Dina gammla siemens (för visst är det sånna du har nere ?) radiatorer från 70-talet har en jävligt okänslig termostat därför tjänar man redan på att byta till nyare tex oljefyllda som det redan är gjort i huset.
Fjärrvärme lovordas av många och är en relativt billig installation 40k dock så blir man lite låst om dom får för sig att tokhöja priserna, men nu har du ju inte vattenburen värme så du ska ju börja från noll kan man säga din kåk ska ju konverteras till vattenburen värme. Dessutom så kräver ju fjärrvärme att du bor hyffsat centralt är ju inget som lika utbyggt som telenätet direkt

.
När du skriver att du ska installera golvvärme och radiatorer, lite som kaka på kaka. Och tänker du renovera hela kåken eller ? Att lägga in tex wirsbo:s 20mm kräver ju en del ombyggnationer men kommer att ge en behaglig värme för dina tilltänkta "minime" som ska krypa runt på golvet.
Pellets är enligt min åsikt bara snäppet smidigare än ved, folk bygger pelletsförråd det ska vara avluftningar spirorör hit och dit frammatning osv osv. Sen ska skiten in i kåken man ser dessa pallar med pelletssäckar ståendes på garageuppfarter, folk kånkar och bär i källaren. Visst det finns pelletsbilar som kommer och blåser in nån kubik i källaren men även då måste förutsättningarna vara rätt.
Ska du inte renovera hela kåken så konvertera till tex vattenburna halrad och borra bergvärme och som jag skrev i mitt första inlägg borra djupt, djupare än vad dom säger borrarna har en jävla lustig inställning ibland då det gäller att bli klar så fort som möjligt istället för att leverera en lösning som konsumenten är nöjd med. Har hört om gånger då det nästan varit pistolhot för att dom skulle borra vidare och ibland har dom tom fått komma tillbaka och borra djupare.
Sen för att röra till det ännu mer så, du skriver att du har öppen planlösning du har inte funderat på en Luft/Luft värmepump ?
Du bor i kungälv ? Det är väl geografiskt rätt för att installera en sån och det är ju en billig lösning.