Var bor du?
Kan du svetsa mer än "fusksvets"?
3 mil från kristianstad.
Beror helt på vad du menar med fusksvets! Just nu svetsar jag kompletta aluminiumkylare till Volvo och Mercedes lastbilar bl.a.
Var bor du?
Kan du svetsa mer än "fusksvets"?
3 mil från kristianstad.
Beror helt på vad du menar med fusksvets! Just nu svetsar jag kompletta aluminiumkylare till Volvo och Mercedes lastbilar bl.a.
Dina planer sket sig också ser jag. Själv blev jag singel idag med en, imorgon påbörjad, semester planerad för två. Det gör mig mindre glad.
Ja fyfan, tråkigt med tjejen din. Fan här vet jag knappt vad jag ska hitta på. Kanske be om mer jobb
När Mini Coopern var inne på service idag, så skulle den ha en stor service + bromsvätska. Det kostade 7700kr, det fick väl anses vara okej. Men sen har förra ägaren brutit av oljestickan och resten ligger kvar i röret, så tänkte fråga om dom kunde fixa detta, jajemensan sa dom, kostar bara 6000kr.. Sen efter det så ringde dom mig och sa att alla bromsar runt om var kassa och dom bytte gärna detta för 10000kr. Sa åt dom att strunta i bromsar och oljestickan, skandalösa priser! Tänkte bara lämna in den på service, inte behöva hosta upp 23000kr.. Som temporärt arbetslös kändes det lite hårt!
Behöver du hjälp?
Vet ett företag som kan tänkas behöva smeder.
Både verkstad och byggsmeder och helst som kan båda delarna.
Jobbar du i Mjällby eller?
Kan du svetsa pinne och rörtråd också?
Japp. Jävla idiotställe
Pinne har jag kört litegrann. Rörtråd är jag tyvärr inte bekant med.
ibland sitter stickan på ett rör som går o skruva/lirka bort.
annars nåt magnetiskt som går o stoppa ner kanske?
Jo de stämmer, men det sitter klämt ihop med andra delar, stickan är gjord i plast dessvärre
Det hela sitter i hur bra du ser delen som är kvar. En längre pincett eller gripklo som Nikel nämner kan funka, men det kan vara tight att komma åt och få grepp. Slang och sug kan vara en idé.Jo de stämmer, men det sitter klämt ihop med andra delar, stickan är gjord i plast dessvärre
Det hela sitter i hur bra du ser delen som är kvar. En längre pincett eller gripklo som Nikel nämner kan funka, men det kan vara tight att komma åt och få grepp. Slang och sug kan vara en idé.
Annars har dessa metoder fungerat på Minins brytna oljestickor. (problemet är ganska vanligt tyvärr, men bör inte kosta 6000 att fixa)
När den är uppe så se till att nya stickan sätts i korrekt, den går oftast av när den monteras i fel vinkel. Alternativt köp en eftermarknads i metall.
- Glödga en styvare ståltråd eller liknande och smält in i änden på stickan. Låt svalna och lyft upp.
- Samma metod men en pinne och lite superlim. Låt torka och lyft upp.
- Borra lite försiktigt fast en tunn borr el liknande i änden på stickan och lyft upp. (alltså bara så att den fäster i stickan, inte så att det sprättar delar om den)
Syrrans gubbe jobbade där innan.
Bor du i SBG eller?
Vet en firma i Eslöv som kan tänkas behöva folk.
Stackaren
Jajjamen.
Eslöv är ju en bit.. Men jag är väl flexibel. Du får gärna höra dig för om du vill!
Allt... men just nu främst för att distansförhållande när man nästan aldrig ses suger mer än jag har ord för över 4 veckor sen vi sågs ordentligt...
Sjukt skönt med distansförhållande ju!
(och nej, jag är inte den andra hälften i Rockmorsans förhållande.)
Sjukt skönt med distansförhållande ju!
(och nej, jag är inte den andra hälften i Rockmorsans förhållande.)
Ja, det är faktiskt riktigt nice... Gillar det mer och mer.. Men tjejen är otålig och vill flytta ihop så hon har full kontroll över mig.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |