INFÖR BULTEN 2006: vad händer?

Status
Ej öppen för fler svar.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
-PLM- skrev:
Jag som "svensson" anser du har fel. kanske en av 100 talanger börjar verkligen tävla. De andra kör på med sitt svenssonliv, men är en jävel på att köra bil/hoj/skoter/whatever och skulle kunna kriga bland "eliten" om resurserna och lusten fanns. Kanske är DTM en av dom, kanske inte.
Oj va sugen jag blir på utmana nu :D :rolleyes:

Fürstenhoff skrev:
En "snabb" förare på gatan har INTE en chans mot en snabb RR förare på bana, men det i sig säger inte att en snabb RR förare hänger med denna "snabba" föraren på gatan (tex Slingerbulten) då det som sagt krävs en helt annan mentalitet att köra fort på gatan än på banan!!
Men snackar vi nivå TT/GP så kan alla dessa förare köra motorcykel. DÅ förstår jag att det är som du säger. Men jag tror inte med enbart mentaliteten att en svensson åker ifrån en RR-förare på slingerbulten förutsatt att båda har lite träning på "banan". Jag tror inte heller att dessa TT-förare tagit sig till TT-vinsten genom att bara träna på vägen. Både du och jag vet att man vurpar ibland i jakten på att bli snabbare och både du och jag vet hur ont det gör med prylar vid sidan av vägen...

Last edited:

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
hayabusa turbo 06
Fürstenhoff skrev:
Ingen vinnare av IsleOfMan TT kommer att att vinna ett moto GP VM oavsett maskin material & Ingen moto GP vinnare inkl Rossi kommer att vinna ett IsleOfMan TT lopp oavsett maskin material då dessa tävlings former ligger så långt i från varandra som det bara går mentalt!!

Den enda som lyckats med bedriften att både vinna TT samt VM lopp (superbike) är Calle Foggy vilket enligt dom flesta var en enorm bedrift!!

/Fürstenhoff.
Jag tror jag tar olympiska mästaren på 10000 meter på min favoritslinga i huddinge. Han är ju van att springa på bana.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ifall en motogp-förare skulle få för sig att köra bulten är jag helt chanslös. DTM med, I'm sure. Det är en miljard mil skillnad i hojkontroll och sådär mellan motogp-folk och oss vanliga dödliga amatörer.

Sen är det en jävla skillnad på oss amatörer som faktiskt KAN köra fort där, och alla som bara snackar.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Mattias, kan inte du byta Iron-Mike's avatar mot en likadan som Victor använder?

EDIT: Dyslektiker, förlåt

Last edited:

IronMike

Guest
Fürstenhoff skrev:
Ingen vinnare av IsleOfMan TT kommer att att vinna ett moto GP VM oavsett maskin material & Ingen moto GP vinnare inkl Rossi kommer att vinna ett IsleOfMan TT lopp oavsett maskin material då dessa tävlings former ligger så långt i från varandra som det bara går mentalt!!

Den enda som lyckats med bedriften att både vinna TT samt VM lopp (superbike) är Calle Foggy vilket enligt dom flesta var en enorm bedrift!!

/Fürstenhoff.
Ah bra förklarat, hade det på tungan :)

Peter lots skrev:
Har jag fattat rätt om jag tolkar det som ditt mål är 4:29, men Moto G-P gubbarna skulle inte komma under 4:30 om dom fick för sig testa?
Du måste lära dig skilja på äpplen/päron.. Jag säger inte att jag är bättre än en moto gp förare :hihi ..snarare att det är sjukt stor skillnad som ovan, mentalt. Att gå från bana, ut på gatan borde kännas som ren dårskap om de skall ge 100%..

Peter lots skrev:
Jag tror jag tar olympiska mästaren på 10000 meter på min favoritslinga i huddinge. Han är ju van att springa på bana.
Det där var väldigt långsökt, men ganska kul :D

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
hayabusa turbo 06
IronMike skrev:
Ah bra förklarat, hade det på tungan :)

Du måste lära dig skilja på äpplen/päron.. Jag säger inte att jag är bättre än en moto gp förare :hihi ..snarare att det är sjukt stor skillnad som ovan, mentalt. Att gå från bana, ut på gatan borde kännas som ren dårskap om de skall ge 100%..

Det där var väldigt långsökt, men ganska kul :D
Jag vill inte ta ifrån gatrejsarna någon glädje. Jag menar bara att när du har kommit upp i den klassen som samtliga i moto gp är i, så innebär det att du har kört hoj dagligen sen du var liten palt, året runt, timme efter timme så dom behöver inte ge 100% för att köra skiten ur allt som gasar på vägarna.

IronMike

Guest
Peter lots skrev:
Jag vill inte ta ifrån gatrejsarna någon glädje. Jag menar bara att när du har kommit upp i den klassen som samtliga i moto gp är i, så innebär det att du har kört hoj dagligen sen du var liten palt, året runt, timme efter timme så dom behöver inte ge 100% för att köra skiten ur allt som gasar på vägarna.
För mig är det två helt olika världar.. Går inte ens att jämföra. Syftade på att dom förmodligen skulle ha svårt att släppa loss i det fria, att åka fort med avsaknad av avåkningszooner osv. Har aldrig sagt eller menat att jag skulle spöa några proffs på gatan heller, jag menar snarare att skillnaderna kanske inte skulle vara lika stora på gatan som på bana.

Precis som fürsten mena med gp vs isle of man. Att dom är king of the hill på sina egna områden..

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Rigge skrev:
Jag tror en hel drös 08:eek:r kommer hamna i diket som vanligt.
Det är nog en rätt trolig gissning. Räddningstjänsten borde förekomma olyckorna och se till att hugga ut landningsplatser för ambulandshelikoptern på strategiska platser runt bulten, det kommer nog behövas tyvärr.

Caffe skrev:
Mattias, kan inte du byta Iron-Mike's mot en likadan som Victor använder?
Hehehe, ja! :banana

IronMike

Guest
sgtpepper skrev:
Det är nog en rätt trolig gissning. Räddningstjänsten borde förekomma olyckorna och se till att hugga ut landningsplatser för ambulandshelikoptern på strategiska platser runt bulten, det kommer nog behövas tyvärr.
Ok, folk kör av, det har hänt förr och kommer säkert hända igen. Var lika försiktig du, som vi som tar tid när vi kör. Se upp för rullgrus :pannkyss

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
IronMike skrev:
Var lika försiktig du, som vi som tar tid när vi kör. Se upp för rullgrus :pannkyss
Det kan du ge dig på, ser du en blå Speed Triple som kör på höga åttor eller liknande så är det nog jag, jag har ingen dödslängtan. Bulten är trevlig men saknar knappast dödsfällor.

Köra snabbt (relativt sett) gör jag då i så fall hellre på grusvägen som går från Pålamalm strax efter F18-avfarten från Bulten och slutar någon km innan Rosenhill, men då med en lämplig grushoj. Där riskerar man sällan att få möten.

"Rask"

Guest
Fürstenhoff skrev:
Ooooooohh, mitt nya jag insåg hur farligt denna vägsträcka är varför min framfart på denna vägsträcka inte var i "närheten" av att komma under 5min!! :rolleyes:

"T,br". :tummenupp

/Fürstenhoff.

Ps! DTM är en obestridd kung på slingerbulten - inte en skruv rätt där inte!! :pannkyss Ds!

Synd att man blev lurad på pengarna bara, lite väl lågt (ungefär vid fotknölarna) men men det är kanske där ribban skall ligga enligt dig...

"Rask"

Guest
Fürstenhoff skrev:
Ursäkta :va , men förklara dig gärna om du kan förståss!!

/Fürstenhoff.

Det får man inte längre på det här forumet men det är ju inte så schysst att lura folk då det handlar om pengar, du förstår nog.

"Rask"

Guest
Fürstenhoff skrev:
Lura folk på pengar?? :va När?? :va Var?? :va

Har du sagt A så säg då B eller sluta hitta på saker som INTE stämmer!! :fatta!

/Fürstenhoff.

I din trailer så visade du många schyssta klipp som gjorde att man längta till premiären men när man väl sett filmen fick man en dålig smak i munnen. De schyssta scenerna i trailern vara bara bluff, så jävla lågt!
Att försöka sälja filmen uppbyggt på luftslott är riktigt illa!
Har sett bättre saker gratis här på forumet...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras