Inga fickor, var göra av allt?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En liten verktygssats följer med de flesta hojar under sadel/kuts och där brukar väl lås och en mindre väska med kreditkort o mobil också gå ner.
Skaffa sen en extra försäkring för att bli hämtad utan självrisk (300kr per år).
Behöver man ändå mer plats ska man köpa sig väskor här http://www.motowerx.se/index.php?main_page=index&cPath=65 inte billigast men otrolig kvalitet och funktion. Finns allt från mikroväska till ryggsäck som funkar med puckel.

Ja precis, som jag skrev i ingressen på mitt inlägg, så är ju det bästa om man får plats med första-förband, vatten etc i hojen.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Byt bort prostatavibratorn från Disneyland mot en riktig (Rysk) hoj, så får du både packutrymme, verktygsats och tillfälle att skruva.
7379ce9971d76dc10194cff24cd42421.jpg

Ja där får man ju tom med en hel sidvagn för färdmekaniker :D
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Jo jag vet Petai, men diggar inte det stället, att det skramlar runt där under. Vill ha det på/med mig på något sätt, så att ha en sån där magväska fast på ryggen (ryggväska?) verkar bäst.
Tack för alla snabba svar!

Du lägger in det i en plastpåse.. Sen kan du även trycka in det i ett hörn :)
Du måste förstå att magväska är lite GHEY.. Tjör på facket under sadeln istället, smidigt och bra :)

/Petai
 

Gadioo

Bilar är farliga!
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Järfälla
Hoj
CB1000R=såld,gsxr1000 k8,Husaberg 650,
hehe bögslunga,ja skulle garva läppen av mig vid hall spegeln så man skulle få ställa in dagens tur
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
hehe bögslunga,ja skulle garva läppen av mig vid hall spegeln så man skulle få ställa in dagens tur

Fifan bögslunga är så jävla fult :/ Nä då tar jag hellre ryggan.

I innerfickan ligger endast en platt plånbol med kk visa och sedlar. Man vill inte bli mosad av nycklar och annat tjaffs vid vurpa. Sett flertalet otrevliga skador av saker som funnits i ställ vid vurpa.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Riktigt underhållande tråd. Ural och HD kommer väl aldrig så långt från verkstaden så man inte orkar leda den tillbaka?! Varför leda runt massa kilon verktyg i onödan? :D

För att återgå till verkligheten är ju en liten tankväska det rätta. En liten en får plånka, snus och kondomer? Brukar ha det på duccen och vill inte gärna vara utan den. På DR:n har jag snart "korvlådor" på närmare hundra liter så där är det inte så stort problem.

Angående "Hello Kitty" ska jag nog ringa dem om ett räjsspons! De har ju allt annat med sin förbannade kattf*n på så varför inte ett räjsteam?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Riktigt underhållande tråd. Ural och HD kommer väl aldrig så långt från verkstaden så man inte orkar leda den tillbaka?! Varför leda runt massa kilon verktyg i onödan? :D

För att återgå till verkligheten är ju en liten tankväska det rätta. En liten en får plånka, snus och kondomer? Brukar ha det på duccen och vill inte gärna vara utan den. På DR:n har jag snart "korvlådor" på närmare hundra liter så där är det inte så stort problem.

Angående "Hello Kitty" ska jag nog ringa dem om ett räjsspons! De har ju allt annat med sin förbannade kattf*n på så varför inte ett räjsteam?

Trehundratjugokilogramåtervunnetmetallskrot?
Lättare att leda verkstaden till haveriplatsen.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top