Idioter!!!!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
EazyD skrev:
Kalla mig sjuk eller vad som passar in, men jag tycker om att se på sånt, idag såg jag på Farmen Afrika och där dödade dom en struts, det var riktigt kul att se på. Det är ju otäckt att se på men endå vill man se på det.
Har varit med vid flera slakt tillfällen och sätt djur (kalvar, får, grisar, kycklingar) slaktas har alltid tyckt att det är kul att se på även fast man helst skulle vilja låta bli djuren. Då jag kommer från en nation där man till högtider slaktar djur till tex JUL så är det mass slakt av grisar i November.

Ska jag söka hjälp?

JAPP! Antar att eran slakt under Julen har en från början religiös mening. Det är väll helt ok, men om ni fortfarande gör det på medeltida vis kan det allt få en att undra. Jag anser att religionen skall men ha kvar om man vill det, men man kan ju modernisera den en hel del. Tycker att vissa länders hantering av slakt och dödande är ett typiskt bevis på underutveklade samhällen.
Det är ju inte heller helt sällan man ser att det dödas mer än djur i dessa länder. Tror att det säkert har att göra med hur man under sin uppväxt blir behandlad och vad man blir utsatt för. Allt detta lär nog göra att vissa vuxna får en slags störning, tycka det är kul att titta på när andra levande varelser dödas eller framför allt mördas som du själv säger är INTE normalt. Du kanske skulle söka hjälp så att vi inte får ytterligare en belasning till skatte kontot :rolleyes:

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Så som jag ser det så är det ingen skillnad på att skjuta ett djur som inte behöver skjutas än att skjuta en människa. Klart att människor historiskt set är mer värda än djur men att döda meningslöst är inget annat än bestialiskt!!
Jag tror att människor som dödar och plågar djur på det viset säkert hade gjort likadant med andra människor om dom hade kunnat komma undan ostraffat med det. En sådan handling från en vuxen människa är SJUK :fakta

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
TL 1000R
Spiken skrev:
Samma här, fattar inte hur dom är funtade... jävla pack, det är ju hemskt..

Ja som soldat tar man ju ganska många egna beslut,not.
Som Telefonräkning sa, även vi svenska soldater sköt vildhundar fast på nära håll och med hagel, samt utan att skratta..
Hade det varit en nyhet om sporthojs åkare som kör som svin så hade 9 av 10 börjat analysera hur mycket Aftonbladet lagt till och dragit ifrån.. Nu är det plötsligt bibeln!
Vildhundar var ett jätte stort problem i Kosovo, inte bara för att dom var sjuka och ofta skadade, utan för att det inte fanns någon mat alls, dom led!!

Därimot när jag var i Bosnien så matade vi en katt som fick ungar, när vi fött upp dem och skött dem länge skulle vi bli avlösta av Lettiska soldater,
de ansåg att katter var skade djur så de drog buntband runt halsen på katterna och skrattade när de sprang en stund innan de dog... DÅ blev jag riktigt arg, ville tömma ett magg i dom jävlarna, men det fanns tydligen nån skitlag som sa att vi inte fick ha ihjäl Letterna :censored

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
EazyD skrev:
Kalla mig sjuk eller vad som passar in, men jag tycker om att se på sånt, idag såg jag på Farmen Afrika och där dödade dom en struts, det var riktigt kul att se på. Det är ju otäckt att se på men endå vill man se på det.
Har varit med vid flera slakt tillfällen och sätt djur (kalvar, får, grisar, kycklingar) slaktas har alltid tyckt att det är kul att se på även fast man helst skulle vilja låta bli djuren. Då jag kommer från en nation där man till högtider slaktar djur till tex JUL så är det mass slakt av grisar i November.

Ska jag söka hjälp?

Menar du verkligen "kul"? Inte "intressant"?
Om det du skriver passar in på dig, bör du nog fundera lite över dina värderingar!

HanneZ

Guest
Hemskt! Och för svarar inte de där soldaterna... MEN... Vet inte hur många som varit där nere, vet bara att människan gör väldigt konstiga saker när den är pressad och är i underliga situationer. Överlag ska man alltid va försöktig när man dömmer folk, och aftonbladet är ju inte direkt o lita på. De skriver upp saker från ingenting till allting, som den här saken i BB-huset igår t.ex.

/ Hannes

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mad Mike skrev:
Lettiska soldater,
de ansåg att katter var skade djur så de drog buntband runt halsen på katterna och skrattade när de sprang en stund innan de dog...

Skönt att dessa civiliserade människor snart är medlemmar i EU. Äntligen.

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!!
YamahaJojje skrev:
Borde skjuta dem likadant
Håller med!!
Ett skott i magen så de får lida riktigt.
Fy Faan!! Jävla nötter!!
Först sälklubbing och sedan det här, de kan ta sina lusekoftor å stoppa upp någonstans!

Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
nordle skrev:
emm.. de är soldater..

Håller dessutom med flera andra här om att folk lägger onödigt mycket vikt vid ett par vilda hundar..
Det var ju ett jävla liv när det visade sig att pälshandlarna i asien använde hundar istället för de "riktiga" djuren. Är det för att de är söta som man inte får skjuta dem? eller för att ni har samma art hemma som husdjur?
Jag kan förstå åsikten om den är konsekvent, men de flesta av er är knappast veganer.

-b

Det beror inte på hur man avlivar djuren tycker du?

KIRE

Guest
eisbaer skrev:

Men eisbaer om det är så hemskt lätt att avliva en massa vilda hundar humant
så kanske du vill tala om hur man gör?

Alltså soldaterna har haft order att skjuta hundar pga att dom är aggresiva
mot lokalbefolkningen och bär på rabies.

För att på ett effektivt sätt skjuta dessa och dessutom ta hänsyn till tex
lokalbefolkningens säkerhet så kommer man ibland behöva skjuta på längre
håll och flera skott. Om någon har vet hur en vildhund uppträder så är
det ingen lätt måltavla och därmes är man tvingad att skjuta så fort en säker
skottvinkel uppkommer med hänsyn till lokalbefolkning och kamrater, hus, fordom osv.

Tror ni att hunden snällt kommer fram och sätter sig på ett ställe med
perfekt kulfång och dessutom har godheten att sitta kvar där i dom antal
sek det tar att bestämma sig för om det är rätt hund, om ett skott är säkert eller ej och hinna rikta vapnet ordentligt och avlägga ETT direkt dödande skott utan att tillfoga djuret några extra lidande.

Tror ni det är det dax att tänka om och jag tar tillfället i akt att välkommna er till verkligheten.

Nu försvarar jag inte något överdrivet omoraliskt beteende om det nu förekommer på filmen. Men man ska komma ihåg att den som lagt till musik m.m är den som är idioten här .Inte soldaterna som säkert gör sitt bästa för
att lösa situationen.

nordle

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
tt 350 - stulen
eisbaer skrev:

jodå. orkade inte vara så nyanserad bara. det var sent och jag hade huvudvärk . :(
Jyckarna borde skjutas med hagel eller jaktammo så att de dör fortare och lider mindre. Helmantlat ska ju helst skada sitt mål, vilket inte är fallet med de två ovanstående.

(varför får man förresten inte tycka att det är kul att skjuta djur?? jag känner själv flera som jagar diverse villt här hemma i sverige mest för sitt höga nöjes skull. Dock hör jag ej till den gruppen.)

-b

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
KIRE skrev:
Men eisbaer om det är så hemskt lätt att avliva en massa vilda hundar humant
så kanske du vill tala om hur man gör?

Alltså soldaterna har haft order att skjuta hundar pga att dom är aggresiva
mot lokalbefolkningen och bär på rabies.

För att på ett effektivt sätt skjuta dessa och dessutom ta hänsyn till tex
lokalbefolkningens säkerhet så kommer man ibland behöva skjuta på längre
håll och flera skott. Om någon har vet hur en vildhund uppträder så är
det ingen lätt måltavla och därmes är man tvingad att skjuta så fort en säker
skottvinkel uppkommer med hänsyn till lokalbefolkning och kamrater, hus, fordom osv.

Tror ni att hunden snällt kommer fram och sätter sig på ett ställe med
perfekt kulfång och dessutom har godheten att sitta kvar där i dom antal
sek det tar att bestämma sig för om det är rätt hund, om ett skott är säkert eller ej och hinna rikta vapnet ordentligt och avlägga ETT direkt dödande skott utan att tillfoga djuret några extra lidande.

Tror ni det är det dax att tänka om och jag tar tillfället i akt att välkommna er till verkligheten.

Nu försvarar jag inte något överdrivet omoraliskt beteende om det nu förekommer på filmen. Men man ska komma ihåg att den som lagt till musik m.m är den som är idioten här .Inte soldaterna som säkert gör sitt bästa för
att lösa situationen.

Frågan är bara om hunden som står bunden vid sin koja men vattenskål mm ingick i ordern?

Jag förstår att man behöver skjuta förvildade hundar, likväl som man behöver skjuta vilt i Sverige ibland(skyddsjakt) men jag tycker definitivt inte om att se på det och jag skulle inte skjuta en vildhund eller ett rådjur annat än i självförsvar. Hade jag varit där nere hade jag ordervägrat, jag hade inte gjort det bara.

KIRE

Guest
Chris Ash skrev:
Frågan är bara om hunden som står bunden vid sin koja men vattenskål mm ingick i ordern?

Jag förstår att man behöver skjuta förvildade hundar, likväl som man behöver skjuta vilt i Sverige ibland(skyddsjakt) men jag tycker definitivt inte om att se på det och jag skulle inte skjuta en vildhund eller ett rådjur annat än i självförsvar. Hade jag varit där nere hade jag ordervägrat, jag hade inte gjort det bara.

Ok jag är med, respect!

Det jag vänder mig mot är dom personer som i tråden uttryckt sig ungefär som att man borde skjuta soldaterna istället osv. Dom personernas intelligens och verklighetsuppfattning kan STARKT irågasättas och vi ska nog vara hemskt glada för att militären sållade ut dom på ett tidigt stadie så
dom aldrig fick chansen att åka på liknande uppdrag.

Ang att skjuta en bundna hunden så är jag ganska säker på att det hade en orsak som vi här bara kan spekulera i. Tex att den var rabiessmittad eller att
ingen helt enkelt kunde ta hand om den.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Undrar om inte vissa har missuppfatat vad hela denna tråden handlar om :rolleyes: Det är inte det faktum att dom skulle skjuta hundarna som var fel utan på vilket sätt det görs och hur dom sedan har gjort en video på alltihop med som det står "fräck musik i bakgrunden" och där soldaterna står och tycker att det är kul :kocko

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
nordle skrev:
emm.. de är soldater..

Ja och? De är ju ännu större idioter om de skjuter människor på order, eller är det helt ok? Bara för att man är soldat så betyder det inte att man inte är dum i huvudet när man skjuter en människa.

Och det som sker i asien är minst lika sjukt som det här men där är det tradition/normalt så där blir det svårt att få stopp på det utan att fängsla halva befolkningen.

KIRE

Guest
bebbe skrev:
Undrar om inte vissa har missuppfatat vad hela denna tråden handlar om :rolleyes: Det är inte det faktum att dom skulle skjuta hundarna som var fel utan på vilket sätt det görs och hur dom sedan har gjort en video på alltihop med som det står "fräck musik i bakgrunden" och där soldaterna står och tycker att det är kul :kocko

Bebbe kolla mina inlägg i tråden. Vad är fel i beteendet i filmen?
En soldat skjuter en hund med mp5 först och sedan skringer han fram
och avlivar den helt med pistolen. Den andra scenen skjuts en hund i huvudet och dör direkt.

Ang första scenen så KAN det ju vara så att detta var enda tillfället som fanns att skjuta hunden. Hunden bafann sig på en åker utan bebyggelse bakom och alltså kunde han skjuta utan risk för andra människor, hus, djur m.m Om han då endast hade sin MP5:a tillhands så agerade han solklart rätt
när han sköt. Dessutom springer han fram och skjuter med pistolen för att
minimera hundens lidande.

Berätta för mig vad som är fel i det och kom med bra argument är du snäll
eller sluta uttala dig om saker du inte begriper något om.

Den andra scenen är inget snack alls om. Hunden dör en så human död som
det är möjligt.

Sen att någon idiot lagt till musik i bakgrunden rår inte dessa soldater för.

nordle

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
tt 350 - stulen
Dee_cati skrev:
Ja och? De är ju ännu större idioter om de skjuter människor på order, eller är det helt ok? Bara för att man är soldat så betyder det inte att man inte är dum i huvudet när man skjuter en människa.

Och det som sker i asien är minst lika sjukt som det här men där är det tradition/normalt så där blir det svårt att få stopp på det utan att fängsla halva befolkningen.

Inte direkt vad tråden handlade om från början, men idioter eller inte: det har hänt att soldater faktiskt har skjutit andra människor(jo, det är sant!).

Nu är dessa norrmän förvisso FN-soldater vars främsta uppgift inte är att skjuta folk, men soldater är de alltjämt!

-b

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...