Idag har jag grejjat med hojen...

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Meckade dit knotterhjul på hojen inför kommande besiktning.
Väntar fortfarande på min nya stator som ska komma från staterna, då blir det ombyggnad av elsystemet och lite skogsåka ;)

IMAG0523%20%28Medium%29.jpg

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Pillat lite med retadern som skall backa tändning vid 1bar i laddtryck

Bifogat

• dyna.JPG
    dyna.JPG
    200.9 KB · Visningar: 64

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Nej, skulle tro att han vill kunna köra mer i Borås...
Om det är så, så får du Rasorblade gärna säga vad den körningen kostat dig - behövde man ha med sig en miljömatta och betala andra 'dolda' kostnader? :)

Hoppas jag minns rätt nu, tror iaf att det var Rasorblade som skrivit i borås-bana-tråden.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Om det är så, så får du Rasorblade gärna säga vad den körningen kostat dig - behövde man ha med sig en miljömatta och betala andra 'dolda' kostnader? :)

Hoppas jag minns rätt nu, tror iaf att det var Rasorblade som skrivit i borås-bana-tråden.

jag har ju rabblat detta för dig fjorton gånger nu. kom upp å kör ist för att sitta här som värsta forumsmurfen ;)

du behöver vara medlem i en klubb. Jag vet inte om fmck har ungdomsrabatt, i kortedala kostar medlemskap om man är under 20 typ 115:- per år. ordinarie årsavgift i fmck är 300 tror jag. dock kostar det 150:- ist för 100:- varje gång du kör (1500 ist för 1300 för årskorten). Miljömatta skall finnas att låna i kiosken, om man orkar bry sig...

Det mest nödvändiga om du bara skall prova nån enstaka gång är kraschpuckar på fotpinnarna, ett par barkbusters, uppsamlingskärl och vanligt vatten i kylarn. Vad har du löst? Jag kan hjälpa dig med allt utom barkbusters på plats vid banan. silvertejp och stripes duger för montering.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
jag har ju rabblat detta för dig fjorton gånger nu. kom upp å kör ist för att sitta här som värsta forumsmurfen ;)

du behöver vara medlem i en klubb. Jag vet inte om fmck har ungdomsrabatt, i kortedala kostar medlemskap om man är under 20 typ 115:- per år. ordinarie årsavgift i fmck är 300 tror jag. dock kostar det 150:- ist för 100:- varje gång du kör (1500 ist för 1300 för årskorten). Miljömatta skall finnas att låna i kiosken, om man orkar bry sig...

Det mest nödvändiga om du bara skall prova nån enstaka gång är kraschpuckar på fotpinnarna, ett par barkbusters, uppsamlingskärl och vanligt vatten i kylarn. Vad har du löst? Jag kan hjälpa dig med allt utom barkbusters på plats vid banan. silvertejp och stripes duger för montering.

haha, här var det ögon som en falk. Känner mig lite som ett dagisbarn som blir upptäckt -igen- av sin lärare :D

Har inte löst något ännu, men jag vet lösningen på allt. Måste bara gå och köpa lite skruv, gängstång och barkbusters, och jag lovar - det hade redan blivit gjort - om det inte var för att hastighetsmätaren pajjade igen. Så just nu väntar jag på en vajer från italien, sen när den rullar på vägarna igen (lagligt) fixar jag det. Inget borra eller annat otrevligt behövdes.

Liten fråga: Om man ska skruva fast framaxeln utan ordinarie skruv, utan skruvar åt den med mutter (och gängstång), bör jag då använda en låsmutter istället för en vanlig?

Tänkte bli medlem i Alingsås MC-klubb och betala lite extra i borås, för då kan jag köra slingor i skogen här hemma.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tjöpt två 2.5" 45 graders avgasböjar som jag ska bygga ny ram-air av :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Stämmer!! Jag köpte en sådandär hallmatta med gummiundersida.
160x60 :yoparty
Ska dock inte åka i Borås utan Sviestad Raceway i Linköping!!:yoparty

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
idag har jag grejat som en åsna.. alla kåpor av ! acra slip-on på,rensat "röva"...
i morgon åker de nya kläderna på !

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Igår byggde vi om crossen till motard så nu är båda hojarna redo för tjejläger i örebro till helgen!

Bifogat

• bild (1).jpg
    bild (1).jpg
    240 KB · Visningar: 54

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
kirrat på krashpuckar på hjulaxlarna, på fotpinnarna och en såndär fräsig slang på avgasburken. :D och som grädde på moset ett bakdrev 50T :yoparty nu jävlar ska det uiiiilas..............långsamt :rolleyes:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!