)

Mjo, tro mig jag har tänkt i dom banorna också. Men jag undviker det helst eftersom det bygger upp ett hopp inom mig att hon ska stå där utanför mitt hus en vacker dag och säga att vi ska prova igen. Jag kan inte leva så liksom.

Hon har även sagt att hon har väldigt lätt att ta till sig folk och även lätt att släppa dom, och jag tillhör nog den senare kategorin dessvärre.

Japp, så försöker jag tänka med. Det måste ju finnas nån mening med det här skiten. :gnissla
Och vem vet, kanske korsas våra vägar i ett senare skede av livet i sådana fall.

Skönt att skriva av sig. :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att jag fick väldigt dåliga besked gällande hästen hos veterinären idag... Vad fan ska jag ta mig till utan honom i mitt liv? Min fina fina Ponny Bus... :gråta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För att jag fick väldigt dåliga besked gällande hästen hos veterinären idag... Vad fan ska jag ta mig till utan honom i mitt liv? Min fina fina Ponny Bus... :gråta

Beklagar...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

För mig har det varit såhär.

Bla bla bla göra slut.
Feelings, AAAAAAAAAAAAAAAAAAND it´s gone.

Jag brukar mer eller mindre avsky mina ex mer än allt :lol

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...