SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vid det här läget hade nog detta passat mycket bättre i förbannad tråden istället. Det blir jag iofs ledsen över.
Gick ut i garaget för en titt när sambon och lillkillen gått och sova, är ändå trött på jobbet så kan likväl vara astrött.
Redan innan jag börjat ser jag varningstecken, något har onekligen varit framme.
Luftburken dock kliniskt ren, båda sidor. Lite tid att köra kombinerat med väl servat, kunde göra en hjärntransplantation där inne, nemas problemas, covid-fri zon.
Tyvärr när man rotar runt lite längre ner, så ser man den sorgliga sanningen, "någon" har tuggat i sig lite av allt möjligt, elfel, soppaläcka och vakuumläcka är alla nu inte bara möjliga orsaker, utan troliga faktum.
Just nu känns detta som en totalförlust, tveksamt hur mycket man vågar köra med detta vilket känns surt i min situation. Gammal (ish) hoj idag, men var fin, inte nyskick men fin även på nära håll. Så 35k förlust? Kanske 40 till rätt köpare på vårkanten?
Visst går det i teorin att lösa detta mycket billigare. Gummislang är ju gummislang, nån meter för någon tia fixar ju hela hojen. Och jag kan löda om och byta ledare i elsystemet. Jag har både verktyg och kunskap att reda upp detta, men kommer aldrig att ha tiden, kanske efter pension?
Att betala någon verkstad för att gå igenom en hel härva känns inte riktigt försvarbart heller.
Snopp också.
Nu när hojen står naken i gäststugan så ser det emellertid inte ut att vara så farligt, lite vakuum läckor som antagligen är anledningen till att den gått som skit. Ny bränsleslang. Elen verkar vara någon enstaka ledare som måste göras om, men inte mycket, måste plocka isär allt och gå igenom dock. De har gnagat på matarslangen till frambromsen utan att komma igenom. Ska ändå ha nya bromsslangar i år enligt service-schema, så får väl bli stålomspunnet i vår.
Nu kan jag iaf sitta vid öppna spisen med en wirre och röka cigarr medan jag begrundar eländet.
Last edited: