Mycket märkligt. I de fall vi pekar ut Y-namn här så är de hur som helst tjackisar, inte fas 3.
Anmälningarna var 1650 stycken det året - 995 i bara Göteborgs kommun - och GP har samkört dem alla mot tillgänglig statistik över medelinkomsten i området där inbrottet ägde rum.
Resultatet visar på betydande skillnader mellan hur polisen utreder inbrott beroende på var någonstans tjuven varit framme.
Diskriminerande eller bara fullt logiskt?
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2229458-var-du-bor-avgor-hur-polisen-utreder-brotten
En sak är säker, var helst polisen bedriver effektivt arbete kommer gapvänstern komma springandes och försöka förstöra. Det är bara att slå på namnet som florerar i artikeln så ser vi vad han har för agenda att arbeta utifrån.
Diskriminerande eller bara fullt logiskt?
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2229458-var-du-bor-avgor-hur-polisen-utreder-brotten
Det är professorn du syftar på förstår jag?
Räknas alla former av inbrott? Dvs är källarförrådsinbrott med i statistiken? Dessa utreds väl aldrig.
Ja, det är ju bara att läsa hans egen presentation, första träffen om man googlar honom.
Klart att den som söker skall finna.
Lustigt, för när vi har problem häromkring så är det i nio fall av tio Conny eller Berra som står för jobben.
Men med din modell kommer ju snickarsverige tillsammans med murarsverige att jubla, och eu får ju kicken.
Jag fattar inte, var det inte så här alla ni som antingen röstade på hårdingen Tomas Bodström eller rivjärnet Beatrice Ask ville ha det?
Haha, ja jävlar vad moderaterna har tagit tag i buset. Vilket jävla skämt.
Har för mig polisen klarar upp 4% av bostadsinbrotten och det mest med hjälp av tur. Förmodligen i efterhand tack vare dna. 9 av 10 alltså, då måste ni ha haft minst 250 inbrott för att kunna få fram den statistiken va? Känns ändå rätt icke statistiskt säkerställt faktiskt.
Jämfört med min egen erfarenhet av inbrott och bedrägerier så stämmer det inte alls. Jag har nog haft ungefär tvärtom tror jag och det tror jag är mer sant faktiskt för samhället i stort. Fast du kanske har Pundar-Berra som granne och då förklarar det ju din något udda statistik. De brukar dra till sig pundarpolare som härjar i området.
Klara upp och inte veta vem som bröt sig in är inte alltid samma sak.
Men nej, inga pundare i närheten.
Fniss...
Häromkring är det stor andel östeuropeiska förövare, ett antal har blivit "påkomna" av husägaren eller granne
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|