Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Dede, precis som Bingo säger, jag tycker man får titta på hur det ser ut bland oss medlemmar, om det är 50% som hellre kör oreggat / oförsäkrat och 50% som kör försäkrat så måste också gruppindelningen avspegla det. Vi är alla medlemmar, vilken typ av hoj vi väljer att köra på förändrar inget i våra rättigheter. Det viktiga här är att inte blanda.Vad baserar du på att licensare (är detta lika med oss som kör racehojar/hoj med kraschkåpor) är mer kraschbenägna
De gånger jag har kört med SSEMSE i år (12ggr) så är merparten av de jag sett som vurpat icke racehojar utan vanliga gatåkare som pressar lite för mycket. Så jag vet inte var du fått statistiken från?
Var väl inte för inte som "skämtet" om att alla som klotar kör på Michelin Pilot Power dök upp.
Jag är som en del säkert vet en av de som bytt från gathoj till en gammal racehoj just för osäkerheten med försäkringens gälla eller inte gälla. Dock tävlar jag inte och har inte heller licens utan anledningen var rent ekonomisk vid en ev. marksyning (samt att Speed Triplen inte är någon höjdare på bana )
Jag är dock inte motståndare till förslaget om att dela upp grupperna med gat/race i skilda grupper.
Dock undrar jag om det räcker med 1 licens/race/slicks/krashkåpsgrupp eftersom många gjort precis som mig och köpt en racehoj bara för att det oftast blir billigare.
Dessutom blir det ju fritt fram för den med inreggad/försäkrad hoj att boka sig i licensgruppen (eller???) men inte vise versa.
Är ju inte helt ovanligt att folk bokar sig i "fel" grupp om det är ont om platser bara för att få köra och sen hoppas man kunna byta grupp på plats.
Det kan ju ev. ställa till en del för oss som då är hänvisade till licensgruppen.
För att ta reda på hur det ligger till kanske vi på SSEmsehemsidan kan lägga till "Typ av MC - reggad oreggad" under våra personuppgifter. Då får föreningen ett bra underlag att ta beslut utifrån.