Idag är jag ledsen för att...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
3 mil från kristianstad.

Beror helt på vad du menar med fusksvets! Just nu svetsar jag kompletta aluminiumkylare till Volvo och Mercedes lastbilar bl.a.

Vet ett företag som kan tänkas behöva smeder.
Både verkstad och byggsmeder och helst som kan båda delarna.

Jobbar du i Mjällby eller?

Kan du svetsa pinne och rörtråd också?

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
När Mini Coopern var inne på service idag, så skulle den ha en stor service + bromsvätska. Det kostade 7700kr, det fick väl anses vara okej. Men sen har förra ägaren brutit av oljestickan och resten ligger kvar i röret, så tänkte fråga om dom kunde fixa detta, jajemensan sa dom, kostar bara 6000kr.. Sen efter det så ringde dom mig och sa att alla bromsar runt om var kassa och dom bytte gärna detta för 10000kr. Sa åt dom att strunta i bromsar och oljestickan, skandalösa priser! Tänkte bara lämna in den på service, inte behöva hosta upp 23000kr.. Som temporärt arbetslös kändes det lite hårt!

tkdrille

Guest
Dina planer sket sig också ser jag. Själv blev jag singel idag med en, imorgon påbörjad, semester planerad för två. Det gör mig mindre glad. :gråta

Ja fyfan, tråkigt med tjejen din. Fan här vet jag knappt vad jag ska hitta på. Kanske be om mer jobb

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
När Mini Coopern var inne på service idag, så skulle den ha en stor service + bromsvätska. Det kostade 7700kr, det fick väl anses vara okej. Men sen har förra ägaren brutit av oljestickan och resten ligger kvar i röret, så tänkte fråga om dom kunde fixa detta, jajemensan sa dom, kostar bara 6000kr.. Sen efter det så ringde dom mig och sa att alla bromsar runt om var kassa och dom bytte gärna detta för 10000kr. Sa åt dom att strunta i bromsar och oljestickan, skandalösa priser! Tänkte bara lämna in den på service, inte behöva hosta upp 23000kr.. Som temporärt arbetslös kändes det lite hårt!

Behöver du hjälp?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ibland sitter stickan på ett rör som går o skruva/lirka bort.
annars nåt magnetiskt som går o stoppa ner kanske?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vet ett företag som kan tänkas behöva smeder.
Både verkstad och byggsmeder och helst som kan båda delarna.

Jobbar du i Mjällby eller?

Kan du svetsa pinne och rörtråd också?

Japp. Jävla idiotställe :huvet

Pinne har jag kört litegrann. Rörtråd är jag tyvärr inte bekant med.

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
ibland sitter stickan på ett rör som går o skruva/lirka bort.
annars nåt magnetiskt som går o stoppa ner kanske?

Jo de stämmer, men det sitter klämt ihop med andra delar, stickan är gjord i plast dessvärre

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jo de stämmer, men det sitter klämt ihop med andra delar, stickan är gjord i plast dessvärre

Vänd bilen och skaka ur den :hihi

Plocktång?
En sådan böjbar pinne som man tryckte på i änden så kom en liten klo ut som gjorde jätteont när den nöp fingret.
Den borde passa ner i oljeröret.

Eller en slang som passar i röret och sen suga med hjälplig manick eller sak/alternativt trä slangen över pinnen.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det hela sitter i hur bra du ser delen som är kvar. En längre pincett eller gripklo som Nikel nämner kan funka, men det kan vara tight att komma åt och få grepp. Slang och sug kan vara en idé.

Annars har dessa metoder fungerat på Minins brytna oljestickor. (problemet är ganska vanligt tyvärr, men bör inte kosta 6000 att fixa)

• Glödga en styvare ståltråd eller liknande och smält in i änden på stickan. Låt svalna och lyft upp.
  • Samma metod men en pinne och lite superlim. Låt torka och lyft upp.
  • Borra lite försiktigt fast en tunn borr el liknande i änden på stickan och lyft upp. (alltså bara så att den fäster i stickan, inte så att det sprättar delar om den)
När den är uppe så se till att nya stickan sätts i korrekt, den går oftast av när den monteras i fel vinkel. Alternativt köp en eftermarknads i metall.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Det hela sitter i hur bra du ser delen som är kvar. En längre pincett eller gripklo som Nikel nämner kan funka, men det kan vara tight att komma åt och få grepp. Slang och sug kan vara en idé.

Annars har dessa metoder fungerat på Minins brytna oljestickor. (problemet är ganska vanligt tyvärr, men bör inte kosta 6000 att fixa)

• Glödga en styvare ståltråd eller liknande och smält in i änden på stickan. Låt svalna och lyft upp.
  • Samma metod men en pinne och lite superlim. Låt torka och lyft upp.
  • Borra lite försiktigt fast en tunn borr el liknande i änden på stickan och lyft upp. (alltså bara så att den fäster i stickan, inte så att det sprättar delar om den)
När den är uppe så se till att nya stickan sätts i korrekt, den går oftast av när den monteras i fel vinkel. Alternativt köp en eftermarknads i metall.

Här har jag sökt som fan efter ordet Gripklo och så sitter du och lurar på det :7peta:4skrika

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Allt... men just nu främst för att distansförhållande när man nästan aldrig ses suger mer än jag har ord för :gråta över 4 veckor sen vi sågs ordentligt... :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Allt... men just nu främst för att distansförhållande när man nästan aldrig ses suger mer än jag har ord för :gråta över 4 veckor sen vi sågs ordentligt... :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Sjukt skönt med distansförhållande ju!

(och nej, jag är inte den andra hälften i Rockmorsans förhållande.)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Sjukt skönt med distansförhållande ju!

(och nej, jag är inte den andra hälften i Rockmorsans förhållande.)

Ja, det är faktiskt riktigt nice... Gillar det mer och mer.. Men tjejen är otålig och vill flytta ihop så hon har full kontroll över mig.

Well... jag vet inte med er pojkar men jag är en kvinna som behöver mer kärleksstunder än en gång per månad! Att ha mycket egentid o så gillar jag också, det är inte det jag har något emot, bara att det gör mig ledsen när vi ses så sällan så jag hinner glömma bort honom. Att ses 48 timmar av en månads 720 timmar är för lite för mig. Jag behöver mer än så. När något hemskt händer i livet (som det gjort precis) och jag inte kan ta mig dit och få en kram och bli tröstad när jag behöver det är ju helt värdo.

Men jag är tjej och jag har uppenbarligen större behov av närhet och intimitet än vad msn chatten eller sms någonsin kan ge mig. Handlar inte om att jag tror mig ha någon som helst kontroll över honom, han gör som han vill, alltid. Jag vill inte ha kontroll över honom heller för den delen. För mig handlar det där med att bo ihop om något helt annat. Att kunna få just den där famnen att landa i när man verkligen behöver. Att kunna ta den där spontanturen på hojarna och njuta av den tillsammans. Att kunna somna på den där armen och känna sig trygg på kvällen. Att kunna älska lite oftare. Att kunna prata med varandra irl.

Faan, nu blev jag mer ledsen :gråta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...