Antar att PiHa och polaren är upptagna med att ta sig hem nu, så tar mig friheten att berätta att någon securitassnubbe med startkablar i bilen gjorde så hojen kom igång till slut och de är nu på väg på E18.
Tackar för svar! Ja nu är jag hemma, polarens hoj och han är hemma hos sig. Slutet gott!
Rättelse på storyn. Det stod en Securitas bil på plats som jag frågade om han ev hade startkablar eller visste om vart jag kunde köpa det (mitt i natten) då Den bensinmacken inte hade till salu eller för utlåning. Hur det var hann jag få ut meddelande och förfrågan lite här och där när han plötsligt kommer fram till mig och säger "Du det finns lite grejer bak i bilen men jag har inte en aning om vad det är du vill ha. Jag äger ingen bil själv och vet inte vad det är du söker. Du får kolla själv" Sagt och gjort Jag bak i hans backar och voilá! Där ligger ju startkablar.
Killen som är ung fattar ingenting när jag lyser upp och frågar om det är ok att låna dem, Ja visst säger han. Jag går in på macken och frågar om vi kan stå under tak, för givetvis börjar regnet från helvetet, samtidigt som det är dags att skruva av sadlar och kåpor, för att komma åt batterierna på båda hojarna.
"Visst Inga som helst problem" får vi till svar av killen inne på macken. Underbart!
Efter lite om och men får jag igång hojen och tomgångskörning (som normalt inte är tillåtet alls) passeras till och med obemärkt förbi polispatrullen som kom, och var inne å handlade något att äta.
(Förmodligen har killen som expediterar talat om för dem att vi hade problem med ena hojen och har tillstånd att stå där vi gjorde. (har faktiskt inte en aning, men inser snabbt att nu är jag väldigt glad över att det inte var min hoj som strejkade då den låter värre än lovligt)) *skrattar*
Ja, ja, kall, blöt ända in på skinnet och trött som F, men med ytterligare 45 mil i röven har jag nu passerat 1000 mil den här säsongen så... Jag är nöjd.
Inte allt blir som det ska men; Tack och lov för er som har erbjudit er, och tack till de som hjälpte till med det lilla de kunde!