Idag såg jag en kille köra runt i skinnställ helt sjukt

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Att åka runt och leka s.k. "Road Racing" på allmän väg är ytterst hänsynslöst. Motorcyklister bör rätta sig i ledet av scootrar och cyklister genom att klä sig propert och alldagligt, d.v.s. varmare dagar är det shorts och sandaler med vita tubsockor i som gäller!

Glöm inte gäddhäng och väl synlig mage som sväller ut över kanten på shortsen, som de flesta av dagens sprit- och sockerfeta youngsters.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Klart man alltid ska ha full skyddsutrustning oavsett väder. Jag satt i soffan och kollade på Moto-GP häromdagen när de körde runt i stekande sol. Sen när jag skulle hämta nåt att dricka så snubblade jag på mattan, slog knät i soffbordet och sprang med huvudet före in i bokhyllan. Hade jag inte haft full skyddsutrustning inklusive hjälm på mig hade jag säkert fått flera blåmärken.

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
tycker att alla ska göra en samhällstjänst ser ni någon med SKINNSTÄLL var vänlig gå fram till dom förklara vilka idioter dom e sen sucka lite snegla med ögonen gärna en kommentar om deras intelligens. vi i sverige e ju bra på det där.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ärligt talat, mängden skydd kan aldrig nog underskattas. Sen jag gick över till min medeltida look, med blygdkapsel, pottfrisyr och brynja gjord av ölburkskapsyler har jag gått oskadd genom livet. Killen TS talar om är på väg åt rätt håll.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO