Inga fickor, var göra av allt?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
edit:

hello_kitty_handledsv_ska__74004.jpg

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
skaffa en vettig hoj med utrymme som en volvo kombi under kutsen...då klagar man inte =)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Var köper man!!!

Jag som släppt prestigen sedan sedan ett par år lovade mina "MC-semesterkamrater" att min DR någon gång kommer vara lackad rosa med en My little pony på. Hello Kitty är ju fan värre, det måste bli Kitty-lack! :katt

Tack för upplysningen! :D

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Den här vore ju nått för dig,en väldigt populär väska blanda dom tuffa killarna har ja hört :tummenupp

Bifogat

• 102315164_1[1].jpg
    102315164_1[1].jpg
    30 KB · Visningar: 64

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Köp en tank väska på biltema sen modifierar du den lite så du kan ha den runt midjan när du ej är på hojjen. Kostar väll 400 kr max.

Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Ur spår ?

Borra, det är verkligen ett magiskt ord på denna siten, inte ett seriöst inlägg efter det.

Tillbaka till ordningen, om det nu går. Hör med en skräddare om de kan sy in en innerficka i stället om de är så viktigt. Kolla bara att det sitter på ett ställe som inte gör så satans ont o vurpa på. Och fundera på hur den isf ska stängas utan att det gör för ont. Blixtlås o knappar kan vara otrevligt att landa på.

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Har "fickor" av nät på mitt Daineseställ... Annars har jag en liten ficka på min camelbak, praktiskt som fan och jävligt skönt då man aldrig är törstig.

Kan med fördel fyllas med stuvade makaroner också, så blir du av med "inga flickor..." problemet!

Smagatusk

Guest
Ha ha, läste fel! Tyckte det stod "Inga flickor.....:rolleyes:

Annars får jag väl rekommendera en liten tight ryggsäck. Har du puckelställ återstår väl bara en så´n där tysk midjepung....

Det gjorde jag också. Så här sent på natten. Trodde han hade fått blå pung och undrade var han skulle göra av allt.

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
GixxeR 1000 -01
Ur spår ?

Borra, det är verkligen ett magiskt ord på denna siten, inte ett seriöst inlägg efter det.

Tillbaka till ordningen, om det nu går. Hör med en skräddare om de kan sy in en innerficka i stället om de är så viktigt. Kolla bara att det sitter på ett ställe som inte gör så satans ont o vurpa på. Och fundera på hur den isf ska stängas utan att det gör för ont. Blixtlås o knappar kan vara otrevligt att landa på.

Känns lite som att det inte spelar någon roll vart man syr dit fickan. Det lär ju göra ont hursomhelst om man inte har tur, lixom svårt att kontrollera kroppen under en vurpa. Och då tänker jag mest på grejerna man har på sig som kommer att smärta. Men vist finns det smartare ställen att ha en ficka på. Bakfickan kanske inte är att rekommendera. Har själv en innerficka på skinnstället men har lite svårt att lägga grejer som nyck/lar/eln o telefon där. Har precis tagit kortet så funderar fortfarande på en "bättre" lösning. Men turist-väskan verkar vara ett hett tips.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Förutom det första året har alltid haft rygga när jag åkt på mina gammelhojar som samtliga saknat stuvfack, Att åka utan midjeväska eller rygga på en hoj utan generösa fack är ju rent poseri eller nybörjarokunskap, det är inte seriöst helt enkelt. Att åka utan extra framljuslampa, mobil, nycklar, första hjälpen, trasa, nödkittet med verktyg, vävtejp, cash, dricksvattenflaska etc är inte seriöst. Den utprovade reservmaterielen är ingen jag hittat på. Jag började också utan allt när jag var 18, sedan har erfarenheten gett vad man bör ha med sig på olika cyklar. Kör bara "naken" på strippen/bana. Lite trist eftersom man ser bättre ut och är mer rörlig utan rygga/midjeväska, men inte mycket att göra.Men kan man inte meka eller svimmar för blod så kan det ju funka att endast medföra kredit- och körkort.

Många yngre puckelställskillar passar på att driva med mig när de ser ned i min rygga med nödkitet med verktyg: att det är nödvändigt om man åker HD, men det är minst lika många ggr mina tumverktyg har måst användas på kompisars europeiska och japanska hojar: Ngn 20-åring lägger sin hoj på Rörken 8 mil hemifrån och vill ha hjälpa att räta ut krökt växelpet och kopplingshandtag för att kunna köra hem etc. En laddregulator lägger av på en VFR mitt i roslagsskogarna och batteriet bolmar och sprutar syra, verktygslös panikslagen ägare vill ha hjälp att meka ur det kokande batteriet och skölja med min dricksvattenflaska innan hela aluramen är nerfrätt med syra. Ngn ligger okontaktbar i lingonriset och rosslar. Sånt händer inte alltför sällan sporthojare.

Lite gear eller 3000:- självrisk och bärgare etc. Biker eller squid.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förutom det första året har alltid haft rygga när jag åkt på mina gammelhojar som samtliga saknat stuvfack, Att åka utan midjeväska eller rygga på en hoj utan generösa fack är ju rent poseri eller nybörjarokunskap, det är inte seriöst helt enkelt. Att åka utan extra framljuslampa, mobil, nycklar, första hjälpen, trasa, nödkittet med verktyg, vävtejp, cash, dricksvattenflaska etc är inte seriöst. Den utprovade reservmaterielen är ingen jag hittat på. Jag började också utan allt när jag var 18, sedan har erfarenheten gett vad man bör ha med sig på olika cyklar. Kör bara "naken" på strippen/bana. Lite trist eftersom man ser bättre ut och är mer rörlig utan rygga/midjeväska, men inte mycket att göra.Men kan man inte meka eller svimmar för blod så kan det ju funka att endast medföra kredit- och körkort.

Många yngre puckelställskillar passar på att driva med mig när de ser ned i min rygga med nödkitet med verktyg: att det är nödvändigt om man åker HD.

Byt bort prostatavibratorn från Disneyland mot en riktig (Rysk) hoj, så får du både packutrymme, verktygsats och tillfälle att skruva.
7379ce9971d76dc10194cff24cd42421.jpg

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
... Lite gear eller 3000:- självrisk och bärgare etc. Biker eller squid.

En liten verktygssats följer med de flesta hojar under sadel/kuts och där brukar väl lås och en mindre väska med kreditkort o mobil också gå ner.
Skaffa sen en extra försäkring för att bli hämtad utan självrisk (300kr per år).
Behöver man ändå mer plats ska man köpa sig väskor här http://www.motowerx.se/index.php?main_page=index&cPath=65 inte billigast men otrolig kvalitet och funktion. Finns allt från mikroväska till ryggsäck som funkar med puckel.

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
En liten verktygssats följer med de flesta hojar under sadel/kuts och där brukar väl lås och en mindre väska med kreditkort o mobil också gå ner.
Skaffa sen en extra försäkring för att bli hämtad utan självrisk (300kr per år).
Behöver man ändå mer plats ska man köpa sig väskor här http://www.motowerx.se/index.php?main_page=index&cPath=65 inte billigast men otrolig kvalitet och funktion. Finns allt från mikroväska till ryggsäck som funkar med puckel.

Finns även hydrapack på www.ridestore.se. Jag handlade därifrån. Köpte en skitsmidig ryggsäck med både camelback-funktion samt att det går att få i alla småsaker man vill ha med sig.

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ninja ZX-636R '03
camelbak1.jpg

Där har du vätskeförsörjning och tillräckligt stor ficka för nödvändigheter. Verktyg och lås stuvar man under kutsen.

Får alldeles utmärkt plats mellan ryggskydd och skinnställ.

Jag hittade ingen större bild.

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Att ingen har tipsat om http://www.annonsfynd.se/default.aspx?cid=2434488

Annars skaffar du en liten tygpåse och stoppar allt under passagerarsadeln. Känns som du skapat ett icke problem.

Var köper man!!!

Jag som släppt prestigen sedan sedan ett par år lovade mina "MC-semesterkamrater" att min DR någon gång kommer vara lackad rosa med en My little pony på. Hello Kitty är ju fan värre, det måste bli Kitty-lack! :katt

Tack för upplysningen! :D

SNÄLLA!! Hello kitty på duccen!! (my little pony skulle se så snyggt ut på DR en)

Last edited:

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93
Köpte en pytteliten magnet tankväska i Österrike på "Hein Gericke" för 15 euro.
Den kanske är bredd 20cm x längd 20cm x höjd 10 cm och lägger du den på tanken så sitter den fast även vid aktiv körning och är INTE ivägen på nåt sätt. Själva väskan vägen inte många gram och du rymmer allt skräp du behöver + att det är ett litet fönster i locket där du kan lägga en bil GPS utan att den behöver bli blöt eller stötskadad. :tummenupp

Googla och kolla på butiker i Tyskland. Väskor och sånt är billigare där.

Annars kan det inte vara så svårt att lägga in en magnetplatta i fodret på en magväska.. blir samma typ.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA