Inbrott

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Så var det min tur alltså.


Haft inbortt i bilen i ett låst garge!!!!! (flerbilsgarage)
Bara i min bil har det varit inbrot, i en sketen Seat som det inte syns att det satt stereo i med slutsteg med mera. Sen hade vi nyss varit på banåka och jag hade orginalsystemet till hojen, verktyg och annat till hojen i bilen. Inget syntes. Min bil stod på en trång plats, trängsta i hela garaget, samt att det står M3 med och utan larm där med dyrare saker i än min som även syns.

Intill (nästan på) min bil stod min hoj så det har varit den mest knöligaste bilen att bryta sig in i för tjuven/tjuvarna. Hojen är repig i lacken då man klättrat över den, glas på den och massa repor.

Summan av allt är 3 självrisker (du ligger i lä Emmi med din hjälmförsäkring ;) ) 10.000 kr fattigare. Vilket skulle gott till en mycket bättre grej än detta kan jag meddela.

Bilens skador som har en del så att säga går på bilförsäkringen. Hojens skador måste jag ta på hojförsäkringen och lösa grejorna i bilen på hemförsäkringen (olika bolag).

Skulle kunna strimmla tjuvarna i små strimlor levand utan bedövning om jag visste vilka det var. Är så less och sur för inte tala om förbannad.

Inte ens i ett låst garage går att få ha saker i fred och inte ens när det inte finns en chans att inte se vad det sitter för saker i bilen så blir man skonad.

Varför tog man inte M3 utan larm som stod så enkelt till och hade så värdefull utrustning som bara på blinkersglasen får in mer än vad min stereo är värd (lite överdrivet, men ni förstår vad jag menar).

Jag arg, det är bara förnamnet. :mad:
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Det kanske är högre straff på att bryta sig in i en BMW än en SEAT, och dom ville inte riskera påföljden av ett BMW inbrott. Skämt åsido. trist som f-n, men om man knackar en ruta för att komma in i en SEAT så var det åtminstonde inga proffs, utan lokala (nu skall jag använda ett ord jag lärde mig i en annan tråd) Braccusufala odiösa Antropomorfer som har varit i farten. Surt som f-n i vilket fall.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
loser skrev:
Det kanske är högre straff på att bryta sig in i en BMW än en SEAT, och dom ville inte riskera påföljden av ett BMW inbrott. Skämt åsido. trist som f-n, men om man knackar en ruta för att komma in i en SEAT så var det åtminstonde inga proffs, utan lokala (nu skall jag använda ett ord jag lärde mig i en annan tråd) Braccusufala odiösa Antropomorfer som har varit i farten. Surt som f-n i vilket fall.


DOm har försökt via låset först, när inte det gick körde dom in något vast föremål ovanför låset, men vet inte om det funkade heler för rutan var ju krossad. Nä inga proffs tydligen, vilket gör att man funderar över saken.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jävligt trist! :( :mad:

Troligtvis så tog dom din bil just för att den stog undanskymd och "bara" var en SEAT. Dvs. om nån skulle komma in i garaget så är det inte den första bilen nån tittar på utan då just BMWn. Det är iallafall min teori.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Typ så här tycker jag om folk som inte kan skilja på mitt o ditt :zpy :whip

Skulle jag se nån med mitt orginalsystem som kan kännas igen på ett ställe där ingen annan vet så kommer han/hon få en hjälm i bakhuvudet tills det enda ordet som bubblar ur munnen är vem denne köpt det från :mad:

Eftersom inget låg synligt i bilen men däremot fanns en del godis i bageluckan som slutsteg, baslåda, 10l oöppnad QuakerState olja + oljefiltret för R1-an, orginalljudämpare + främre rör med EXUP-ventilen o hela skiten så undrar man ju !!!!!

Allt detta bemödades tjuvjäveln ta men depåstödet lämnades kvar :confused: , blev tjuven skrämd eller saknades det hjärnceller för att begripa vad detta var för konstig metall-ställning ???

Saknar ord för hur jag känner för folk som inte kan skilja på mitt o ditt :mad:

/Nitrous
 

kocken

Guest
ska jag komma över och hjälpa till eller kan tänka mig 4 nattpass i veckan! vi kan träna hoppsparkar på tjuväcklen tillsammans!
allvarligt talat synd att du inte fick dom!"!
 

gsxf

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
dalen
Hoj
bygger på en dobbeli dobb
Om nu lilla damen hade tänkt lite innan du parkerade bilen i garaget så ska man inte åka om kring och poppa på hög volym , för då häder det att tjyven följer efter/tar reg nr och tar reda på var bilen finns. :notme
Har nämligen varit med om samma sak .
Har du inge larm på bilen så får du ju skylla dig SJÄLV för hade du haft det så slipper du bet självrisk :p .
Kort och gott sluta poppa och tänk på oss som är gamla vill ej höra om ett simpelt j-vla bilinbrott jag trodde vi prata hoj här....
TACKA VET JAG FETT MED KNÄSKRAP det bäsra som finns :rock :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
gsxf skrev:
Om nu lilla damen hade tänkt lite innan du parkerade bilen i garaget så ska man inte åka om kring och poppa på hög volym , för då häder det att tjyven följer efter/tar reg nr och tar reda på var bilen finns. :notme
Har nämligen varit med om samma sak .
Har du inge larm på bilen så får du ju skylla dig SJÄLV för hade du haft det så slipper du bet självrisk :p .
Kort och gott sluta poppa och tänk på oss som är gamla vill ej höra om ett simpelt j-vla bilinbrott jag trodde vi prata hoj här....
TACKA VET JAG FETT MED KNÄSKRAP det bäsra som finns :rock :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Hoppas du bara skojar med ditt sanslöst KORKADE inlägg!!

Uppenbarligen har du följande livsmotto:

"Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skitit"...

EDIT: Liwa1 & Nitrous - Beklagar det som hänt. Alltid tråkigt när folk inte förstår vad lagar är till för och vad som tillhör en annan individ. :(
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Exakt samma djävla grej hände mig får ett par år sen. Jag hade en gammal Toyota Hiace 2.0i (rutten skåpbil för er som inte vet) Men det var bestyckad med Pioneers värsta stereo, slutsteg, polisradio, grymt dyra fina högtalare osv. Men INGENTING av det syntes utifrån. Nada, zip, silch, NOTHING! I garaget stod dessutom superfina Beamers, Mercor Jaggor, feting volvos, u name it. Min bil hade dessutom Carguardlarm. Varför tar dom den ruttnaste bilen som dessutom e larmad? När dom går in i den bänder dom upp listen runt ena skjutdörrs-glasrutan så dom kan låsa upp rutan och slide'a upp den. Kryper sedan in i lastutrymmet. Skruvar därinnifrån bort mellanväggen som skiljer lastutrymmet med förarkupén. Dom kan på så sätt komma åt bilbatteriet som sitter bakom förarsätet (för det visste dom ju) och därmed koppla ur larmet. Sen är det bara att öppna en dörr och börja skruva ur allt godis. Glömde jag säga att det fanns fina verktyg, taxikartor + massa annat i bilen.

Jag orkar inte gå in på hur dom tog sig in i garaget. Det hela var iaf väldigt rekognocerat.

FRÅGA: Varför tar man den ruttnaste bilen som dessutom är djävligt komplicerad att komma in i?

Jag blev iaf DJÄVLIGT paranoid efter det inbrottet! Man tänker ju att det måste vara nån i bekantskapskretsen. Jag har/hade iaf mina starka aningar......

Jag lider med dig Liwa1. Jag vet exakt hur snuskigt det känns.

Mina nuvarande bilar och MC's har ALLTID backupbatterier till larmen.

Tänk såhär. What goes around comes around. Aset/asen
dör säkert i cancer snart :D
 

Rapter

Speed addict.
Gick med
20 May 2003
Ort
Lund
Hoj
Sprint RS
Vart är världen på väg när det behövs backup batterier för larmen :confused: Men vill man vara säker på att grejerna finns kvar i bilen så...
 

gsxf

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
dalen
Hoj
bygger på en dobbeli dobb
Allvarligt talat är detta en hojsida eller en bil sida . Jag tycker det är synd att du blivit av med din grejjer speciellt då dina hoj grejjer men du kan väl lysa dom på zatzy där bilar hör hemma och inte här . Här pratar vi hoj tror jag .



KNÄSKRAP ÄR BÄTTRE ÄN SEX

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
gsxf skrev:
Allvarligt talat är detta en hojsida eller en bil sida . Jag tycker det är synd att du blivit av med din grejjer speciellt då dina hoj grejjer men du kan väl lysa dom på zatzy där bilar hör hemma och inte här . Här pratar vi hoj tror jag .



KNÄSKRAP ÄR BÄTTRE ÄN SEX

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Du vet väl i vilken del av forumet den här tråden är skapad i???
Övrigt kackel - offtopic, roliga historier och kul grejer dvs att det måste inte handla om MC grejer... sen är det ingen som tvingar dig att läsa om icke mc relaterade grejer.


Jag tycker fortfarande att vi ska ha allmänn tjuvjakt!
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
gsxf skrev:
Om nu lilla damen hade tänkt lite innan du parkerade bilen i garaget så ska man inte åka om kring och poppa på hög volym , för då häder det att tjyven följer efter/tar reg nr och tar reda på var bilen finns. :notme
Har nämligen varit med om samma sak .
Har du inge larm på bilen så får du ju skylla dig SJÄLV för hade du haft det så slipper du bet självrisk :p .
Kort och gott sluta poppa och tänk på oss som är gamla vill ej höra om ett simpelt j-vla bilinbrott jag trodde vi prata hoj här....
TACKA VET JAG FETT MED KNÄSKRAP det bäsra som finns :rock :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Samt ett till klantinlägg från samma lillponke

Allvarligt talat är detta en hojsida eller en bil sida . Jag tycker det är synd att du blivit av med din grejjer speciellt då dina hoj grejjer men du kan väl lysa dom på zatzy där bilar hör hemma och inte här . Här pratar vi hoj tror jag .
______________________________________


Lär dig LÄSA gsxf.

Skrev att dom varit på både bilen och hojen så vad fan ska jag till en jävla bilsida för.

Larm hjälper inte, kolla statistiken. Sen stod bilen i ett låst garage. Det tycker försäkringsbolagen om.

Du måste vara dum om du tror att jag åker runt popar hur högt som helst. Sen så kan jag tala om att jag spelar aldrig när jag kommer in i min by där jag bor. Just för att ingen ska veta att jag har stereo i bilen. Lite kan jag tänka själv, fast du uppenbarligen inte vet det.

Sen tar jag ALLTID med den lösa fronten upp i lägenheten, är inte så dum som många andra som gömmer den i bilen....

Hade jag haft larm så hade det i alla fall inte täckt självrisken på hojen och för lösöresbitarna som går på hemförsäkringen.

Jag skrev inte heller någon efterlysning, gå tillbaka i texten och leta om du hittar ordet "efterlysning"
Där emot talade jag om vad jag bland annat blivit av med. Det är skillnad lillponken.

Så lilla ponken får nog fortsätta öva knäskrap för sex lär du inte få, vi tjejer har lite högre krav på än ha sex med lillponkar.

För inte tala om det bästa med dina inlägg....

En fegis som inte vågar stå för sina åsikter utan måste regga sig samma dag för att lägga kommentarer i just den här tråden!!!!
Lite udda, lite speciellt, lite konstigt och kanske bör jag be en moderator kolla upp vilken ip adress och se om den motsvarar någon annan tidigare redan reggad ???

Kan jag ha fel, jo det är mycket möjligt, men spännande är det att veta att du loggat dig samma dag för att bara skriva just där och då hugga på flera saker.

Mmm, nu njuter jag.
 
Last edited:

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Liwa1 skrev:
Så lilla ponken får nog fortsätta öva knäskrap för sex lär du inte få, vi tjejer har lite högre krav på än ha sex med lillponkar.


Guld :tummenupp Liwa

Hoppas att du inte gråter allt för mycket bara över den "spillda" mjölken bara. :hej

Jag jaga en kille på min parkering med ett järnrör ifjol han blev skiträdd kan jag lova :skrämd
 

Åke

Bannad
Gick med
26 Apr 2003
Ort
I din port
Hoj
En snabb jävel
Någon mer än jag som får en bild av ett paket Hubba-Bubba i skallen när man läser vissa inlägg i den här tråden?
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
.....FJOLLTRÄSK....vilket jävla pack....stänga av stereon för att ingen ska höra att man har högtalare, hahaha fy fan det bevisar ju att stockholm bara är en jävla pundarhåla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top