Idag är jag ledsen för att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nä, du kallar inte din dotter milf, det är för sjukt.
Tror bara du behöver få styr på uttrycket...
Här plockas det med ved, sakta. Missade också det gottaste vädret och busväder är på gång. Idag måste det sista väck med hjälp av dotter. Karaktärsdanande, (trots att hennes karaktär nog är stadigare än min).
OmJag kallar henne (vacker mamma mån om sina barn) blir det är bättre så?.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lite ledsen idag iom att vi tog bort Eddie (den lurviga) som blev så där 15 år och 10 månader. Nu tillsammans med Alfons. RIP.

EochA_hugg.png

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lite ledsen idag iom att vi tog bort Eddie (den lurviga) som blev så där 15 år och 10 månader. Nu tillsammans med Alfons. RIP.

EochA_hugg.png
Man vet ju redan när man skaffar dem att man inte kommer få ha dem kvar hur länge som helst, likförbannat gör det så satans ont när det väl är dags... Beklagar som fan :(

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vill inte spamma i Anders brink bortgångstråd.

Resan i år på semestern var ju en kombinerad resa med att träffa folk som man inte sett på länge iomed pandemi o även kanske få se nya ansikten som man skrivit till o från här på SH.

Anders brink var en av dessa som jag tänkte få ta i hand o tacka för hjälpen man fått, senast för ett par veckor sedan med en aurdino styrd likströms motorstyrning.

Blev verkligen förbluffad o rent sorgsen när en kanske inte genialisk människa men utan tvekan mycket allmänt kunnig o absolut motor kunnig dessutom vass med pennan i text på SH av någon anledning tar o ramlar av pinnen 1 månad före sin otroligt efter längtade pension.

Anders delade dessutom med sig av sin gourmet restaurang lista som han besökt genom åren i Sverige o inte minst i Norrland, så på resan mot Anders trakter i sommar genom sverige kommer även mat avnjutas på rekommenderade matställen av just denne SH människa.

Enormt tråkigt att aldrig få en möjlighet att ta i hand kanske en kopp kaffe o inte minst bli från åkt av en långsvingad Bandit.

Sverige blev garanterat inte bättre av denna fruktansvärt tragiska och orättvisa bortgång av en av oss hoj åkare.

Mvh jerker

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Verkligen fint skrivet!

Mitt i allt forumbjäbbande finns faktiskt också en trevlig gemenskap, det är väl därför vi alla är här egentligen.

Och livet är kort, särskilt med tanke på hur länge man är död.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
...trädgårdsdammen var tömd på vatten när jag kikade ut i morse :cry:

Nya pumpens utloppsslang hade släppt under natten o pumpade ut 3-4 kubik på gräsmattan istället.

Några liter vatten kvar bara här o där i hålorna, där fiskarna försökte överleva.
Räddade så mycket jag kunde o fyllde på några kubik medan jag gjorde frukost. Rivstart denna onsdag, där jag i enbart morronrock donade i högt tempo ute på trädäcket hit o dit.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
...trädgårdsdammen var tömd på vatten när jag kikade ut i morse :cry:

Nya pumpens utloppsslang hade släppt under natten o pumpade ut 3-4 kubik på gräsmattan istället.

Några liter vatten kvar bara här o där i hålorna, där fiskarna försökte överleva.
Räddade så mycket jag kunde o fyllde på några kubik medan jag gjorde frukost. Rivstart denna onsdag, där jag i enbart morronrock donade i högt tempo ute på trädäcket hit o dit.
Får mig att tänka på denna...
Cousin-Eddie-1.jpg

:hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En klassisk scen som borde visas för alla aspirerande husbils/husvagns ägare.

"The shitter is full"

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kompis kraschade rejält. Inte fysiskt. Inte ett livstecken sen den 28/5 då jag fick ett sms.
Skit och pestilens!

Element man bör undvika ha för att slippa oro:
Barn
Respektive
Anhöriga
Kompisar

Inte nödvändigtvis i den ordningen men barn är lätt värst.

Glömt någon/något? (Har inga husdjur.)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En klassisk scen som borde visas för alla aspirerande husbils/husvagns ägare.

"The shitter is full"
När familjen inte säger till i tid trots uppmaning och det blir överfullt... Då rinner det ut på golvet och under väggar mm. Har jag hört...

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det är inga jag känner eller har någon som helst relation till, men med en egen treåring hemma så kan jag å ena sidan lätt sätta mig in i deras situation, men samtidigt förstår man nog inte hur ont det verkligen gör förrän man själv är i samma situation, både under sökandet och nu när han hittades död: https://www.soderhamnskuriren.se/20...-antraffad-dod--hittades-i-vattnet-en-tragedi

Han anträffades i vattnet, cirka 600 meter från hemmet, av personal från Sjöräddningen.

– Det vi vill meddela är ett tragiskt besked. Det är att vi har funnit pojken, men ej vid liv, säger Mikael Hedström, polisens presstalesperson under en presskonferens.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det är inga jag känner eller har någon som helst relation till, men med en egen treåring hemma så kan jag å ena sidan lätt sätta mig in i deras situation, men samtidigt förstår man nog inte hur ont det verkligen gör förrän man själv är i samma situation, både under sökandet och nu när han hittades död: https://www.soderhamnskuriren.se/20...-antraffad-dod--hittades-i-vattnet-en-tragedi
Har en pojke nyss fyllda fyra hemma också. Blev helt förkrossad när jag läste om detta tidigare idag. Barn som förolyckas är så jävla hemskt. Stackars föräldrar. Jag vet inte vad jag tagit mig till om det hänt min son något.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har en pojke nyss fyllda fyra hemma också. Blev helt förkrossad när jag läste om detta tidigare idag. Barn som förolyckas är så jävla hemskt. Stackars föräldrar. Jag vet inte vad jag tagit mig till om det hänt min son något.
Stackars barn framför allt.
Lider inte mer förvisso, men så mycket liv, så mycket missat. Knappast kunnat förstå vad som hänt heller.

Har själv en liten och som förälder, ja, det är helt otänkbart. Finns inte hur man skulle kunna gå vidare.

Det är svårt att inte vara överbeskyddande, tillika vill man att sin son ska få leva ett så fullt liv som möjligt.

Hemskt sådant här. :(

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...