Inga mc för provkörning....

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Läser det så som du skriver och du skrev att du kan provköra allt du pekar på och det stämmer ju inte. Finns ingen handlare som har hela sitt sortiment av hojar för provkörning. Kan du överbevisa mig bjuder jag dig på en god öl när du är i krokarna. Bara att skicka mig ett PM.

Edit: Mitt inlägg försvann när jag redigerade det och dök upp här. Konstigt.

Jättekonstigt:lol

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
för jag har råd.
plus att det är en go känsla att vara första ägare. kan ej förklara den dock.

som sagt, nytt köper man inte för det är ekonomiskt.
Nytt köper man av helt andra skäl ^_^
hade jag pengarna till det hade jag också köpt sprillans (och givetvis äldre hojar med, jag köper det jag gillar).

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Det börjar dra ihop sig till den biten av säsongen då de flesta tillverkarna och en drös försäljare med tillverkarnas hjälp har events där man får provköra allt möjligt. Passa på att springa på några sådana så kommer du få provköra det mesta nya från de flesta tillverkarna.
Har passat på ett par år nu, man får stå ut med lite hyperaktiva säljare bara, men det är rätt skoj att åka på de eventen. :)

Exakt, bästa möjligheten att få prova, och lite av årets höjdpunkt tycker jag.

Jag provkörde och blev såld på ett provkörningsevent. Jag förväntar mig inte att få prova alla hojar hos alla handlare. Sen handlar det ju om hur inställd på köp man är, det finns ju alla varianter av köpare som handlare kanske inte vill offra 0:an på mätaren för (inte riktat mot ts).

Min förra deal var mycket speciell och involverade mig, handlare och annan kund. Jag sa som det var, jag köper om inget känns fel :) men provköra vill jag. Nemas problemas.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
som sagt, nytt köper man inte för det är ekonomiskt.
Nytt köper man av helt andra skäl ^_^
hade jag pengarna till det hade jag också köpt sprillans (och givetvis äldre hojar med, jag köper det jag gillar).

jag köper nytt, 55000 km och fortfarande 1,5 års garanti kvar. Hur och varför man köper är så olika för alla.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Om jag var handlare skulle jag bli aptrött på alla som kom dit och provkörde för att sen köpa en 4 år gammal av samma modell på Blocket. Det är ingen välgörenhet de håller på med, men de kan gott bjuda på ett vänligt bemötande.

Vänligt bemötande...? Det också...? Räcker det inte med att ha en massa hjälmar och skinnställ hemma...? Så att tusentals svenskar är säkra på att de beställer rätt storlek från FC Moto eller England...?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hur tänkte du nu?
Själva idén med att ha en affär är väl att sälja sina produkter? om man då inte som försäljare gör sitt bästa för att få grejerna sålda så har man ett stort problem. Det skulle aldrig falla mig in att köpa en vara otestad.
Å andra sidan kan det vara såa tt det fortfarande bara är mitten av mars och att handlarna ännu inte ställt på/fixat till/fått hem provkönringshojarna.

Om jag var handlare skulle jag bli aptrött på alla som kom dit och provkörde för att sen köpa en 4 år gammal av samma modell på Blocket. Det är ingen välgörenhet de håller på med, men de kan gott bjuda på ett vänligt bemötande.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Hur tänkte du nu?
Själva idén med att ha en affär är väl att sälja sina produkter? om man då inte som försäljare gör sitt bästa för att få grejerna sålda så har man ett stort problem. Det skulle aldrig falla mig in att köpa en vara otestad.
Bara en tanke, Skulle du resonera likadant om du köper kondomer och fyrverkeriraketer?
Begära att butiken alltid öppnar ett gäng förpackningar leverpastej för provsmakning?
:D:tummenupp:krama

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag får provköra det jag pekar på, undrar varför??? Det var tom så att när crossplane kom så ringde dom och frågade om jag ville prova och rugga däcken lite till alla andra "spekulanter" .

jaha.. trodde dom ringde för att be dig testa väghållningen under vinterväglag :rolleyes:

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Bara en tanke, Skulle du resonera likadant om du köper kondomer och fyrverkeriraketer?
Begära att butiken alltid öppnar ett gäng förpackningar leverpastej för provsmakning?
:D:tummenupp:krama

Det är ju viss skillnad i pris.

Med det inte sagt att jag håller med om att de har någon slags skyldighet att erbjuda provkörning, var och en gör som dom vill och tycker är bäst för deras verksamhet.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Förstår mig inte på folk som köper splitter nya gathojar när man kan få en som har gått 500 mil 2-3 år gammal hoj för halva nypriset. Slitaget på en sån hoj är obefintlig.

Enda motorcyklarna som är försvarbara att köpa nya är motocross då dom slits ner extremt fort.

Hittar du en 1290 Duke R som är 2-3 år gammal och gått 500 mil så köper jag den av dig, du bestämmer priset. :tummenupp

Detsamma gäller när jag köpte min hoj (Duke 690), jag tyckte den gamla var ful och den nya vacker :)kär). Fanns liksom inget alternativ än att köpa en ny.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
jaha.. trodde dom ringde för att be dig testa väghållningen under vinterväglag :rolleyes:

Det är mest adrenalin att dra igång hojen i -10 och hoppas att M5orna ser till att göra ett bra jobb genom snön till jobb, men detta året har jag hållt mig borta från detta.. Men att inte köra hoj på 8v är fruktansvärt....

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Det är mest adrenalin att dra igång hojen i -10 och hoppas att M5orna ser till att göra ett bra jobb genom snön till jobb, men detta året har jag hållt mig borta från detta.. Men att inte köra hoj på 8v är fruktansvärt....

8? det var väl snarare 2½ och en dag i början på december.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin