Inbrott

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
gsxf skrev:
Till och börja med kan du lägga ner det där att jag bytt namn är ny på detta ställe och trodde man prata hoj här men ack va fel man kan ha..... johan 23 vem e de . och sedan jag har varken tv video eller annat plotter det är jag och min hoj som gäller ....
Det verkar vara bönder på detta ställe klarar ni inte av kritik någon av er varken liwa eller nitrous ?????????
:rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock


Vet du va. Det är du som inte tål kritik och hade du kommit in här för att prata hoj så hade du gått in på trådar som handlar om hojar och du hade läst på lite bättre, för då hade du vetat att tråden jag skrev det under ligger under "övrigt kackel"

Har du dator hemma men inte tv så låser du väl in den i ett kassa skåp så fort du är borta och ser till att det är inbrottsäkert. Annars får du skylla dig själv om du blir bestulen.

Skulle vara tråkigt om du blev bestulen, men tydligen får man skylla sig själv om man får inbrott enligt dig :hej

Om du ville prata hoj grabben så hade du inte hoppat på JUST mig och Nitrous. Det finns andra som kommenterat dina inlägg men där har du inga synpunkter på dom. Konstigt :confused:


Ett tips, vill du prata mc så GÖR det DÅ, tramsa inte.

Sen hur kan du var ny här men läst tråden om knäskrap och veta vad som gäller från den då? Du faller på eget bevåg hela tiden och knäskrapa på en motard????


Går inte på det och vi får väl se med tiden....

:tummenupp

P.S Spunk, det är flera i samma garage och samma nyckel. Men trots det är det ett låst garage.

P.S 2 Kan inte annat än garva åt inläggen från dig gsxf, för någon mening fyller dom inte ialla fall :D :D :D :D :D
 
Last edited:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
YES, så skönt att mina misstankar var rätt.


Så ny var du/ni här på Sporthoj gsxf.....NOT


Kanske dags att ge sig tillkänna????


Stort tack till en av SH moderatorer :tummenupp
 

Henken

Guest
Nu tycker jag folk börjar få alldeles för mycket fritid & för lite vätska. Detta är internet & börja bry sig om vad folk tycker & tänker om en (läs skriver) är att pissa sig själv i nacken.

Idioter av alla slag finns det överallt & så länge man slipper se dem eller umgås med dem så kan man skita i dem.
Jag kommenterar inte den här tråden i synnerhet utan fenomenet i allmänhet.
Nu ska jag på festival :öl
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Snabbe_jag skrev:
uppdatering har nu fått reda på vem det är, kör upp och knackar på då ser jag 2 personer som står och trycker bakom gardinerna.

Vad göra funderar på att hämta kofoten och bryta mig in och ta det som är mitt.

Det finns folk som sett honom med bla min väska inatt så det är ganska självklart...
Nej, gå inte in själv, det kan leda till tråkigheter. Ring Polisen och berätta vad som hänt, att du vet vilka det är, var de bor och att det finns vittnen. Polisen gillar lättuppklarade brott och att sätta dit bovar.


Liwa: trist det där. Man kan verkligen ruttna på bilinbrott - och självrisker. När jag bodde i STHLM fick jag bilen stulen tre gånger och uppbruten ett otal gånger. Alla visste vilka typerna var som bröt sig in i bilarna (pundare) men det gick inte att göra något. Bovarna hade någon slags runda som de följde med viss regelbundenhet. En granne sköt efter dem med luftpistol en gång och då sprang de, men veckan därpå var det samma visa.

gsxf: det skall bli roligt att få veta ditt riktiga nick :D
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Bingo skrev:

gsxf: det skall bli roligt att få veta ditt riktiga nick :D

Jag vet jag vet jag vet...
Men jag sjunker inte så lågt att jag börjar bete mig som en fjortis eftersom han uppenbarligen inte vågar stå för sina åsikter.

Spunk: Eftersom det är ett flerbilsgarage med låst port så är det inte så svårt att komma in, allt man behöver göra är ju att åka efter nån annan in o låtsas som att man bor och hyr parkering i garaget. Jag antar att det är så det gått till eftersom sakerna dom tog är inget man tar under armen och traskar iväg med.
Ut behöver man ingen nyckel för att komma och det beror ju på brandskäl, ut måste man alltid kunna komma !

/Nitrous
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Nitrous skrev:
Ut behöver man ingen nyckel för att komma och det beror ju på brandskäl, ut måste man alltid kunna komma !

/Nitrous

I mitt "flerbilsgarage" krävs nyckel för att komma ut, finns ju nödöppning på portarna man kan använda vid fara men då går ju larm och hela helvetet.
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
John Holmes skrev:
I mitt "flerbilsgarage" krävs nyckel för att komma ut, finns ju nödöppning på portarna man kan använda vid fara men då går ju larm och hela helvetet.

I princip alla flerbilsgarage har så att man måste använda nyckel/kod för att ta sig ut. Finns naturligtvis undantag.


Sedan är ju ett flerbilsgarage bland det sämsta man kan bilen stående i ur stöldsynpunkt :( . Tjuven kan ju jobba hur ostört som helst på natten och det finns oftast få nedgångar som tjuven måste ha uppsikt över samtidigt som man lätt kan gömma sig om det skulle behövas.


Mycket tråkigt med inbrottet i vilket fall som helst :(




:hej
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Sergeant skrev:
I princip alla flerbilsgarage har så att man måste använda nyckel/kod för att ta sig ut. Finns naturligtvis undantag.


Sedan är ju ett flerbilsgarage bland det sämsta man kan bilen stående i ur stöldsynpunkt :( . Tjuven kan ju jobba hur ostört som helst på natten och det finns oftast få nedgångar som tjuven måste ha uppsikt över samtidigt som man lätt kan gömma sig om det skulle behövas.


Mycket tråkigt med inbrottet i vilket fall som helst :(




:hej

Jo, undantaget i detta fall verkar ju tyvärr vara det drabbade garaget. Idiotisk att man kan komma ut hur som helst.

Flerbilsgaraget (med egna burar) där jag bor är dock flera gånger bättre än det enda alternativet, gatuparkering, eftersom vaktbolag patrullerar bostadsrättsföreningarnas områden både dagar och nätter.
Tror aldrig det skett ett inbrott här.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Kan bara lägga till att det är väldigt sällan inbrott ibilarna i det garaget jag står. Så på 5 år jag bott här är det första gången jag hört om det. Dock kan det varit utan jag vet om det.

Sen har man delat av garaget med flera plan (går ej att ta sig mellan planen innefrån) för att det inte ska för stor tillgång för alla och olika nycklar till dom olika planen.

Även om det är bättre med eget garage är det i alla fall bättre med flerbilsgarage än stå på gatan. Och garaget är godk. av försäkringsbolaget.

Dock håller jag med om att det bör vara nyckel för komma ut med.

Kommer framföra mina synpunkter på det till värden och att jag tycker att det är dags att byta lås och nycklar för oss som har p-plats där. Det florerar nycklar ute på stan hos sådana som flyttat härifrån. Det är inte bra heller.

Livet går vidare och pengarna är ju bara pengar, hmmm.
Trist sak att lägga pengarna på bara. Men när allt är löst leker livet vidare

Glad sommar på er alla och hopp om inbrottsfritt liv.
:hej
 

HasseTT

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemlös på riktigt
Hoj
Såld...
Verkligen trisst Liwa....Enligt mitt F-bolag är stöldrisken HÖGRE i ett låst flerbilsgarage jämfört med att ha den på gatan, så när jag tecknade försäkring ljög jag och sa att bilen står utomhus på nätterna. Då sjönk premien. :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top