Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Oj va sugen jag blir på utmana nu-PLM- skrev:Jag som "svensson" anser du har fel. kanske en av 100 talanger börjar verkligen tävla. De andra kör på med sitt svenssonliv, men är en jävel på att köra bil/hoj/skoter/whatever och skulle kunna kriga bland "eliten" om resurserna och lusten fanns. Kanske är DTM en av dom, kanske inte.
Men snackar vi nivå TT/GP så kan alla dessa förare köra motorcykel. DÅ förstår jag att det är som du säger. Men jag tror inte med enbart mentaliteten att en svensson åker ifrån en RR-förare på slingerbulten förutsatt att båda har lite träning på "banan". Jag tror inte heller att dessa TT-förare tagit sig till TT-vinsten genom att bara träna på vägen. Både du och jag vet att man vurpar ibland i jakten på att bli snabbare och både du och jag vet hur ont det gör med prylar vid sidan av vägen...Fürstenhoff skrev:En "snabb" förare på gatan har INTE en chans mot en snabb RR förare på bana, men det i sig säger inte att en snabb RR förare hänger med denna "snabba" föraren på gatan (tex Slingerbulten) då det som sagt krävs en helt annan mentalitet att köra fort på gatan än på banan!!
Last edited: