ingen värnplikt här inte!!!!

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Försökte slippa lumpen med svepsjäl att jag hade en idrottsskada i ryggen. Läkaren vill då kalla på polis och be mig återkomma senare. Fick göra lumpen och hade faktiskt jäkligt kul.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Säg som det är, du fick inte... och nu försöker du övertyga dig själv genom att skriva här hur ooootroooligt sköööönt det är att slippa. :7peta :hihi

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Jag gjorde lumpen som McOrdinans. Va helt ok. Men fan så jobbigt med skötseln av hojen. Och att man kunde bli väckt mitt i natten o skulle leverara massa jävla kartor eller annat skit. O kallt är det o köra mc mitt i vintern. Men jävligt roligt att åka med skidorna

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Lumpen och vårterminen i gymnasiet är ju det roligaste man kan göra!
Fan vet om jag inte skulle gjort om lumpen om jag fick chansen, förutsatt att det blir med samma soldater och befäl!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
*DanTheMan* skrev:
Jävla kärringar som inte gör lumpen :7peta
Själv låg man inne 11 månader i Sveriges kallaste håla beredd att försvara fosterlandets demokrati o säkerhet.
Den medförde ett par saker jag haft stor nytta av senare i livet.
Jag blev en riktig hejare på biljard.
Aldrig dunka på personer i högre ställning :mad: inte ens på fyllan.
Kurran e inte kul,,inte ens en dag :(

Men.... Detta säger ju mer om dig än om oss som inte har gjort skiten.
Istället för att göra lumpen i ca ett år så hann jag istället tjäna ihop pengar till både båge och bil. På det viset så hann jag göra slut på pengarna mycket fortare och inse ca ett år tidigare än alla andra att man blir aldrig rik i det här landet. Nu är man även ett år före alla andra som har gjort lumpen och kommer antagligen dö ett år tidigare tack vare all stress som det riktiga livet medför.
Allt handlar om att spela smart helt enkelt :näsblod

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Blanco skrev:
Jag tyckte det va kul som fan..... Men jag slapp ju i.o.f.s. kräla i skogen.
Låg på Isbrytare. Va ute o partaja i varenda kust-stad :fyllisar
Sen fick man ju flyga massa helikopeter oxå :banana

Jäkla Ståkkålmare som fyller alla isbrytarna. Jag bodde i Skellefeteå och ville hamna på brytarna, men det kan man bara glömma som norrlänning eftersom de visst skall baseras om söderöver i händelse av ofred och därför skall bemannas via rekryteringskontor Stureplan. :huvet

Se ovan för dåligt dold avundsjuka. :)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
*DanTheMan* skrev:
Jävla kärringar som inte gör lumpen :7peta
Själv låg man inne 11 månader i Sveriges kallaste håla beredd att försvara fosterlandets demokrati o säkerhet.
Den medförde ett par saker jag haft stor nytta av senare i livet.
Jag blev en riktig hejare på biljard.
Aldrig dunka på personer i högre ställning :mad: inte ens på fyllan.
Kurran e inte kul,,inte ens en dag :(
Vadå, får man skaka galler för att man dunkar på dom kvinnliga officerarna????

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
ft skrev:
Jäkla Ståkkålmare som fyller alla isbrytarna. Jag bodde i Skellefeteå och ville hamna på brytarna, men det kan man bara glömma som norrlänning eftersom de visst skall baseras om söderöver i händelse av ofred och därför skall bemannas via rekryteringskontor Stureplan. :huvet

Se ovan för dåligt dold avundsjuka. :)
Nu är det cevil besättning på Isbrytarna, och dom är inte stationerade i sthlm längre. Tror att dom ligger i Umeå eller Luleå

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Hur kan man inte vilja göra lumpen? Jag blir alldeles knäsvag när jag tänker på handgranater, kulsprutor, granatgevär, sprängdeg och annat från gudarna sänt.....
Jag var vapenfri brandman på Arlanda. Det hade till och med du tyckt varit fränt.

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Jag ska in i Karlskrona, ser fram emot det duktigt. Varit i arbetslivet nu i 1 år, varit utomlands 5 månader..behöver lite omväxlning.
16:e Januari, Karlskrona - Korvettyp Göteborg

Here i come:)

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
DBS
gör lumpen och åk sedan med utlandsstyrkan till märmsta oroshärd och samla på dig erfarenheter och pengar... :tummenupp båda är minnen för livet...

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
honkiie skrev:
Jag slapp pga migrän, fick åka hem samma dag. Många säger att lumpen gör folk till män men det verkar inte stämma. Tycker det verkar få folk att lära sig följa dumma order och runka i grupp.
Hallelujia!!!!!
Resonerade precis sådär, dessutom räcker inte lumparlönen till all vaselin som lär gå åt där inne..... brrrr!!!! 300 runkade tonåringar i en barrak som spelar in sina fisar kan ju inte va kul, å inte en tjej så långt ögat når.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
numero_uno skrev:
Hallelujia!!!!!
Resonerade precis sådär, dessutom räcker inte lumparlönen till all vaselin som lär gå åt där inne..... brrrr!!!! 300 runkade tonåringar i en barrak som spelar in sina fisar kan ju inte va kul, å inte en tjej så långt ögat når.

Jag kan meddela att man inte blir så runksugen i en barrack med 300 killar.
Eller ja, inte jag iallafall....

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Gustav1 skrev:
Jag kan meddela att man inte blir så runksugen i en barrack med 300 killar.
Eller ja, inte jag iallafall....

Hehe, true true! Lumpen har nog varit den enda tiden i mitt liv då jag inte hade en tanke på sex...på vardagarna iaf. På tåget hem varje helg vaknade minsann baguetten till liv igen, vildare än någonsin efter 5 dagars dvala! :hihi
Lumpen var verkligen en kanonupplevelse för mig, trivdes riktigt bra. Men vill man inte så är det bättre att hoppa över och låta någon som verkligen vill ta platsen.
Får man en tjänst som man trivs med så är det en kanontid...speciellt såhär efteråt när man bara kommer ihåg allt det roliga...mmm...

edit. Låg förresten som plutonbefäl, klargöringsmekaniker på F17 i Kallinge. Kanonkul att få leka med JAS 39 Gripen :banana

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...