idioter som säljer trasiga saker på SH

Status
Ej öppen för fler svar.

Dominator-Rocks

Guest
Ha, han har ju en egen mc-affär :hihi

# Gsxr 750 delar
# Jag köper din smällda/skrapade sporthoj
# Krach kåpor till gsxr 750 årsmod 00-03
# Framgaffel med alla tillbehör
# 2 stycken kåpglas. Gsxr 750
# Ram till toppkåpa
# Komplett bakfälg gsxr 600-750
# Bromsskivor till GSXR
# Fotpinnar
# 2st Gsxr 750 96-99 demonteras just nu!
# Gsxr 750 -96 topp
# Vevparti till GSXR 750
# Fastbag. En smart väska
# Kawasaki ZX9R demonteras nu
# Viper slipon
# Viper Slipon
# Ram och bakram till GSXR 750 SRAD
# Regndäck
# beg slicks
# Yoshimura till ZX9R -97a
# Galfer waweskivor

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
Kolla in www.racesetup.se det verkar vara hans värksamhets sida.
Rätt OK priser iofs ..

Ha, han har ju en egen mc-affär :hihi

# Gsxr 750 delar
# Krach kåpor till gsxr 750 årsmod 00-03
# Framgaffel med alla tillbehör
# 2 stycken kåpglas. Gsxr 750
# Ram till toppkåpa
# Komplett bakfälg gsxr 600-750
# Bromsskivor till GSXR
# Fotpinnar
# Gsxr 750 -96 topp
# Vevparti till GSXR 750
# Fastbag. En smart väska
# Kawasaki ZX9R demonteras nu
# Viper slipon
# Viper Slipon
# Ram och bakram till GSXR 750 SRAD
# Regndäck
# beg slicks
# Yoshimura till ZX9R -97a
# Galfer waweskivor

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Kanske läge att lugna lynchmobben lite.

Killen har inte varit inloggad sen innan tråden skapades och även om det av vad man läser här ser ut som att han har lite att stå till svars för så kan det vara bra för utomstående att vänta med att döma tills man har hört båda sidor (har hänt både en och tre gånger att det inte riktigt är som det verkar i början av tråden)

Att han sedan säljer saker företagsmässigt (om han nu gör det, han verkar ha ett vanligt jobb enligt hans info) är ju mer en sak mellan honom och Swedie/Motorrad/ägaren och kanske inte helt relevant för denna diskussionen.

Men jag uppskattar att XKjell-kåpan kom in i diskussionen, den kan kasta ljus över det mesta :yoparty

Edit: Xjell hette den visst. Och har någon missat den tråden så väntar några timmar rolig läsning på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46771

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Att han sedan säljer saker företagsmässigt (om han nu gör det, han verkar ha ett vanligt jobb enligt hans info) är ju mer en sak mellan honom och Swedie/Motorrad/ägaren och kanske inte helt relevant för denna diskussionen.

Men jag uppskattar att XKjell-kåpan kom in i diskussionen, den kan kasta ljus över det mesta :yoparty

Det här verkar vara ett ganska tydligt exempel på vad han jobbar med:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=14512

"30 st FastBags" är väl inte så sannolikt att man köper på sig privat & säljer.:)

BTW....Uppskattade också XKjell-kåpan:hihi

Riksknas

knas knasar till det!!
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
gsx-r 750 -96
sista svart jag fick av honom på pm i dag det är hans egna ord!!!

Just dom skivorna du köpte har suttit på min egna hoj. En GSXR 750 -99 2500mil. Enda anledningen att jag bytte, var att jag köpte wawe-skivor. Jag körde själv med skivorna utan några problem.
Jag kan tyvär inte göra nått åt saken. Jag har inga fler skivor kvar. Det kan gå att lägga skivan på ett bord och slå med en messing hammare. Men jag tycker att det låter konstigt att den är så vinn att man ser det när man snurrar hjulet. Den måste fått en smäll. När skivorna slår sig så gör alltid båda det. Om en skiva är skev så brukar det bero på skivlås och det har jag aldrig använt. Jag tror att posten har klantat sig i detta fallet, för jag skulle aldrig sälja en skiva som jag vet är skev och jag lämnar heller aldrig garanti på delarna jag säljer. Jag hoppas det löser sig!

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
sista svart jag fick av honom på pm i dag det är hans egna ord!!!

Just dom skivorna du köpte har suttit på min egna hoj. En GSXR 750 -99 2500mil. Enda anledningen att jag bytte, var att jag köpte wawe-skivor. Jag körde själv med skivorna utan några problem.
Jag kan tyvär inte göra nått åt saken. Jag har inga fler skivor kvar. Det kan gå att lägga skivan på ett bord och slå med en messing hammare. Men jag tycker att det låter konstigt att den är så vinn att man ser det när man snurrar hjulet. Den måste fått en smäll. När skivorna slår sig så gör alltid båda det. Om en skiva är skev så brukar det bero på skivlås och det har jag aldrig använt. Jag tror att posten har klantat sig i detta fallet, för jag skulle aldrig sälja en skiva som jag vet är skev och jag lämnar heller aldrig garanti på delarna jag säljer. Jag hoppas det löser sig!

var paketet helt när du fick det och båda skivorna satt ihop?

/Fishi

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Inte första gången sådant skit händer. Själv köpte jag två däck av en kille här på sajten. det ena var helt slut och stenhårt. det andra som såg lite vettigare ut var sönderskuret i sidan. båda däcken såg ut som om man hade tagit dom från däckhögen på knutstorp bak depån.

satans surt är det:mad:

vem var det som sålde däcken då?
tycker du kan hänga ut honom ;)
lika bra det , finns ju en hel del folk som säljer mängder av däck här... liksom så att ingen annan köper liknande skit däck som du fick!!!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
@trådskaparen

Har du gjort rent fälgarna ordentligt innan du monterade skivorna.

Jag lackade ett par fälgar för några år sen och när jag monterade tillbaka skivorna var det en som kändes vind så det pulserade i bromsen.
Polerade fästytan på fälgarna för säkerhetsskull ifall det fanns skit där men fick aldrig till det 100%. :va
Och det var mina egna skivor, fucking garanterat raka.

Surt om killen sålt sneda skivor men fan värre om det är på din sida som det knasar och du går ut såhär.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
vem var det som sålde däcken då?
tycker du kan hänga ut honom ;)
lika bra det , finns ju en hel del folk som säljer mängder av däck här... liksom så att ingen annan köper liknande skit däck som du fick!!!

det är några år sedan nu. blev arg när det hände men hade annat att tänka på så jag lät det vara. tyvärr har jag inte nägra PM kvar så jag vet inte vem det var.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM