Clas-Daniel
Ny medlem
- Gick med
- 31 Aug 2023
- Hoj
- 2010 Kawasaki Z750
Tack för svar!Jag skulle definitivt skaffa en "hugger", alltså en liten skärm som smiter nära bakhjulet. Den skyddar stötdämparen från att bli dränkt i smuts och stenskott.
View attachment 507280
Kolla vad Kawasaki erbjuder också.Tack för svar!
Har du tips på några bra sidor man kan beställa från?
Googla på hugger Z750, svårt att tipsa då det är så mycket med tycke, smak och prisbild som avgör vad man vill köpa.Tack för svar!
En hugger gör stor skillnad för oss som kör även när det inte är solsken. Utan bakskärm o/e hugger kan det bli oändligt skitigt undertill. Svårt att komma åt att tvätta rent på ett bra sätt. Grus, smuts och småstenar kan dessutom påverka stötdämparen negativt.Tack för svar!
Tack för utförligt svar och tips på sidor!En hugger gör stor skillnad för oss som kör även när det inte är solsken. Utan bakskärm o/e hugger kan det bli oändligt skitigt undertill. Svårt att komma åt att tvätta rent på ett bra sätt. Grus, smuts och småstenar kan dessutom påverka stötdämparen negativt.
Kör du med toppbox kan smuts även leta sig in i låset så att du står där på kvällen och nätt och knappt får in nyckeln i nyckelhålet. Gissa hur jag vet det!
Jag har köpt två huggers.
* En från Powerbronze till min gamla Triumph 955:a. Företaget finns UK, men S-Racing i Sverige är återförsäljare så att du kan slippa moms, tull och sådant stök.
* En från Givi till min nuvarande Kawasaki.
Bra båda två. Båda var enkla att montera, bara att skruva dit. Så köp!
Utförligt, vet jag inte...Tack för utförligt svar och tips på sidor!
Bara en från mig. Nämligen att du verkar tänka på en annan Kawasaki.Min erfarenhet av huggers är att de inte gör så stor skillnad. Det mesta stänket kommer från den bakre delen av hjulet så har du inte så en hugger som går typ trefjärdelar av hjuldiametern bakåt så kan du räkna med att ändå få ryggen, baksidan av låren och röven nedstänkt.
p.s. jag vet redan alla fyndiga kommentarer som kommer från detta inlägget så de kan ni lämna hemma
View attachment 507289
Precis. Jag har ingen hugger och jag lever. Oroar man sig för elektroniken så är väl en eftermarknads undertail/undertray bra och eventuellt bättre än original innerskärm i vissa fall.Min erfarenhet av huggers är att de inte gör så stor skillnad. Det mesta stänket kommer från den bakre delen av hjulet så har du inte så en hugger som går typ trefjärdelar av hjuldiametern bakåt så kan du räkna med att ändå få ryggen, baksidan av låren och röven nedstänkt.
p.s. jag vet redan alla fyndiga kommentarer som kommer från detta inlägget så de kan ni lämna hemma
View attachment 507289
Du har inte spänningsregulator sittande skyddad från blästring (enbart) av huggern?Precis. Jag har ingen hugger och jag lever. Oroar man sig för elektroniken så är väl en eftermarknads undertail/undertray bra och eventuellt bättre än original innerskärm i vissa fall.
Jag har en sån med integrerade ljus.
Men görs det sådana till nyare hojar med så smutta bakdelar? Jag är en 90-tals och early 2000-guy.
Nej min är helt avstängd från bakhjulssprut.Du har inte spänningsregulator sittande skyddad från blästring (enbart) av huggern?
Specifikt Hayabusa gen 2 och så då min B-King. Jag gick på användarnamn.Nej min är helt avstängd från bakhjulssprut.
Du menar att nyare hojar har den blottad eller vad tänker du på?
Ok! Ja, jag åker gen1 jag...Specifikt Hayabusa gen 2 och så då min B-King. Jag gick på användarnamn.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|