indraget körkort???

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Mira_J skrev:
2422627 även om du nekade har farbror blå film/protokoll vilket används mot dig i rätten om nu inte åklagaren går in och beslutar själv. Det är inte många fall som läggs ned. Tyvärr lär du bli av med lappen i många månader och ev bli åtalad för vårdslöshet i trafik pga hastigheten...
kommer jag dit e jag ju rökt men neka ska man och hoppas på tur..men på plats nämdes inget om vårdslös het

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Torskade under ungefär samma förhållande med bil (själv i kärran) 167 på 70.

8 mån indraget, nekade så det vankas väl rättegång om vårdslöshet...

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Slevin skrev:
2382442 Njae...Fick tillbaka mitt körkort efter två månader å då stod det utfärdat det datum jag fick tillbaks det,
ringde då vv, som sa att jag skulle beställa ett nytt körkort.
sagt å gjort då fick jag ursprungsdatumen på lappen, å de flesta fb går med på det....:tummenupp

Du missade vad jag skrev... Om du måste TA OM ditt körkort, inte om du fått tillbaka det efter en kort tid med indraget kort!

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Men asså dom ha ingen film

lerox78 skrev:
2422705 kommer jag dit e jag ju rökt men neka ska man och hoppas på tur..men på plats nämdes inget om vårdslös het

Men asså dom ha ingen film om dom skjöt me lasern el. Men har dom trafipax bil har dom film. Vad tog dom dej med? Varför stannade du?

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Kodax skrev:
2423548 Men asså dom ha ingen film om dom skjöt me lasern el. Men har dom trafipax bil har dom film. Vad tog dom dej med? Varför stannade du?
dom tog mig på radar och så har jag luskat reda på att dom inte får ta kortet om dom skjuter över 400m och jag tror jag låg på 260 så det funkar inte heller att få boten avskriven för..anl till att jag inte drog förbi eller vände var att jag hade fullt med bilar inte så långt efter mig och att polisman klev ut mittframför mig + att en polisbil såg redo ut att stänga vägen...jag vill nog inte känna på att köra in i polis bil eller man....så så e det

Mira_J

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Marauder 800
lerox78 skrev:
2424368 anl till att jag inte drog förbi eller vände var att jag hade fullt med bilar inte så långt efter mig och att polisman klev ut mittframför mig + att en polisbil såg redo ut att stänga vägen...jag vill nog inte känna på att köra in i polis bil eller man....så så e det
Tycker du gjorde rätt som stannade, onödigt att köra på farbror blå alt. riskera att skada sig/köra ihjäl sig för att undgå böter på några hundralappar...

dj_mackan2001

Suicidal MC
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Yamaha r1
Aviation skrev:
2384853 Ahopp, dom sa de på körskolan för mig blire bättre om de e 2 år så de e bara bra:tummenupp men man behöver inte körkort för att köra de e ju bara bra o ha när man söker jobb :)

Tobbe gå o kasta dig i svartån eller nått :tungan :D

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
äss
att döma av alla straff, så verkar man få 8 månader som mest för fortkörning och 12 månader om man försöker köra ifrån också. är det ens möjligt att bli av med lappen med mer än 12 månader som föranleder att man får ta om genom bara fortkörning?

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Mira_J skrev:
2430888 Tycker du gjorde rätt som stannade, onödigt att köra på farbror blå alt. riskera att skada sig/köra ihjäl sig för att undgå böter på några hundralappar...
tack tack....

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Nä men då får du ju ta konsekvenserna med...

lerox78 skrev:
2424368 dom tog mig på radar och så har jag luskat reda på att dom inte får ta kortet om dom skjuter över 400m och jag tror jag låg på 260 så det funkar inte heller att få boten avskriven för..anl till att jag inte drog förbi eller vände var att jag hade fullt med bilar inte så långt efter mig och att polisman klev ut mittframför mig + att en polisbil såg redo ut att stänga vägen...jag vill nog inte känna på att köra in i polis bil eller man....så så e det

Dom får inte köra ut framför dej, inte lägga spik matta el om du såg att dom hade sån i bilen... Och ja lova att den som stod i vägen hade flyttat på sej o en bil måste du ju lyckas köra ifrån om du vill. Men det var klokt o stanna och inte riskera någe annat...

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Kodax skrev:
2432047 Dom får inte köra ut framför dej, inte lägga spik matta el om du såg att dom hade sån i bilen... Och ja lova att den som stod i vägen hade flyttat på sej o en bil måste du ju lyckas köra ifrån om du vill. Men det var klokt o stanna och inte riskera någe annat...

dom får inte men en polis med dålig dag och kanske blivit blåst av någon hoj tidigare kan om han får spelet...jaja få se när jag får papprena från länsstryelsen..

playdeath

Hoj lös
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Hojen såld! Snyft
Tja allihopa.

Kan meddela att domen på 160km/h på 70 väg blev 8mån indraget och 2000kr i böter..

Jag tror jag hade lite flax..

Och kan meddela att om jag hade dragit dem så hade någ slutat illa kom nämnligen inte långt innan jag hade punktering också..(Bakdäcket var slut..)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kan meddela att domen på 117 ProLaser3'ad på 90-väg med släpvagn blev... frikänd i Länsrätten. Jag fick tillbaks mitt gamla tummande körkort efter 5 veckors tålmodig väntan.

Hur jag gjorde? Helt på egen hand satte jag griller och tveksamhetet i huvudet på utredarna. Vapen? En användarmanual till laserhastighetsmätaren.

Ett gott råd, läs manualen till polisens ProLaser III så att du verkligen VET att det är du som blivit lasrad och inte ett mötande fordon - som i mitt fall. Dvs hur resultatet ska presenteras för att gälla just dig, dvs hur man avgör om hastigheten avser dig eller mötande trafik. Jag lyckades klura ut i efterhand att mätresultatet mätkontrollanten presenterade för mig avsåg fordonet jag mötte.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0