Ingen stannar?

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
f.d fordonsägare
Åkte omkull på Lismavägen 12:e Juli och ett flertal bilister stannade för att kolla hur det var med mig. En kille på en 125cc Scooter stannade väntade med mig i 30-60min i väntan på bärgare. Sedan hade jag turen att en kollega till mig (Robban W här på sporthoj) körde förbi och såg till att jag kom till Södersjukhuset:tummenupp
Det finns många bra människor också:)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Visst finns det bra människor, inget snack om den saken.
Jag var väldigt bra en gång, eftersom jag åker dieselbil så hade jag alltid en reservdunk bensin med mig också, ifall jag skulle träffa på en hojåkare i nöd.
Det var tack vare puckot på en BMW R1200GS (fö världens fulaste hoj) som jag slutade med det.
Just den dagen var dunken tom eftersom en kompis fått soppatorsk, men jag stannade i alla fall och frågade vad som hänt.
Soppan slut.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, sa jag.
Då får du skjutsa mig in till Uppsala då, svarade han.
Och hur kommer du tillbaka då, frågade jag?
Du får väl köra tillbaks mig.

Får my ass, du får ringa en bärgare, och jag förutsätter att du har mobil på dig eftersom du kör BMW.

Jag drog, arg.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Klart som fan man stannar, det är ju ett uppenbart tillfälle att ställa frågan "Behöver tant hjälp?" åt en osäker och uppenbart överkompenserande mc-knutte med tribaler.

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Jag stannar alltid! Oavsett om det är en bil eller mc! Säger som tidigare skribent. Nästa gång kan det vara jag...
När det kommer till råningsrisk när man kör hoj eller bil så får man i alla fall stanna veva ner rutan eller lyfta visiret och kolla.... Blir det fel får man gasa järnet! Men varför förutsätta att alla är rånare? Det är ju befängt!:brynad

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi har det samhället vi själva skapar genom vårt agerande. Rädsla är en dålig grund för ett trevligt samhälle.

oso_08streets

STOCKHOLM STREETS
Gick med
13 Nov 2011
Hoj
Zx6r
Gick omkull på Essingeleden för 2-3 år sedan och krossade höger fot då hojen låg över hela höger ben inklusive fot. Satt säkert fast i 1-2 minuter innan jag, förmodligen av adrenalinkicken, lyckades resa upp både mig själv och hoj med stöd på den krossade foten. Det var inte ens någon bil som stannade eller vevade ner rutan.
Det var mycket trafik den dagen så bilisterna höll väl en ca 30-40 km/h. Men kanske var det en tillräcklig hastighet för att kunna se olyckan och få bra fokus på mobilkameran..
Så nej TS, jag är tyvärr inte förvånad att ingen stannade i ditt fall. Inte i sthlm i alla fall :död

Last edited:

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Hoj
sportbike... Du må vara superdupermoderator... Men tycker du inte själv att den kommentaren var onödig?

Vad har det med saken att göra om jag bor på landet eller inne i stan. Men för att stilla din nyfikenhet... Jag har både bott på landet och inne i städer så .... Nöjd?

Jag tycker fortfarande att det är befängt att utgå från att alla vill dig illa. Då ligger du snart själv där och dör för att du inte är ensam om att tro på människans förmåga att vilja hjälpa andra. Kalla det för naiv. Men visst! Pay it forward är en film du inte har sett va?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Det regnade väl? ;)

Nämen naturligtvis hjälper man till om någon uppenbart har klotat punkt Sorry att jag inte var i krokarna, då hade du fått hjälp med både brandsläckning (även om det inte behövdes) och assistans om så önskades :tummenupp

noname-1.jpeg

Nåja, din hoj får troligen inte riktigt plats men stroppen för brandsläckaren till att spänna igen bakdörren så hade det fungerat fint för en kortare tur i.a.f.. Lastramp god för 300kg som alltid ligger i har jag uppgraderat ekipaget med sedan den bilden togs.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
sportbike... Du må vara superdupermoderator... Men tycker du inte själv att den kommentaren var onödig?

Vad har det med saken att göra om jag bor på landet eller inne i stan. Men för att stilla din nyfikenhet... Jag har både bott på landet och inne i städer så .... Nöjd?

Jag tycker fortfarande att det är befängt att utgå från att alla vill dig illa. Då ligger du snart själv där och dör för att du inte är ensam om att tro på människans förmåga att vilja hjälpa andra. Kalla det för naiv. Men visst! Pay it forward är en film du inte har sett va?
Jo det kan ju tyckas att den var onödig, men det låg faktiskt en gnutta sanning i den, jag har aldrig råkat ut för nån konflikt på landet, däremot många gånger i storstäder/förorter.
Det var absolut ingen nedlåtande ton heller, jag bor gärna på landet för jag vet att det är lugnare.

Peace :krama

edit: min roll som moderator har ingen som helst inverkan på mina åsikter, jag är precis mig själv med eller utan grön text.
Alltid.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jo det kan ju tyckas att den var onödig, men det låg faktiskt en gnutta sanning i den, jag har aldrig råkat ut för nån konflikt på landet, däremot många gånger i storstäder/förorter.
Det var absolut ingen nedlåtande ton heller, jag bor gärna på landet för jag vet att det är lugnare.

Peace :krama

edit: min roll som moderator har ingen som helst inverkan på mina åsikter, jag är precis mig själv med eller utan grön text.
Alltid.

För mig har det alltid varit i småhålor som Karlskrona, Vimmerby och Kalmar som folk bråkat med mig, i storstäderna har det aldrig varit något problem. Dock är folk generellt sett hetsigare och mer konfronterande till vardags i storstäderna enligt min erfarenhet, så det är väl bara en tidsfråga innan något stenat/packat inavel ska bråkas i någon storstad med. :gnissla

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Det behövs bara andra sorters förolämpningar på landet, t.ex:
*Min volvo har fetare avgassystem/stereo/extraljus än din
*Min traktor har större däck än din
*Jag har fler kor än du
Vips åker morakniven fram och det rallarsvingas så träskorna flyger :tummenupp

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Klart man hjälper till! Senaste jag gjorde var på väg till skolan, redan på gränsen till sen men såg en gubbe vid ett rödljus i en gammal v70 som inte fick igång motorn. Jag hjälpte honom att rulla den i lätt uppförsbacke fram till han kunde svänga in på en parkering. Där knuffade alltså jag och en 70 årig gubbe ensamma en v70 i uppförslut och bakom oss var ett långt band av bilar, och på cykel/gång-vägen passerade säkert 15 personer. Det dröjde enda tills jag var så trött i kroppen att jag inte orkade knuffa bilen längre, innan en kille kom fram och erbjöd sig att hjälpa till!

Jag kom förresten nyligen hem från en långfärdscykling genom frankrike och spanien, jäklar vad hjälpsamma folk var då! En snubbe i en liten håla erbjöd sig att köra mig fram och tillbaka till en stad med cykelaffär för att jag skulle kunna köpa ett nytt däck. En kille i arbetsbil stannade när han körde förbi oss där vi slagit läger, och hjälpte oss att få igång brasan ordentligt eftersom han såg att vi hade problem med det. Ett äldre par bjöd in oss på middag och visade full gästfrihet. En gubbe cyklade med oss 1mil åt motsatt håll mot vart han var på väg, bara för att visa oss rätt väg. Ett gäng 18-19 åringar bjöd med oss på fest i grannbyn och var fantastiskt jävla vänliga. Exemplen är många fler. Då fick man hopp om mänskligheten! :)

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
För mig har det alltid varit i småhålor som Karlskrona, Vimmerby och Kalmar som folk bråkat med mig, i storstäderna har det aldrig varit något problem. Dock är folk generellt sett hetsigare och mer konfronterande till vardags i storstäderna enligt min erfarenhet, så det är väl bara en tidsfråga innan något stenat/packat inavel ska bråkas i någon storstad med. :gnissla

Varför bråkar folk med dig? :confused:

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
klart som fan man tutat o skrattar när ett gäng fått soppatorsk i sin uppstajlade bmw :yoparty, för cool att tanka.:arsele
Lika självklart att man stannar o hjälper folk att meka med bilen som brakat ihop eller hjälper till vid olyckor.
Allt har sin plats o tid

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Varför bråkar folk med dig? :confused:

I småhålor är det för att jag är storväxt och verkar ganska fredlig... Billiga poäng på någon inavelsskala för tuffighet att slå ner någon som är större. Har råkat ut för ett par rånförsök med, och i de fallen är det väl mer att de vill ha mina prylar och pengar som är själva grunden.

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Hoj
Vad vet jag... Kanske har det att göra med att jag är av det motsatta könet? Har aldrig råkat ut för den typen av trubbel att någon skulle bråka med mig varken om jag har behövt hjälp eller i motsatt riktning.

sportbike.... Tänkte mer att som moderator har du rätt till personliga åsikter Ja. Tror det var fler än jag som reagerade på din kommentar.

Nåväl No hard feelings!

:krama

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras