Inbrottstider

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mycket märkligt. I de fall vi pekar ut Y-namn här så är de hur som helst tjackisar, inte fas 3.

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Något att tänka på när man skaffar larm.
Se till att kolla upp om det går att ansluta trådbundna sektioner och utgångar.

Dagens trådlösa skrotlarm med batterier i detektorerna och vägguttagstrafo överallt, tjusiga kameror osv osv....
Dessa är låsta till brandade grejor från samma leverantör.
Inte en enda skruvanslutning finns, varken för trådbundna enheter eller fast telelina.
Många av dessa hemmalarmtekniker har för den delen inte heller kompetens att varken montera detektorerna korekt, spika kabel, eller programera något utöver standard med en dörrmagnet och en eller två rörelsedeckare.

Inget slår trådbundna grejor och dubbelbalansering, då kan man utöka i oändlighet!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En sak är säker, var helst polisen bedriver effektivt arbete kommer gapvänstern komma springandes och försöka förstöra. Det är bara att slå på namnet som florerar i artikeln så ser vi vad han har för agenda att arbeta utifrån.

Det är professorn du syftar på förstår jag?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Räknas alla former av inbrott? Dvs är källarförrådsinbrott med i statistiken? Dessa utreds väl aldrig.

Jag vet inte. Troligtvis fokuserar man på bostadsinbrott. Har inte fördjupat mig så mycket i artikeln eller statistiken bakom den.

Där jag bor har polisen aldrig kommit ut och tittat på plast vid inbrott i källarförråd. De har heller inte intresserat sig för garageinbrott. Man brukar vara snabb att lägga ner utredningen vid polisanmälan. Själv brydde jag mig inte ens att polisanmäla ett inbrott i mitt källarförråd här om året på nyårsafton av alla nätter. Kunde inte komma på mig att det funnits något av värde eller något jag skulle sakna. Har även haft två (egentligen tre garageinbrott) och då visade polisen inget som helst intresse av att dyka upp. Utredningen lades ner inom kort. Man ser det nog bara som en formalia så att man kan få ut ersättning via försäkringsbolagen.

Vid bostadsinbrott vet jag inte hur man har gjort i mitt område. Vi har faktiskt inte haft något där jag bor, mer än ett inbrottsförsök för väldigt många år sedan. Jag skulle tro att man är relativt snabb att lägga ner utredningarna i brist på bevis och resurser om det inte varit inbrott i någons hem där det funnits betydande värden. Det är lite därför jag inte är särskilt förvånad om man faktiskt lägger ner mer resurser i den typen av inbrott. Det bör ju vara enklare att få upp ett spår om det är unik konst, smycken eller annat som stulits än hemelektronik och några planscher. Menar inget nedsättande med den kommentaren om nu någon skulle känna sig träffad.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja, det är ju bara att läsa hans egen presentation, första träffen om man googlar honom.
Klart att den som söker skall finna.

Läste den efter att du svarat på inlägget. Sökte även på journalisten. Han är en så kallad grävande journalist. Många av dem brukar också vara rätt vänsterinriktade. Inget ont i det om man kan hålla sig opartisk i sin rapportering. Det brukar dock vara lite för mycket begärt många gånger har man märkt genom åren.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Lustigt, för när vi har problem häromkring så är det i nio fall av tio Conny eller Berra som står för jobben.

Men med din modell kommer ju snickarsverige tillsammans med murarsverige att jubla, och eu får ju kicken.:tummenupp

Har för mig polisen klarar upp 4% av bostadsinbrotten och det mest med hjälp av tur. Förmodligen i efterhand tack vare dna. 9 av 10 alltså, då måste ni ha haft minst 250 inbrott för att kunna få fram den statistiken va? Känns ändå rätt icke statistiskt säkerställt faktiskt.

Jämfört med min egen erfarenhet av inbrott och bedrägerier så stämmer det inte alls. Jag har nog haft ungefär tvärtom tror jag och det tror jag är mer sant faktiskt för samhället i stort. Fast du kanske har Pundar-Berra som granne och då förklarar det ju din något udda statistik. De brukar dra till sig pundarpolare som härjar i området.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag fattar inte, var det inte så här alla ni som antingen röstade på hårdingen Tomas Bodström eller rivjärnet Beatrice Ask ville ha det? :confused:

Haha, ja jävlar vad moderaterna har tagit tag i buset. Vilket jävla skämt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Haha, ja jävlar vad moderaterna har tagit tag i buset. Vilket jävla skämt.

Fniss...

Häromkring är det stor andel östeuropeiska förövare, ett antal har blivit "påkomna" av husägaren eller granne men de har flytt från platsen innan polis varit på plats många gånger.. Uteslutande smycken/kontanter är målet. Elektronik verkar tämligen ointressant. Enl polis hamnar stöldgods i lämplig gul postlåda med förfrankerade kuvert...
För 5-10år sen var det mycket gräsklippare och diesel som var hårdvaluta. Oftast mer lokalt bus. Efterhand som folk låste in saker verkar det ha avtagit rejält. Kanske behöver folk (oftast äldre) se till att ha pengar på kontot och smycken i bankfack..

Säger, ut ur EU, bättre stopp i gränserna.:fakta

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har för mig polisen klarar upp 4% av bostadsinbrotten och det mest med hjälp av tur. Förmodligen i efterhand tack vare dna. 9 av 10 alltså, då måste ni ha haft minst 250 inbrott för att kunna få fram den statistiken va? Känns ändå rätt icke statistiskt säkerställt faktiskt.

Jämfört med min egen erfarenhet av inbrott och bedrägerier så stämmer det inte alls. Jag har nog haft ungefär tvärtom tror jag och det tror jag är mer sant faktiskt för samhället i stort. Fast du kanske har Pundar-Berra som granne och då förklarar det ju din något udda statistik. De brukar dra till sig pundarpolare som härjar i området.

Klara upp och inte veta vem som bröt sig in är inte alltid samma sak.

Men nej, inga pundare i närheten.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...