Idag är jag ledsen för att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Utrustade för offroadkörning..."? Jag tyckte mest det såg ut att vara sporthojar och scooters.
Ett jävla sätt är det oavsett, det är väl knappast fordonet som gör brottslingen.
Det är väl att dom saknar lysen, blinkers och regplåt då.

Nej, men kostar det brottslingen ett fordon var tredje månad så hittar dom nog snart en annan sysselsättning

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Nej, men kostar det brottslingen ett fordon var tredje månad så hittar dom nog snart en annan sysselsättning
Visst, eller så stjäl de bara fler fordon.

Fast motiveringen till förstöringen var ju att de "inte skulle komma ut på gatan igen". Jag har bara svårt att köpa den motiveringen. Att man beslagtar fordon som är olagliga eller som har använts vid olagliga aktiviteter har jag inga större problem med.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst, eller så stjäl de bara fler fordon.

Fast motiveringen till förstöringen var ju att de "inte skulle komma ut på gatan igen". Jag har bara svårt att köpa den motiveringen. Att man beslagtar fordon som är olagliga eller som har använts vid olagliga aktiviteter har jag inga större problem med.

Dom är ofta stulna och avidentifierade, eller hopplockade av stulna delar.
Dom är inte gatlegala och ingen kan garantera att dom är säkra, dom är stuntade och klotade hundratals gånger och kan vara spruckna överallt.

Det är bättre att mala ner dom.
Dessutom är det ett bra statement.
"Åk inte med i flocken, då tar vi din hoj och bygger om den med våran bulldozer"

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har ingen hoj greppbar och sitter nära flera underbara vägsträckor.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
För att jag läste att Mercedes kombimodeller kommer att fasas ut.
Är just nu inne på min 5:e kombi och den fyller mina behov med råge, en bra kompis på vägen.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
För att jag läste att Mercedes kombimodeller kommer att fasas ut.
Är just nu inne på min 5:e kombi och den fyller mina behov med råge, en bra kompis på vägen.
5.e??!! Trodde man köpte 2, max 3 sådana under en hel livstid! Nu blev jag ledsen, Mercedes trodde jag mer om.

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Hahaha, du har helt rätt i det du säger.
Gillar att byta bil till något nyare när ekonomin tillåter, så om man räknar alla Mercedes jag har haft så blir det några till.
Det kommer nog fler ska du se:hjarta (Minns min lilla A170 CDI med värme (Kanske inte kombi i din värld) 27000 mil fick vi tillsammans, takbox på sedan kunde vi åka hela lilla familjen på 5 pers och tälta i Kroatien, sittvagnen fick plats på sidan om den smala takboxen. Vilka minnen!)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
5.e??!! Trodde man köpte 2, max 3 sådana under en hel livstid! Nu blev jag ledsen, Mercedes trodde jag mer om.

Mercedes av idag är väl inte märvärdigare än en Audi eller en Opel.

En gång i tiden var dom riktigt bra, ett tag var dom bedrövligt dåliga, och nu är dom... vanliga

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj

En gång i tiden var dom riktigt bra, ett tag var dom bedrövligt dåliga, och nu är dom... vanliga
Tror det tar sig EQA,B,E,S och V Nya tider vet du:krama

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tror det tar sig EQA,B,E,S och V Nya tider vet du:krama

Ja, fast det vet vi ju inte förän om 5 år, antingen är dom upprostad upp till dörrhandtagen, eller så har dom lyckats göra en anständig bil.

Jag skiter i om det är 14 eller 18 stygn per tum i skinnklädseln och annat som biltestare krämar i byxan av, och antalet kopphållare som verkar vara livsviktigt att överträffa i alla jämförelser, det är trevligt om det finns en, för föraren....

lenlil

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2016
Hoj
Triumph Bonneville

mb är bra jag har en C180 kombi 2014 har nu gått ca 12000 mil jag har bara bytt däck och torkarblad.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Dotterns hund dog idag. Han var ca 4 år nu. För ca tre veckor sedan fick han en tennisboll på ögat (vi vet inte om det har samband) när vi lekte med honom och det blev svullet. Efter det så avvaktade vi ett tag, sedan var hon till veterinär och fick ögondroppar. Igår var hon till veterinären igen. Senaste dagarna har han snavat omkring som om han var blind och idag åkte de till djursjukhuset, på väg in krampar han och när de är där drar de iväg in på intensiven och sedan förklaras han hjärndöd.

Dottern förebrår sig att hon inte åkte in innan, men det går inte att göra ogjort. De på sjukhuset vill kolla vad som hände (forska på honom) för vad vi vet så var han inte sjuk innan. Men de på sjukhuset tror inte att det kan vara bollen, då borde det hänt mycket tidigare.

Hur som helst är ledset här hemma.

1664373931026.png
1664374004533.png

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Dotterns hund dog idag. Han var ca 4 år nu. För ca tre veckor sedan fick han en tennisboll på ögat (vi vet inte om det har samband) när vi lekte med honom och det blev svullet. Efter det så avvaktade vi ett tag, sedan var hon till veterinär och fick ögondroppar. Igår var hon till veterinären igen. Senaste dagarna har han snavat omkring som om han var blind och idag åkte de till djursjukhuset, på väg in krampar han och när de är där drar de iväg in på intensiven och sedan förklaras han hjärndöd.

Dottern förebrår sig att hon inte åkte in innan, men det går inte att göra ogjort. De på sjukhuset vill kolla vad som hände (forska på honom) för vad vi vet så var han inte sjuk innan. Men de på sjukhuset tror inte att det kan vara bollen, då borde det hänt mycket tidigare.

View attachment 476900
View attachment 476901
Beklagar verkligen.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M

View attachment 476900
View attachment 476901
Usch, alltid fruktansvärt när en hund, en familjemedlem, lämnar, särskilt när de är alldeles för unga. Tyvärr har vi också fått vara med om det några gånger, vet hur det känns. ?
Han var verkligen en fin hund!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...