Idag var det min tur :(

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Fy fan vad arg man blir på vissa bilförare... Idag var det som sagt min tur att MEDVETET bli prejad av en annan bil på Essingeleden.

Där är det 4 filer och jag ligger i 1:a filen längst åt höger i prick 70km/h (lagligt) och är längre fram tvungen att byta 2 eller 3 körfält åt vänster för att komma dit jag ska (mot Årsta), skulle jag ligga kvar så kommer jag mot Göteborg/Helsingborg.

Första bytet går utmärkt, sedan ska jag byta till nästa, då ligger en BMW stadsjeep precis bredvid mig (åt vänster), han ligger också i samma hastighet som jag. Jag tänker att antingen axar jag och kör in framför honom, eller så bromsar jag in och lägger mig bakom, jag valde det sista.

Motorbromsar, blinkar och har precis börjat svänga och är med halva hojen i det körfält jag ska in i, då ställer sig idioten på bromsen, samtidigt som han snabbt slänger ut bilen en bit emot mig, detta resulterar i att jag snabbt får kasta mig själv ut tillbaka i det andra körfältet, detta gjordes mer eller mindre i panik utan att titta mig för, knappast något jag hann med att göra, som tur va så var det ingen bil där då.

Förbannad (och rädd) som jag var/blev, så gasar jag upp bredvid honom igen och tittar åt honom och höjer min vänsterarm upp och knyter näven samtidigt som jag skakar på huvudet för att visa mitt missnöje.

Jag ser klart och tydligt att han ser mig, han tittar på mig, och LER emot mig... I nästa sekund så svänger han ut mot mitt körfält IGEN, trots att jag ligger där, och alltså tvingar mig ut till ytterligare ett körfält åt höger.

Detta sker strax innan vägen delar på sig, nästan vid spärrlinjen, och innebar att det var för riskfyllt för mig att hinna bromsa in och byta tillbaka, så jag blev tvungen till att köra mot Göteborg/Helsingborg.

Jag har tyvärr inget annat än ett rätt bra signalement på personen som körde, en "nysvensk", runt 30-40 skulle jag tippa, bockskägg och glasögon, mörkt rätt krulligt kortklippt hår, och ett vidrigt, hånfullt leende.
Han körde ensam i en BMW stadsjeep av nyare modell, 09-11, silvermetallic, och han hade en dekal på bakrutan som det stod "Mighty Problems" på, med någon gubbe bredvid texten (passade)...

Ärligt? Vad faan har jag gjort honom i denna situation? Absolut ingenting, det enda han ville göra var att hindra min framfart, och dessutom försöka att döda mig vilket han säkert hade lyckats med om jag råkade köra in i en annan på grund av mitt hastiga körfältsbyte.

Faan vilket komplett idiot, önskar att jag fick tag på honom igen, eller fick se hans regnummer. Jag har iaf ringt polisen och gett de uppgifter jag kunde och de sa att de skulle skicka ut signalement och fordon m.m. till patrullerna, men det blir nog svårt, om man inte har en himla tur.

Vissa ska verkligen INTE få vistas på vägarna...
 

Pakko

Havre moped funkar oxå
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki
Trist att det sker. Allt fler verkar bli hatiska mot mc förare.. Tur att det inte gick sämre än vad det gjorde.
 

wessman

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ6-N
Man skulle ha nån liten minikamera monterad vid framlyktan som alltid spelade in, typ den senaste timmen och sen ta bort allt äldre så att allt får plats.

Då hade man i efterhand både kunnat kolla regplåt och ha sjukt bra bevis så idioten åkte fast.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Otäckt, tur att det inte gick värre än vad det gjorde.

Skulle det hända mig hoppas jag att jag är kall nog att följa efter bilen, ta regnr, ringa polisen och anmäla föraren för mordförsök.

Lite skrämmande är det att det finns så korkade människor.

Gubbar i stadsjeep, nysvensk eller inte, tenderar ju att ha lite gudskomplex verkar det som, det ända som nästan är värre är väl deras fruar som kör stadsjeep, talar i telefon, skäller på barn i baksätet och sträcker sig efter vattenflaska samtidigt som de passerar en fyrvägskorsning.
 

slr

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Djungelmoppe
Jäkal tråkigt att höra att det finns sådanadä idioter, de verar dock bli fler å fler också;(
Nästa gång får du åka upp jämnsides å slå av backspegelhelvetet få se hur mycket han flina då, gubbjävel!!!!
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Trist men inte ovanligt, det som hände.:mad:
BTW, kan ingen skriva en tutorial i hur man efter upprepade prejningsförsök än en gång kör upp jämsides med idioten och slår/sparkar av spegeln? Själv fattar jag inte hur fan det ska gå till utan att ex. bryta handleden, sparka sig själv ur balans, blir ordentligt prejad, fronta med mötande etc etc...:va
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Synd att du inte hann repa hela sidan med stöveln eller nåt. Fattar inte vad det finns för idioter.
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
Trist men inte ovanligt, det som hände.:mad:
BTW, kan ingen skriva en tutorial i hur man efter upprepade prejningsförsök än en gång kör upp jämsides med idioten och slår/sparkar av spegeln? Själv fattar jag inte hur fan det ska gå till utan att ex. bryta handleden, sparka sig själv ur balans, blir ordentligt prejad, fronta med mötande etc etc...:va

efterlyser videobevis...
ut och jaga fatt i svinet på silvergrå bmw jeep med dekalen som beskrivs och filma hur man sparkar/slår av backspeglar utan att slå ihjäl sig...

tacka gud för att man inte tvungen köra hoj i dårarnas stad... :död
varje gång jag tvingas in där på två hjul försöker jag skynda mig.
FÖR MÅNGA egotrippade självupptagna idioter på fyra hjul...
 
Last edited:

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
körde på exakt samma ställe idag, det verkar vara en samlingsplats för idioter, jag skulle mot årsta..... men jag kom om idioten till sist..... när han försökte blockera min infart till årsta avfarten, accelerade om puckot å gav han en fin näve jag med för att visa mitt missnöje...
 
  • Gilla
Reaktioner: qzr

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Usch hoppas detta inte händer mig. Har kört varje dag nu efter jag fått körkortet för en vecka sen och visst har man varit med om en del korkade bilister men inte sånna här vansinniga händelser.

Synd att du inte kunde ta regnr..
 

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
Usch hoppas detta inte händer mig. Har kört varje dag nu efter jag fått körkortet för en vecka sen och visst har man varit med om en del korkade bilister men inte sånna här vansinniga händelser.

Synd att du inte kunde ta regnr..

Det är bara att köra med inställningen att alla andra trafikanter vill mörda dig så kommer det gå bra för dig.
 

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
när han försökte blockera min infart till årsta avfarten, accelerade om puckot å gav han en fin näve jag med för att visa mitt missnöje...

Själv reser jag mig i sadeln (efter fullbordad omkörning) och viftar retfullt på rumpan. Tror det har en mer "förbannande" effekt. Hursomehelst, inte så mycket mer man kan göra, om man inte tillhör gruppen som åker omkring med en kätting :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top