Inbjudan till stuntkväll 13 september

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Gubbrejsarn skrev:
2470185 Ledsamt att läsa Kjelle...men inte oväntat. Inom rigida system finns en inneboende aversion mot de som fraterniserar med "fienden". Gud förbjude att de får uppskattning och respekt för det också...

Kommer att tänka på filmen "Good morning Vietnam!".

Jag tänker inte kapa den nye representanten i samverkansgruppen...jag hoppas han/hon vill komma ut på fältet och visa sej och göra sej bekant med hojåkarkollektivet...och är väl informerad om bakrunden till sin nya uppgift.

Naturligtvis skall inte en polis eftersätta sina arbetsuppgifter, eller förväntas bortse från lagbrott för att "vara sjysst". Vi som kör hoj är såpass gamla att vi ska ta ansvar för det vi gör...kör jag med miniskylt, så skall jag inte förvänta mej att komma undan med det.
Tvärtom ska jag av respekt för den intresserade polis som gör sej besväret umgås och prata med mej, se till att min hoj är i lagligt skick...eller acceptera att först få en bot, sedan kan vi vara sociala med varann...

Det finns ett uttryck "pedagogiskt korrekt" och ett annat "politiskt korrekt".

LTG-insatsen den 13:eek:nde var helt politiskt korrekt...man haffade ett gäng lagbrytare.
Eftersom JAG kunde räkna ut att LTG skulle dyka upp, borde det inte vara svårt för andra att räkna ut heller, och därför se till att ha sjysst hoj, eller avstå besöket. I synnerhet som LTG hade kontroller redan när samverkansgruppen hade sin information på Skogis.

Men eftersom polisen var en av värdarna, kanske det inte var helt pedagogiskt korrekt.

För att undvika framtida konflikter är det väl enklast att inse att alla aktiviteter som annonseras av samverkansgruppen kommer att innefatta en större polisinsats mot de inbjudna...

Ligg lågt ett tag nu Kjelle...det finns ju löneavdrag och suspendering att ta till om du vägrar rätta in dej i ledet.


Va många svåra ord det finns, jag trodde inte att man kunde skriva sådär!:va :tungan
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
tja....vad ska man säga...
nu har jag inte läst på ett tag och har precis bevittnat hur det skrivs att kjelle har blivit bortkopplad och delvis återupprättad.....

deprimerande läsning, detta besannar ju alla farhågor man har om poliser.
Kjelle, du och några till är dom fantastiska undantagen som bekräftar regeln. Känns väldigt tråkigt att behöva konstatera detta.

Dessutom, om dom flesta poliser skulle skriva ner böterna om folk kör 30+ över så skulle risken för smitning minska och där även risken för traumatiska olyckor. Men någonstans måste ju polisväsendet med dess auktoriteter bestämma sig för hur dom ska jobba, antingen sätta dit allt och alla så hårt dom bara kan ( och få respektnivån satt därefter ) eller försöka att på riktigt förebygga olyckor och avvikande trafikbeteenden som medför ökade risker för olyckor.

1. nitiskhet, sätt dit alla så blir åtminstone några rädda och börjar följa "fader statens" trafikregler och ordningar. även om dom flesta kommer hata dig och försöka dra så fort du visar dig oavsett konsekvens.

2. var trevlig och förebygg på riktigt och på det sätt som ursprungstanken med ordningsmakten var från början ( hoppas jag ) och minska därmed mycket olyckor och framförallt ändra många attityder ( där det ligger stora bovar gömda ).

nu kör ju jag aldrig för fort, olagligt eller så...men jag måste ju ändå få framföra åsikter som jag vet att folk har:tomten
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
...

Skriv ett mail till enhetschefen och berätta vad du/ni tycker om polisens agerande vid denna fantastiska stuntkväll!

MEN Kom ihåg att det SKALL vara SERIÖSA mail och inte något omoget larv. OM det skickas sådanna mail kommer vi sporthojsfantaster aldrig att få varken respekt eller någon öppning för framtida liknande evenemang UTAN polisens inblandning.

polismyndigheten@stockholm.polisen.se

Adressera mailet till "Regionala Trafikenhetens Enhetschef: Ann Lindberg Jörnstedt"
 

Pizzabagarn

Guest
Nu har det gått några veckor sedan stuntkvällen och min fråga är om arrangören har fått någon reaktion från "högre ort"
 

KJECOP

Guest
Pizzabagarn skrev:
2515065 Nu har det gått några veckor sedan stuntkvällen och min fråga är om arrangören har fått någon reaktion från "högre ort"
Jag har tyvärr inte något svar eftersom jag inte längre får ingå i arrangörsgruppen...

Men kanske någon som ingår i gruppen kan svara...
 

Pizzabagarn

Guest
KJECOP skrev:
2515860 Jag har tyvärr inte något svar eftersom jag inte längre får ingå i arrangörsgruppen...

Men kanske någon som ingår i gruppen kan svara...

Ja tex allas vår bitch. Bikerbitch, har du hört något?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Pizzabagarn skrev:
2515867 Ja tex allas vår bitch. Bikerbitch, har du hört något?


Samverkansgruppen fortsätter jobba aktivt med detta, väldigt viktigt inför kommande år. Huruvida Kjelle får vara med eller inte vet jag dock inte, Anders Wedberg som representerar Vägverket talade om att han och gruppen vill ha Kjelle kvar. Men jag tror att det är Kjelles chefer som bestämmer i slutändan tyvärr.
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Är han Olsson dum i huvudet på riktigt eller låtsas han bara?

refererar till smc-forumet
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag får skriva lite här också. Det rör på sig vad det gäller nästa säsong iallafall. Trots att polisen valde ett dumt ställe att stå på under stuntkvällen i september känns det som att kvällen var rolig ändå.

Eller vad säger ni som vill ha en lekplats? Vi vill iallafall fortsätta med projektet och göra någonting bra av det hela.

Mer information kommer att komma ju mer saker och ting blir klara.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Bikerbitch skrev:
2636125 Jag får skriva lite här också. Det rör på sig vad det gäller nästa säsong iallafall. Trots att polisen valde ett dumt ställe att stå på under stuntkvällen i september känns det som att kvällen var rolig ändå.

Eller vad säger ni som vill ha en lekplats? Vi vill iallafall fortsätta med projektet och göra någonting bra av det hela.

Mer information kommer att komma ju mer saker och ting blir klara.

Lätt! :tummenupp
Det var en rolig kväll och vill att det ska fortsätta.
 

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
450 exc
Trevligt att höra! Hejja Jannica!! :tummenupp
Bikerbitch skrev:
2636125 Jag får skriva lite här också. Det rör på sig vad det gäller nästa säsong iallafall. Trots att polisen valde ett dumt ställe att stå på under stuntkvällen i september känns det som att kvällen var rolig ändå.

Eller vad säger ni som vill ha en lekplats? Vi vill iallafall fortsätta med projektet och göra någonting bra av det hela.

Mer information kommer att komma ju mer saker och ting blir klara.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Noll-Koll skrev:
2636188 Trevligt att höra! Hejja Jannica!! :tummenupp

Kul att höra att ni fortfarande är positiva!
Tack! :rodnar Men det är fler som roddar i projektet också, inte bara jag.

Kan ju lika gärna lägga ut en krok nu, vi behöver funktionärer inför nästa år också. Hör av till mig om ni är intresserade!
PM eller mail: bikerjannica@gmail.com
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Bikerbitch skrev:
2636191 Kul att höra att ni fortfarande är positiva!
Tack! :rodnar Men det är fler som roddar i projektet också, inte bara jag.

Kan ju lika gärna lägga ut en krok nu, vi behöver funktionärer inför nästa år också. Hör av till mig om ni är intresserade!
PM eller mail: bikerjannica@gmail.com


Blir det Drag Racing eller stunt kväll framöver? :näsblod
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Andreas! skrev:
2636262 Blir det Drag Racing eller stunt kväll framöver? :näsblod

Jag tror vi hoppar över ordet "stunt" då det väckte lite irritation.
Lek-kväll är bättre. Sen jobbar vi givetvis på att få till så att de som vill köra rakt fram-racing får det och de som vill köra på bakhjulet får det :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Robin Hood skrev:
2636295 HEJ BB
Kan du fixa banan fler dar i veckan så kan vi Brumma upp Golfarna :rolleyes:

ev starta en förenig eller liknande med lemmar (ironi) :tummenupp

//Robin


Förhoppningsvis kommer vi ha ett till ställe att leka på nästa år.
Så inte helt omöjligt att det finns två platser som man kan växla mellan.
 

KJECOP

Guest
Bikerbitch skrev:
2636328 Förhoppningsvis kommer vi ha ett till ställe att leka på nästa år.
Så inte helt omöjligt att det finns två platser som man kan växla mellan.
Det här verkar bara bli bättre och bättre :tummenupp Jag håller tummarna och hoppas att ni inte stöter på hinder på vägen :yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top