2639384 Kul att du tycker det! Tack!
Jag tror inte att jag har mycket till karriär ändå och skall det vara på det viset att jag inte får ha en åsikt som skiljer sig från andra så är det verkligen dåligt! Vart tog i så fall demokrati och yttrandefrihet vägen? Eller är det så att det gäller alla andra i samhället men inte inom polisen?
Jag tycker att saker och ting skall gå schysst till helt enkelt. Rapportera trafikförseelser och göra flygande inspektioner ingår i mitt jobb som trafikpolis och är en del i ett stort maskineri för att minska antalet olyckor. Men som sagt, JAG anser att det ändå skall ske på ett schysst sätt och att poliserna skall kunna uppträda trevligt (någorlunda i alla fall) och föra en dialog med de personer vi träffar. Det snackas skit om mig inom polisen pga att jag gör det OCH framförallt för att jag finns med i forum som detta och en del tycker till och med att jag lierar mig med grovt kriminella...
Återigen så vill jag påpeka att det viktiga för mig är att minska antalet olyckor så att färre (helst inga alls) skadas och dödas i trafiken. JAG anser att detta är viktigare än att utfärda ett visst antal tusen böter per vecka/månad/år. Men det är på det sättet man mäter hur effektiv polisen är i sitt arbete. Ju flera böter man skriver ut desto bättre trafikpolis är man...
Jag jobbar hellre och tror på förebyggande arbete på olika sätt för att nå fram till målet. Men jag tror också att det behövs en kombination av förebyggande arbete och av att rapportera felbeteenden i trafiken.
Blev jag långrandig nu...?
Eller kanske bara tvärrandig...?
// Kjelle