Inbjudan till stuntkväll 13 september

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
KjeCOP: Har Aldrig träffat dig eller sett dig men av de jag har läst så tycker jag din insatts är kanon, men, om din karriär blir lidande så tycker jag att du skall tänka på dig själv först.


De första jag tänker på är "Varför finns de inte fler snutar som han?" nu vet jag att de finns 3 sjyssta snutar ink dig i sthlm län,

sen den ständiga fråga varför är de alltid personer med maktbegär som blir snutar? borde inte uttagningarn till PHS vara lite hårdare?
 

KJECOP

Guest
wdac skrev:
2637745 KjeCOP: Har Aldrig träffat dig eller sett dig men av de jag har läst så tycker jag din insatts är kanon, men, om din karriär blir lidande så tycker jag att du skall tänka på dig själv först.


De första jag tänker på är "Varför finns de inte fler snutar som han?" nu vet jag att de finns 3 sjyssta snutar ink dig i sthlm län,

sen den ständiga fråga varför är de alltid personer med maktbegär som blir snutar? borde inte uttagningarn till PHS vara lite hårdare?
Kul att du tycker det! Tack! :)

Jag tror inte att jag har mycket till karriär ändå och skall det vara på det viset att jag inte får ha en åsikt som skiljer sig från andra så är det verkligen dåligt! Vart tog i så fall demokrati och yttrandefrihet vägen? Eller är det så att det gäller alla andra i samhället men inte inom polisen? :va

Jag tycker att saker och ting skall gå schysst till helt enkelt. Rapportera trafikförseelser och göra flygande inspektioner ingår i mitt jobb som trafikpolis och är en del i ett stort maskineri för att minska antalet olyckor. Men som sagt, JAG anser att det ändå skall ske på ett schysst sätt och att poliserna skall kunna uppträda trevligt (någorlunda i alla fall) och föra en dialog med de personer vi träffar. Det snackas skit om mig inom polisen pga att jag gör det OCH framförallt för att jag finns med i forum som detta och en del tycker till och med att jag lierar mig med grovt kriminella...

Återigen så vill jag påpeka att det viktiga för mig är att minska antalet olyckor så att färre (helst inga alls) skadas och dödas i trafiken. JAG anser att detta är viktigare än att utfärda ett visst antal tusen böter per vecka/månad/år. Men det är på det sättet man mäter hur effektiv polisen är i sitt arbete. Ju flera böter man skriver ut desto bättre trafikpolis är man...

Jag jobbar hellre och tror på förebyggande arbete på olika sätt för att nå fram till målet. Men jag tror också att det behövs en kombination av förebyggande arbete och av att rapportera felbeteenden i trafiken.

Blev jag långrandig nu...? :va Eller kanske bara tvärrandig...?

// Kjelle

Janne S skrev:
2637855 Jag ställer gärna upp som funktionär igen, det var trevligt förra gången.:tummenupp

Janne S
Och jag får inte finnas med någon mera gång... Såvida jag inte ansluter då jag är ledig. Men då gäller det verkligen att ha hojen i 110% toppskick för man vet aldrig vad som händer ;)
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
KJECOP skrev:
2639384 Kul att du tycker det! Tack! :)

Jag tror inte att jag har mycket till karriär ändå och skall det vara på det viset att jag inte får ha en åsikt som skiljer sig från andra så är det verkligen dåligt! Vart tog i så fall demokrati och yttrandefrihet vägen? Eller är det så att det gäller alla andra i samhället men inte inom polisen? :va

Jag tycker att saker och ting skall gå schysst till helt enkelt. Rapportera trafikförseelser och göra flygande inspektioner ingår i mitt jobb som trafikpolis och är en del i ett stort maskineri för att minska antalet olyckor. Men som sagt, JAG anser att det ändå skall ske på ett schysst sätt och att poliserna skall kunna uppträda trevligt (någorlunda i alla fall) och föra en dialog med de personer vi träffar. Det snackas skit om mig inom polisen pga att jag gör det OCH framförallt för att jag finns med i forum som detta och en del tycker till och med att jag lierar mig med grovt kriminella...

Återigen så vill jag påpeka att det viktiga för mig är att minska antalet olyckor så att färre (helst inga alls) skadas och dödas i trafiken. JAG anser att detta är viktigare än att utfärda ett visst antal tusen böter per vecka/månad/år. Men det är på det sättet man mäter hur effektiv polisen är i sitt arbete. Ju flera böter man skriver ut desto bättre trafikpolis är man...

Jag jobbar hellre och tror på förebyggande arbete på olika sätt för att nå fram till målet. Men jag tror också att det behövs en kombination av förebyggande arbete och av att rapportera felbeteenden i trafiken.

Blev jag långrandig nu...? :va Eller kanske bara tvärrandig...?

// Kjelle

Jag har åkt hoj i Sthlm sedan -85. Jag kan inte minnas ngn (hoj-)polis som såsom du har engagerat dig så i målgruppen.

Nu hör jag ju dock längre knappast till din/er målgrupp längre, så vad jag tycker är nog av ringa intresse för dig och de yngre. Men du ska veta att jag som sthlmsknutte ger dig dig det högsta polisbetyget under mina 20 år på hoj. :tummenupp

/J
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
marcus_136 skrev:
2639390 Blir riktigt skoj om ni ska anordna detta flera gånger nästa år!
Då blire slagsmål mellan er som vill stunta och vi rödljusmuppar som vill träna starter! ;)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jörgen Karlsson skrev:
2639393 Då blire slagsmål mellan er som vill stunta och vi rödljusmuppar som vill träna starter! ;)

Vi ska jobba till det yttersta för att alla ska få sin vilja igenom!
Eftersom Sthlm inte har någon bana att gasa av sig på hoppas vi kunna hjälpa till en smula med det också. Samt att alla som kör bakhjul ska få kunna göra det också.
 

KJECOP

Guest
Jörgen Karlsson skrev:
2639389 Jag har åkt hoj i Sthlm sedan -85. Jag kan inte minnas ngn (hoj-)polis som såsom du har engagerat dig så i målgruppen.

Nu hör jag ju dock längre knappast till din/er målgrupp längre, så vad jag tycker är nog av ringa intresse för dig och de yngre. Men du ska veta att jag som sthlmsknutte ger dig dig det högsta polisbetyget under mina 20 år på hoj. :tummenupp

/J
Så du säger... :rodnar Jag tycker att det är kul och hojfolk är trevliga människor! :) Jag tolkar ditt betyg som att jag skall fortsätta jobba som jag gör :)

Jag tror att jag har skrivit det förr, men jag har lite planer och kanske får ni se ännu mera av mig nästa år. Men det beror inte enbart på mig utan även andra är då inblandade i det hela.

Alla hojåkare hör till min målgrupp, således även du ;) Jag är dessutom intresserad av vad alla tycker. Sådant jag får veta oavsett vad man kör för hoj, ålder, kön, kroppsbehåring m.m. försöker min hjärna få ihop till någon form av samlad information.

// Kjelle KJECOP
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Kjelle..jag har missat detta helt och hållet. Visste inte att allt detta hade hänt. Det är ju rent utsagt skitsynd att du inte får stöd i det kanonjobb du utfört!
Påminner mycket om sjukvårds hierarkin på Irland..egna initiativ och att bjuda lite extra på sig själv slogs ner direkt.
Jag kan inte heller jobba med sådana regler och jag förstår mycket väl om du börjat omvärdera din framtid som trafikpolis. Men som alla andra ställer jag mig i hyllningsledet och och hoppas att du inte ger upp.
Kram Shirin
 

KJECOP

Guest
Nursey skrev:
2641621 Kjelle..jag har missat detta helt och hållet. Visste inte att allt detta hade hänt. Det är ju rent utsagt skitsynd att du inte får stöd i det kanonjobb du utfört!
Påminner mycket om sjukvårds hierarkin på Irland..egna initiativ och att bjuda lite extra på sig själv slogs ner direkt.
Jag kan inte heller jobba med sådana regler och jag förstår mycket väl om du börjat omvärdera din framtid som trafikpolis. Men som alla andra ställer jag mig i hyllningsledet och och hoppas att du inte ger upp.
Kram Shirin
Tack för stödet :)

Ja det händer mycket i hojvärlden :)

Om jag inte minns fel så stannade du väl till vid den där kontrollplatsen? Jag har för mig att jag mötte dig när jag var på väg därifrån
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
KJECOP skrev:
2643119 Tack för stödet :)

Ja det händer mycket i hojvärlden :)

Om jag inte minns fel så stannade du väl till vid den där kontrollplatsen? Jag har för mig att jag mötte dig när jag var på väg därifrån

Japp det gjorde jag men jag pratade bara med Jannica lite snabbt. Fattade inte alls vidden av vad som pågick..förutom att det var :tummenner
 

KJECOP

Guest
Nursey skrev:
2643163 Japp det gjorde jag men jag pratade bara med Jannica lite snabbt. Fattade inte alls vidden av vad som pågick..förutom att det var :tummenner
Jag kanske var lite kort mot dig då (inte min mening), men jag var så förbannad och ville bara bort därifrån då.

Nej det där har verkligen blivit en stor grej. Och jag har lärt mig att har man åsikt inom polisen om att man tycker att något är fel så skall man hålla käft. Men det kan inte jag göra... Jag tycker att det var fel ställe att ha en poliskontroll på och det står jag för. Helt klart onödigt provocerande :mad:

Jag menar inte heller att hojåkare skall ha någon form av fri lejd vid sådan arrangemang. Men man måste vara mera noggrann med val av kontrollplats och inte provocera när det är en lagligt arrangerad körning.

Mitt sätt att arbeta, dvs. jobba förebyggande genom att samtala med hojåkare och besöka mc-klubbar m.m., är tydligen fel. Man menar från länstrafikens sida att vi har ett uppdrag och det är att rapportera felbeteenden i trafiken och brister på fordon. MEN det står som första punkt att vi skall jobba förebyggande på olika sätt. Fast när jag gör det så blir sågad vid fotknölarna. Så jag står inte högt i kurs hos länstrafikarna. Men jag måste samtidigt säga att alla på länstrafiken är inte emot mitt sätt att jobba och det finns dem där som fortfarande är vänligt inställda till mig.

Det jag tycker är tråkigt i sammanhanget är att cheferna på länstrafiken inte är intresserade av att prata med mig och höra min version av det som hände och varför jag reagerat som jag gjort.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Kawalight skrev:
2646124 Skriv upp mig på listan!
Jag är gärna med och hjälper till.
Tar med mig plåsterlådan nästa gång också, man vet ju aldrig...:crash

:brynad

hej jasså blev du sugen på va det du som fotta han på husan :brynad eller :tummenupp
//Robin

Bikerbitch skrev:
2646087 Kalas! Tack så hjärtligt :tummenupp
Jag skriver upp dig på funkis-listan

Fler som känner sig sugna?

Sugna för fan men på vad Kan ja ej sägs hiihh :D

men får se om man lever :va

Ha en samordnare så fixar väll det sig o hela radio apparater
ps höred nogot rykte att volvo aero skulle flytta ligger där brevid

vart e den andra platsen ????

Ps GoD jul o gott slut

//Robin
 
Last edited:

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Bikerbitch skrev:
2640234 Vi ska jobba till det yttersta för att alla ska få sin vilja igenom!
Eftersom Sthlm inte har någon bana att gasa av sig på hoppas vi kunna hjälpa till en smula med det också. Samt att alla som kör bakhjul ska få kunna göra det också.

Jag vill burna går det och fixa? typ en burnout platta :yoparty
//Henkan

Skriv upp mig på funkis listan... jag vill ha en sån där tuff väst...då syns man bättre om man skall burna.
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Super-Henkan skrev:
2646690 Jag vill burna går det och fixa? typ en burnout platta :yoparty
//Henkan

Skriv upp mig på funkis listan... jag vill ha en sån där tuff väst...då syns man bättre om man skall burna.

En platta är säkert inga problem. Det största problemet är närliggande hus och ljudnivån. Vet inte vilka decibel man kommer upp i när man burnar, men ibland kan det ju tjuta lite ;)
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Nästa gång de blir ska jag inte missa deT! Kommer dit med dv-kamera och dslr-kamera! och kanske till och med en hoj :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top