Gubbrejsarn skrev:2470185Ledsamt att läsa Kjelle...men inte oväntat. Inom rigida system finns en inneboende aversion mot de som fraterniserar med "fienden". Gud förbjude att de får uppskattning och respekt för det också...
Kommer att tänka på filmen "Good morning Vietnam!".
Jag tänker inte kapa den nye representanten i samverkansgruppen...jag hoppas han/hon vill komma ut på fältet och visa sej och göra sej bekant med hojåkarkollektivet...och är väl informerad om bakrunden till sin nya uppgift.
Naturligtvis skall inte en polis eftersätta sina arbetsuppgifter, eller förväntas bortse från lagbrott för att "vara sjysst". Vi som kör hoj är såpass gamla att vi ska ta ansvar för det vi gör...kör jag med miniskylt, så skall jag inte förvänta mej att komma undan med det.
Tvärtom ska jag av respekt för den intresserade polis som gör sej besväret umgås och prata med mej, se till att min hoj är i lagligt skick...eller acceptera att först få en bot, sedan kan vi vara sociala med varann...
Det finns ett uttryck "pedagogiskt korrekt" och ett annat "politiskt korrekt".
LTG-insatsen den 13nde var helt politiskt korrekt...man haffade ett gäng lagbrytare.
Eftersom JAG kunde räkna ut att LTG skulle dyka upp, borde det inte vara svårt för andra att räkna ut heller, och därför se till att ha sjysst hoj, eller avstå besöket. I synnerhet som LTG hade kontroller redan när samverkansgruppen hade sin information på Skogis.
Men eftersom polisen var en av värdarna, kanske det inte var helt pedagogiskt korrekt.
För att undvika framtida konflikter är det väl enklast att inse att alla aktiviteter som annonseras av samverkansgruppen kommer att innefatta en större polisinsats mot de inbjudna...
Ligg lågt ett tag nu Kjelle...det finns ju löneavdrag och suspendering att ta till om du vägrar rätta in dej i ledet.
Va många svåra ord det finns, jag trodde inte att man kunde skriva sådär!