idioter som säljer trasiga saker på SH

Status
Ej öppen för fler svar.

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
GSXR 750 -07 Banhoj. GSXR 750 SRAD Gata.
Deal

Jag ska dra mitt strå och göra en deal.
Hur mycket pengar ska jag ge tillbaka tycker ni?

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Inte om det är vinter. Jag kan köpa grejer som jag inte monterar/använder på ett par månader. Inge ovanligt för mig iallafall. :)

Hehe för mig kliar det i fingrarna och jag ligger sömnlös och tänker på mitt vackra slip-on och stompgrips.

Tänker på hur jag ska puttsa upp hojen, förbereda monteringen, sätta dit allting. Tillverka fästet osv osv går igenom hela förloppet i huvudet flera gånger om :D

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
skulle ärligt talat inte ge tillbaka en krona om jag vore meccan..

3 månader efter köp så hör man inte av sig. köper man beggade skivor så monterar man dom och så drar man ner till däckverkstan och kollar balansen i grejorna..

jag kan störa mig på att vi lurades att tro att köpt var gjort nyligen i början på tråden..

synd bara att lynchmobben drar igång så jävla fort här på forumet.

som jörgen säger. kan ju ta tid att köra sönder beggade saker.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Man är väl mer idiot om man hör av sig 3 månader efter varan är köpt.

Eller hur. Jag sålde en kx125 till en sthlmare en gång. Efter två månader ringde grabbens far mig och tyckte att vi skulle häva köpet, eller åtminstonde att jag skulle betala den stötdämparservice och kolvbytet som de hade fått lägga ut på hojen under sommaren... :näsblod

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

3 månader efter köp så hör man inte av sig. köper man beggade skivor så monterar man dom och så drar man ner till däckverkstan och kollar balansen i grejorna..

jag kan störa mig på att vi lurades att tro att köpt var gjort nyligen i början på tråden..

Jag läste inte hela tråden, hade ingen aning om att det hade gått så långt..

Håller med dig till fullo då! inte ett öre skall betalas

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

synd bara att lynchmobben drar igång så jävla fort här på forumet.

som jörgen säger. kan ju ta tid att köra sönder beggade saker.
Det där går ju åt 2 håll.

Om jag säljer nånting under vintern så får jag ju faktiskt räkna med att det inte används förrän till sommaren. Det finns väl till o med nånting om det i köplagen, tror jag?

Och om jag köper under vintern så får jag ju räkna med att inte prova det förrän till sommaren, och då får jag vara beredd på att inte få nå gehör ifrån säljaren.

Så dom kanske ska dela på pengarna för en skiva?

Ge igen 25%, goodwill från båda sidor?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Man behöver inte ens köra till däckverkstaden,är dom så skeva så påstås så räcker det med att lägga upp dom på närmsta glasbord/spegel så vickar dom som en raggare i träskor på en lördagskväll

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Det där går ju åt 2 håll.

Om jag säljer nånting under vintern så får jag ju faktiskt räkna med att det inte används förrän till sommaren. Det finns väl till o med nånting om det i köplagen, tror jag?

Och om jag köper under vintern så får jag ju räkna med att inte prova det förrän till sommaren, och då får jag vara beredd på att inte få nå gehör ifrån säljaren.

Så dom kanske ska dela på pengarna för en skiva?

Ge igen 25%, goodwill från båda sidor?

Det blir 750kr goodwill. Hoppas detta ger ett bättre rykte!

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja... Inte tror jag att trådskaparen har gjort bromsskivan skev... Annars skulle han inte starta tråden... Och inte tror jag att posten är så odugliga att dom lyckats få den skev heller... Men det är vad jag tror... :tungan

Last edited:

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ja... Inte tror jag att trådskaparen har gjort promsskivan skev... Annars skulle han inte starta tråden... Och inte tror jag att posten är så odugliga att dom lyckats få den skev heller... Men det är vad jag tror... :tungan

Jag tror inte heller att köparen har gjort skivan skev och jag vet med all säkerhet att jag inte skulle sälja en skev skiva. Det är under transporten skivan har blivit skev. Det är jag säker på.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Det blir 750kr goodwill. Hoppas detta ger ett bättre rykte!
Jag tror att bara det att du faktiskt klev in här i tråden gjorde att du tjänade en hel del poäng.

Så nu kan du sälja zx9r blåset till mig för 200:- ;)

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
3 dagar tycker jag låter mer vettigt att köparen har på sig att kolla så att varan han köpte är ok. Väntar man 3 månader får man skylla sig själv.

Är ju i princip helt omöjligt att säga om skivorna var skeva när säljaren skickade dom, eller om dom blev det efter 3 månader i köparens ägo!

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Har varit en intressant fråga att läsa. (speciellt när man själv jobbar som handlare, inte mc dock)

Jag påstår inte att du har fel i att kräva garanti, eller att skivan inte varit skev. Tycker dock att 3mån låter som en lååång tid för en beg. del som dessutom köpts av en "privatperson" att kräva en uppgörelse efter.

Hade jag varit som du Meccan så hade jag försökt vara lite tillmötesgående (mest för att inte skada framtida affärer) och t.ex erbjuda att stå för halva summan (då har ju beläggen ingått som ett plåster på såren)
Synd bara att det hann skrivas nästan 3sidor emot dig innan någon la märke till att mobben drar fram. :va

Hoppas ni kommer till en bra lösning så vi alla kan vara vänner :pannkyss
Och att dina affärer utvecklar sig till det positiva:tummenupp

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Jag tror att bara det att du faktiskt klev in här i tråden gjorde att du tjänade en hel del poäng.

Så nu kan du sälja zx9r blåset till mig för 200:- ;)

Det såldes precis för 1500kr till en kille som kom hit och hämtade det:tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
31 § När varan har avlämnats skall köparen så snart omständigheterna
medger det undersöka den i enlighet med god affärssed.

32 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar
säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt
eller borde ha märkt felet (reklamation).

Det finns belägg för båda parter i köplagen.

Det såldes precis för 1500kr till en kille som kom hit och hämtade det:tummenupp
ähh, nu är du bara snål. :tungan

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha