DesmoHellman
Gudomlig sporthojare
Röven.
Eller cykelkorg?
Nej:
Röven blir bäst.
Har jag alltså valt fel alla dessa år?!
Den skammen, den stora skammen....
Röven.
Eller cykelkorg?
Nej:
Röven blir bäst.
Ha ha, läste fel! Tyckte det stod "Inga flickor.....
Annars får jag väl rekommendera en liten tight ryggsäck. Har du puckelställ återstår väl bara en så´n där tysk midjepung....
Ur spår ?
Borra, det är verkligen ett magiskt ord på denna siten, inte ett seriöst inlägg efter det.
Tillbaka till ordningen, om det nu går. Hör med en skräddare om de kan sy in en innerficka i stället om de är så viktigt. Kolla bara att det sitter på ett ställe som inte gör så satans ont o vurpa på. Och fundera på hur den isf ska stängas utan att det gör för ont. Blixtlås o knappar kan vara otrevligt att landa på.
Förutom det första året har alltid haft rygga när jag åkt på mina gammelhojar som samtliga saknat stuvfack, Att åka utan midjeväska eller rygga på en hoj utan generösa fack är ju rent poseri eller nybörjarokunskap, det är inte seriöst helt enkelt. Att åka utan extra framljuslampa, mobil, nycklar, första hjälpen, trasa, nödkittet med verktyg, vävtejp, cash, dricksvattenflaska etc är inte seriöst. Den utprovade reservmaterielen är ingen jag hittat på. Jag började också utan allt när jag var 18, sedan har erfarenheten gett vad man bör ha med sig på olika cyklar. Kör bara "naken" på strippen/bana. Lite trist eftersom man ser bättre ut och är mer rörlig utan rygga/midjeväska, men inte mycket att göra.Men kan man inte meka eller svimmar för blod så kan det ju funka att endast medföra kredit- och körkort.
Många yngre puckelställskillar passar på att driva med mig när de ser ned i min rygga med nödkitet med verktyg: att det är nödvändigt om man åker HD.
... Lite gear eller 3000:- självrisk och bärgare etc. Biker eller squid.
En liten verktygssats följer med de flesta hojar under sadel/kuts och där brukar väl lås och en mindre väska med kreditkort o mobil också gå ner.
Skaffa sen en extra försäkring för att bli hämtad utan självrisk (300kr per år).
Behöver man ändå mer plats ska man köpa sig väskor här http://www.motowerx.se/index.php?main_page=index&cPath=65 inte billigast men otrolig kvalitet och funktion. Finns allt från mikroväska till ryggsäck som funkar med puckel.
Var köper man!!!
Jag som släppt prestigen sedan sedan ett par år lovade mina "MC-semesterkamrater" att min DR någon gång kommer vara lackad rosa med en My little pony på. Hello Kitty är ju fan värre, det måste bli Kitty-lack!
Tack för upplysningen!![]()
Vilket försäkringsbolag har en sån?Skaffa sen en extra försäkring för att bli hämtad utan självrisk (300kr per år).
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |