KJECOP
Guest
Jag är glad att du tycker att jag inte är helt fel ute. Det enda jag gjort genom att börja jobba som jag gör med hojåkare är att gå till mig själv. Så enkelt som möjligt, kliv av hojen och ta av hjälmen - Börja snacka! Och hur skulle jag vilja att polisen bemötte mig?Bajen-Sam skrev:2469726Kjelle jag lider med dig, men det visar väll att dina chefer och länstrafikgruppen behöver komma in i 2000 talet. Polisen kommer aldrig få någon respekt om de ser ett bus i varje hojåkare. Tror du är inne på rätt väg där det gäller komma nära och träffa och informera på ett trevligt sätt, bör vara melodin som polisen bör ägna sig åt mycket mer en militära operationer där det skall slå till med fullkraft mot speciellt organiserade motorträffar. Liknande kontroller som vid stunt kvällen den 13 händer allt för ofta. Polisen bör istället finnas på plats kanske med broschyrer och informera och svara på frågor på ett trevligt sätt. Sen om någon bryter mot lagen skall de självklart agera, men inte som nu stoppa så många som möjligt för att de ser fint ut i statistiken.
Fler poliser som dig Kjelle vill vi se där ute, var stolt.
Jag är av den åsikten att det är viktigare att prata med varandra och skapa en ömsesidig förståelse och kanske kunna påverka lite "attityder". Därmed kanske jag kunnat bidra med att minska antalet olyckor och även något liv. Det är för mig viktigare än att bara stå och besikta hojar för t.ex. miniskyltar.
Men jag kan ändå inte komma ifrån att hojarna (och även andra fordon) skall vara i ett lagligt och schysst skick, och det innefattar även miniskyltar. Jag kan ju inte strunta i sådana saker för då missköter jag ju mitt jobb. Men jag jobbar med och prioriterar att minska antalet olyckor. Sedan så har man kanske lite olika idéer om hur man skall nå dit.
Tack tackGixxer Rolle skrev:2469728Så trött man blir. Detta dj...a revirpinkeri i myndigheter (vet hur det kan vara). Bra jobbat Kjelle och du fortsätt så.
Last edited: