En funktionärsdag = En likadan bankörning!
Vet att detta har diskuterats tidigare, men då jag anser det som ett kvarstående problem väljer jag att ta upp det igen! Att medlemmarna även har det lite billigare är helt rätt, men jag anser att även om man inte är medlem kan ska man få poäng så det täcker en likadan bankörning som man flaggade på. DVS 3h flaggning på sturup= 3h bandag på sturup. Heldags flaggning på knudan = heldags körning på knudan.
Annars kan ni ha en grads medlemskap där man får samma pris som de vanliga medlemmarna och den vanliga/nuvarande graden får förtur. Ett annat förslag är att de som har flaggat får tillgång till den lägre gradens medlemskap, ingen annan.
/Eric.
Edit: Såg nu att tråden endast var tänkt för medlemmar och styrelse. Tycker att ni kan tänka över mitt förslag ändå. Vill ni tvunget inte så kan ni ignorera det...
Det var ett hårt tryck på körnignarna från början och det var svårt att få plats på körningarna även för medlemmar - platserna släpptes tidigt på morgonen och det blev ändå fullbokat på fem minuter. För att medlemsskapet skulle ha ett värde för den enskilde medlemmen valde man att begränsa antalet. Blir vi för många så får varje medlem mindre glädje (mindre körningar) av sitt medlemsskap. Visst är det bra för föreningskassan med fler medlemmar, men det är inte lika bra för den enskilde medlemmen om han inte kan boka sig på så många körnignar han vill.
Ytterst handlar det om en balansgång, vi får inte vara för många för då blir det för lite körning för var och en, men inte heller för få, för då går inte körningarna ihop ekonomiskt.
Det är så jag har förstått det. Korrigera mig gärna någon som kan ge bättre besked.
Vet att detta har diskuterats tidigare, men då jag anser det som ett kvarstående problem väljer jag att ta upp det igen! Att medlemmarna även har det lite billigare är helt rätt, men jag anser att även om man inte är medlem kan ska man få poäng så det täcker en likadan bankörning som man flaggade på. DVS 3h flaggning på sturup= 3h bandag på sturup. Heldags flaggning på knudan = heldags körning på knudan.
Annars kan ni ha en grads medlemskap där man får samma pris som de vanliga medlemmarna och den vanliga/nuvarande graden får förtur. Ett annat förslag är att de som har flaggat får tillgång till den lägre gradens medlemskap, ingen annan.
/Eric.
Edit: Såg nu att tråden endast var tänkt för medlemmar och styrelse. Tycker att ni kan tänka över mitt förslag ändå. Vill ni tvunget inte så kan ni ignorera det...
Last edited: