idioter som säljer trasiga saker på SH

Status
Ej öppen för fler svar.

Riksknas

knas knasar till det!!
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
gsx-r 750 -96
@trådskaparen

Har du gjort rent fälgarna ordentligt innan du monterade skivorna.

Jag lackade ett par fälgar för några år sen och när jag monterade tillbaka skivorna var det en som kändes vind så det pulserade i bromsen.
Polerade fästytan på fälgarna för säkerhetsskull ifall det fanns skit där men fick aldrig till det 100%. :va
Och det var mina egna skivor, fucking garanterat raka.

Surt om killen sålt sneda skivor men fan värre om det är på din sida som det knasar och du går ut såhär.

fälgarna är inte omlackade. har gjort rent både anläggningsytorna och gängerna från locktite.

ska ta av skivan, har en polare som har en liggande. annars så har jag fått tipps om ställen man kan lämna in skivan o kolla om ev rikt går. fått massa pm av trevliga sh människor som vill hjälpa till.
tack till alla,

lever efter ordspråket det man gör e det här livet får man äta i det här livet!!!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
fälgarna är inte omlackade. har gjort rent både anläggningsytorna och gängerna från locktite.

ska ta av skivan, har en polare som har en liggande. annars så har jag fått tipps om ställen man kan lämna in skivan o kolla om ev rikt går. fått massa pm av trevliga sh människor som vill hjälpa till.
tack till alla,

lever efter ordspråket det man gör e det här livet får man äta i det här livet!!!

Karma funkar ja.. Det är fan garanterat så. :tummenupp

Det jag ville komma fram till var om du gjort rent ytorna / verkligen kollat så det inte är någon skit emellan. Kolla alla nitarna också så det inte är skit där.

Lycka till.

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
vi borde införa ett betyg system så man kan se om säljaren är pålitlig ...typ som tradera har själv sålt massa saker på SH och skulle aldrig falla mig in att lura någon på SH ....det är ju som att skita sig själv i näven:mad: :mad: :mad: :huvet

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
bättre reklam än så kan man knappast få!!! själv säljer jag mc-larm:tummenupp pm

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Denna säljaren skulle skickat ett sidostöd till mig för flera veckor sen men de e spårlöst försvunnet :/ . Han verkade seriös så kan ju va bussgods som slarvar också förvisso.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Denna säljaren skulle skickat ett sidostöd till mig för flera veckor sen men de e spårlöst försvunnet :/ . Han verkade seriös så kan ju va bussgods som slarvar också förvisso.
Men bussgods har ju fraktsedelsnummer på sina sändningar?

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!

Det är det som är det fina med bussgods, du betalar inte något förens du hämtar ut paketet :tummenupp

Nu är det ju bara han (säljaren) som ligger ett sidostöd minus...who cares...

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det är det som är det fina med bussgods, du betalar inte något förens du hämtar ut paketet :tummenupp

Nu är det ju bara han (säljaren) som ligger ett sidostöd minus...who cares...

Javisst är det så, men vill ju ha skiten också .. nu måstej ag ju leta upp ett nytt :tungan

Men bussgods har ju fraktsedelsnummer på sina sändningar?

Jovisst, har frågat säljaren efter detta utan resultat ..

Last edited:

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
GSXR 750 -07 Banhoj. GSXR 750 SRAD Gata.
Hej på er.

Som jag förstår pratar ni om mig. Jag har sålt väldigt mycket delar på sporthoj och det har funkat bra. Men vissa grejer kan jag inte förstå.
När folk är missnöjda, så vill jag i första hand att dom ringer till mig. Ingen Av er som skriver i tråden har ringt och pratat med mig personligen. Jag har sålt över 70 delar denna månaden. Och om en av dom är missnöjd, så kan han ringa. När jag vet att jag gjort fel, så försöker jag lösa det så gott jag kan. Men när jag vet att en vara är bra, då kan jag tyvär inte "Ta tillbaka" varan 3månader efter att den är sålt. Så funkar det inte.

Alltså. Om du inte är nöjd med något du köper av mig. Hör av dig så fort du kan. Via tel!

Det stämmer att jag har ett företag. Jag köpte det för två månader sedan och fick det registrerat nu i veckan. Jag säljer endast nya delar och håller på att bygga upp ett lager. Därför säljer jag alla beg delar jag har liggandes.
Alltså. Alla delar jag säljer på sporthoj är privata.

Ang skivorna. Jag körde själv med skivorna utan några problem. Jag skulle aldrig försöka lura någon eller något liknande. Jag bytte skivor pga byte till wawe skivor. Alltså. Jag demonterar skivorna. Packar dom. Skickar dom. 2-3 månader senare får jag ett PM att ena skivan är skev. Jag har inte fått något förslag hur vi ska lösa det. Ingen seriös kontakt via tel. Inget!!!
Du gav 1000kr för 2 skivor och 4 belägg, Vilket jag tycker är billigt. Jag skulle aldrig smuttsa ner mitt rykte för 1000kr.

Måste säga att jag blir lite besviken. När man är vuxna så kan man prtata om problem. Inte prtata massa skit som är byggda på falska grunder!

Mvh: Meccan

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Som nån sa brukar det ju alltid finnas två sidor av ett mynt och så var det visst i det här fallet också!

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Som nån sa brukar det ju alltid finnas två sidor av ett mynt och så var det visst i det här fallet också!

Tack för stödet!

Jag gör så gott jag kan, men det räcker inte alltid.
Kan likaväl vara kunden som har gjort fel!

"""""""Jag ser på bilden i ditt garage hur du förvarade skivorna hängandes på väggen. Dom kan lika väl ha trillat ner. Vem vet. Kanske du som försöker lura mig!!!:mad: """""""

Riksknas

knas knasar till det!!
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
gsx-r 750 -96
som om jag inte har mailat dej!! o ljug inte själv!!

Hej på er.

Som jag förstår pratar ni om mig. Jag har sålt väldigt mycket delar på sporthoj och det har funkat bra. Men vissa grejer kan jag inte förstå.
När folk är missnöjda, så vill jag i första hand att dom ringer till mig. Ingen Av er som skriver i tråden har ringt och pratat med mig personligen. Jag har sålt över 70 delar denna månaden. Och om en av dom är missnöjd, så kan han ringa. När jag vet att jag gjort fel, så försöker jag lösa det så gott jag kan. Men när jag vet att en vara är bra, då kan jag tyvär inte "Ta tillbaka" varan 3månader efter att den är sålt. Så funkar det inte.

Alltså. Om du inte är nöjd med något du köper av mig. Hör av dig så fort du kan. Via tel!

Det stämmer att jag har ett företag. Jag köpte det för två månader sedan och fick det registrerat nu i veckan. Jag säljer endast nya delar och håller på att bygga upp ett lager. Därför säljer jag alla beg delar jag har liggandes.
Alltså. Alla delar jag säljer på sporthoj är privata.

Ang skivorna. Jag körde själv med skivorna utan några problem. Jag skulle aldrig försöka lura någon eller något liknande. Jag bytte skivor pga byte till wawe skivor. Alltså. Jag demonterar skivorna. Packar dom. Skickar dom. 2-3 månader senare får jag ett PM att ena skivan är skev. Jag har inte fått något förslag hur vi ska lösa det. Ingen seriös kontakt via tel. Inget!!!
Du gav 1000kr för 2 skivor och 4 belägg, Vilket jag tycker är billigt. Jag skulle aldrig smuttsa ner mitt rykte för 1000kr.

Måste säga att jag blir lite besviken. När man är vuxna så kan man prtata om problem. Inte prtata massa skit som är byggda på falska grunder!

Mvh: Meccan

för det första så gav jag 1500kr för dom, för det andra så har vi haft mail kontakt. o din förklaring är att det inte är ditt problem.
har haft hojen i delar, fråga dej vad vi ska göra åt problemet, men det var nått du lämna garanti på, hade du erbjudit dej att betala tbx för en skiva så visst men.
o seriös kontakt går inte o föra över pm??

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Sweeedieeee VAR ÄR DU ??

Nedräkningen för mealtdown har börjat !
Jag tycker att det är bra det här, båda sidor har ju möjligheten att berätta sina sidor. Är det så att dom hellre vill ta det via PM så är väl det upp till dom.

Men det är ju ändå inget bra på tv nu. :hihi

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Tack för stödet!

Jag gör så gott jag kan, men det räcker inte alltid.
Kan likaväl vara kunden som har gjort fel!

"""""""Jag ser på bilden i ditt garage hur du förvarade skivorna hängandes på väggen. Dom kan lika väl ha trillat ner. Vem vet. Kanske du som försöker lura mig!!!:mad: """""""

Om du inte vill smutsa ner ditt rykta pga. 1000 spänn, tycker jag att du ska låta affären gå tillbaks, Nöjda kunder är värda väldigt mycket pengar på sikt. Du skulle få jävligt bra goodwill om du visar att du månar om kunderna.
Sen har han ju varit i kontakt med dig via mejl

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
för det första så gav jag 1500kr för dom, för det andra så har vi haft mail kontakt. o din förklaring är att det inte är ditt problem.
har haft hojen i delar, fråga dej vad vi ska göra åt problemet, men det var nått du lämna garanti på, hade du erbjudit dej att betala tbx för en skiva så visst men.
o seriös kontakt går inte o föra över pm??

Kan nog stämma att du gav 1500kr för dom. Var så länge sedan att jag inte kommer ihåg. Jag är villig att lösa det, men då vill jag att du ringer mig!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Man är väl mer idiot om man hör av sig 3 månader efter varan är köpt.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Inte om det är vinter. Jag kan köpa grejer som jag inte monterar/använder på ett par månader. Inge ovanligt för mig iallafall. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM