Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
I den här tråden kan alla som är nominerade och kandiderar till en styrelsepost förklara vad de vill skall ske med föreningen nästa år, samt alla medlemmar som är intresserade av frågan. Tråden är främst tänkt att fungera som vägledning för alla som kommer på årsmötet men det går naturligtvis bra att att tycka till även om man inte kommer. Det är självklart intressant för den nya styrelsen att få en uppfattning om medlemmarnas önskemål och vilja, även om de inte komer på mötet.
Vi diskuterar sak. Person diskuteras endast om det har någon relevans. Håll tråden fri från personliga fejder är ni snälla. Sydskånes Emse är en mycket fin och välskött förening. Det allra mesta fungerar utmärkt. de som sas drivit den har gjort ett fantastiskt arbete och skall ha all heder för det. Det säger jag uppriktigt och å allas vägnar, så det behöver inte upprepas i just den här tråden.
Jag är själv nominerad och startar med mina förslag.
Det är mina förslag så här långt. Kommer mer imorgon
Edit: för att undvika missförstånd. Jag är inte nominerad till ordförandeposten och kandiderar inte heller till den.
Vi diskuterar sak. Person diskuteras endast om det har någon relevans. Håll tråden fri från personliga fejder är ni snälla. Sydskånes Emse är en mycket fin och välskött förening. Det allra mesta fungerar utmärkt. de som sas drivit den har gjort ett fantastiskt arbete och skall ha all heder för det. Det säger jag uppriktigt och å allas vägnar, så det behöver inte upprepas i just den här tråden.
Jag är själv nominerad och startar med mina förslag.
- Separera licensåkare/oreggade/oförsäkrade hojar från gatåkare. Detta har jag skrivit en motion om och väntar tills den blir offentlig innan jag tar den diskussionen.
- Tillåt betalning på plats om det finns lediga platser. Det känns inte helt bra att det ibland finns lediga platser och folk som vill köra men att vi har en regel som förbjuder det. Regeln är svår att motivera för den som blir nekad att köra och den innebär intäktsförluster för föreningen - både föreningen och medlemmarna förlorar på regeln. Till nästa år tar vi fram ett regelverk som tillåter att man kan betala på plats och köra om det finns lediga platser i grupperna.
- Ökad trasparens i föreningen. Styrelseprotokoll publiceras på hemsidan när de lir färdiga. Fattade beslut görs därigenom kända för medlemmarna som då kan diskutera dem. Vi vinner två saker. Medelemmarna kan kommentera beslut. Det är bra att veta vad folk anser om saker man beslutat om. Styrelsen ges tilfälle att motivera och förklara beslut som diskuteras. Brist på information leder till missförstånd, osäkerhet och irritation. Det är lättare att få medlemmarna delaktiga i föreningens arbete om de har insyn i beslutsprocessen och förstår varför man beslutat som man beslutat. Udner nästa år publiceras samtliga styrelseprotokoll så fort de är tillgängliga.
- Tydlig informations- och kommunikationspolicy. Styrelsen sätter upp riktlinjer för vilken information som sprids på vilket sätt av vem. Medlemmarna har rätt att fråga och få ordentliga svar på ordentliga frågor. Inför nästa år ställer styrelsen upp reglerna för hur detta arbete skall skötas.
Det är mina förslag så här långt. Kommer mer imorgon
Edit: för att undvika missförstånd. Jag är inte nominerad till ordförandeposten och kandiderar inte heller till den.
Last edited: