EazyD skrev:Kalla mig sjuk eller vad som passar in, men jag tycker om att se på sånt, idag såg jag på Farmen Afrika och där dödade dom en struts, det var riktigt kul att se på. Det är ju otäckt att se på men endå vill man se på det.
Har varit med vid flera slakt tillfällen och sätt djur (kalvar, får, grisar, kycklingar) slaktas har alltid tyckt att det är kul att se på även fast man helst skulle vilja låta bli djuren. Då jag kommer från en nation där man till högtider slaktar djur till tex JUL så är det mass slakt av grisar i November.
Ska jag söka hjälp?
JAPP! Antar att eran slakt under Julen har en från början religiös mening. Det är väll helt ok, men om ni fortfarande gör det på medeltida vis kan det allt få en att undra. Jag anser att religionen skall men ha kvar om man vill det, men man kan ju modernisera den en hel del. Tycker att vissa länders hantering av slakt och dödande är ett typiskt bevis på underutveklade samhällen.
Det är ju inte heller helt sällan man ser att det dödas mer än djur i dessa länder. Tror att det säkert har att göra med hur man under sin uppväxt blir behandlad och vad man blir utsatt för. Allt detta lär nog göra att vissa vuxna får en slags störning, tycka det är kul att titta på när andra levande varelser dödas eller framför allt mördas som du själv säger är INTE normalt. Du kanske skulle söka hjälp så att vi inte får ytterligare en belasning till skatte kontot
Last edited: